När föräldrar tvingar sina barn att dela leksak?
Vi har en son som är 15 månader och tänkte på en sak när vi hängde med några andra föräldrar med barn runt samma ålder.
Tex, Anna har en häst som Adam (sonen) lekte med. Anna vill inte dela med av sin häst men Annas föräldrar säger till Anna att jo, Adam kan leka med hästen. Anna ser Adams boll och tar den. Adam bryr sig inte, men Annas föräldrar säger till Anna att nej, det är Adams boll låt den va.
Våran son är kanske fortfarande i åldern där han delar med sig utan några större problem, men om ett barn tex skulle leka med hans favorit och han inte ville det skulle jag nog respektera hans åsikt. Skulle han vara så med allt skulle jag nog också säga som föräldrarna ovan. Jag tyckte det var konstigt att de pushade deras dotter att dela sin favoritleksak till sonen, men inte fick använda sonens boll? Efter att föräldrarna sagt nej till dottern ett tag så sa jag till ena föräldern lite lågt att det är okej att hon har den. Ville inte säga högt så deras dotter hörde då det verkade som att de ville sätta gränser för henne så ville inte förstöra de.
Varför är detta med att dela alla leksaker så viktigt? Jag vill inte att mina vänner rör alla mina saker.