• Ssi

Brunaflytningar

Hej!

Igår vid ett tillfälle fick jag bruna flytningar och sen inget mer. Idag känner jag heller inget illamående som jag brukar göra. Är lite orolig över att något kan ha hänt som att ett missfall är på gång, är i vecka 8+5. Någon som har någon erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Brunaflytningar
  • yny

Det kan vara allt och inget! 

Jag har haft bruna flytningar vid flera tillfällen under första trimestern och allt har hittills gått bra (är i v19 nu). Min bm sa att rosa eller bruna flytningar är vanligt och oftast inte farligt, men att det kan vara begynnande missfall också. Och att det bara är att vänta och se hur det utvecklas. 

Boka ett VUL om du är orolig, det gjorde jag och det var väldigt lugnande att få se att graviditeten utvecklades som den skulle och att hjärtat slog.

Lycka till 🌸

• Ssi
    yny skrev 2023-07-17 12:44:05 följande:

Det kan vara allt och inget! 

Jag har haft bruna flytningar vid flera tillfällen under första trimestern och allt har hittills gått bra (är i v19 nu). Min bm sa att rosa eller bruna flytningar är vanligt och oftast inte farligt, men att det kan vara begynnande missfall också. Och att det bara är att vänta och se hur det utvecklas. 

Boka ett VUL om du är orolig, det gjorde jag och det var väldigt lugnande att få se att graviditeten utvecklades som den skulle och att hjärtat slog.

Lycka till 🌸

Tack så mycket för svar!
Svar på tråden Brunaflytningar