• SweeneyTodd

    Sims 5

    Sims 5 är under utveckling(under namnet project Rene). Tyvärr verkar det spelet inte bli bra, med bland annat microtransactions. Jag befarar att spelet kommer bli som Simcity 5, dvs en total katastrof som dödade franschisen. 
     

  • Svar på tråden Sims 5
  • Mortiscia80

    Apropå, redan fyran verkar ha dragit ner populariteten en hel del. Jag vet ju inte vad som är fel på spelet isf, men värt att testa så klart :)

  • SweeneyTodd
    Mortiscia80 skrev 2023-07-17 21:23:26 följande:

    Apropå, redan fyran verkar ha dragit ner populariteten en hel del. Jag vet ju inte vad som är fel på spelet isf, men värt att testa så klart :)


    Ja, det är värt. :) 
  • RenLuft
    SweeneyTodd skrev 2023-07-17 17:14:33 följande:
    Sims 5

    Sims 5 är under utveckling(under namnet project Rene). Tyvärr verkar det spelet inte bli bra, med bland annat microtransactions. Jag befarar att spelet kommer bli som Simcity 5, dvs en total katastrof som dödade franschisen. 
     


    Jag hoppas det är en öppen värld. The Sims 4 lockade mig aldrig. Varför befarar du att det skulle bli som Simscity 5?
    Mortiscia80 skrev 2023-07-17 21:22:25 följande:

    Luuugn, jag har ju inte ens installerat Sims 4 än! Förvånad



    Inte jag heller, kommer säkerligen inte ske heller. Ser så framemot Sims 5. Hoppas den blir bra!


  • SweeneyTodd
    RenLuft skrev 2023-07-18 18:44:58 följande:
    Jag hoppas det är en öppen värld. The Sims 4 lockade mig aldrig. Varför befarar du att det skulle bli som Simscity 5?
    Mortiscia80 skrev 2023-07-17 21:22:25 följande:

    Luuugn, jag har ju inte ens installerat Sims 4 än! Förvånad



    Inte jag heller, kommer säkerligen inte ske heller. Ser så framemot Sims 5. Hoppas den blir bra!


    För att Sims 5 verkar bli en train wreck. Jag har följt nyheterna kring Sims 5, och det verkar bli MMO, multiplayer, subscription, osv.
  • RenLuft
    SweeneyTodd skrev 2023-07-18 19:04:23 följande:
    För att Sims 5 verkar bli en train wreck. Jag har följt nyheterna kring Sims 5, och det verkar bli MMO, multiplayer, subscription, osv.

    Vad är MMO?


    Multiplayer? Men man kan väl stänga av det och bara spela offline?


    Vad innebär subscription?

Svar på tråden Sims 5