• Anonym (Ledsamt)

    Hjälp mig gilla doggy!

    Det verkar som att de flesta, både män och kvinnor, älskar doggy style-sex. Problemet för mig är att jag, kvinna, känner ingenting när jag blir tagen i doggy. Det känns fysiskt att "något" åker ut och in i mig, men inget "erotiskt". Det ger mig alltså noll att ha sex i den ställningen, jag skulle kunna titta på tv samtidigt. Missionären och andra ställningar är gudomligt sköna, men just doggy, nä tyvärr... :(

    Vad är det som gör att ni andra, fråmst kvinnor, älskar den ställningen? Hjälp mig gilla den! 

  • Svar på tråden Hjälp mig gilla doggy!
  • Freddie K

    Jag gillar i alla fall doggy-style. Man kanske börjar i missionären och sen fortsätter i doggy-style. Svårt att hjälpa dig att gilla den ställningen. Om du inte gillar den så gör du det inte.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (S)
    Anonym (Man 35år) skrev 2023-07-16 10:16:48 följande:
    Hjälp mig gilla doggy!

    Hej fina frågeställaren. 

    Jag tycker det är fint av dig att du försöker hitta njutningen i doggy, och det är bl.a. för att både du och din partner ska njuta, istället för bara en. 

    Jag tror att avsaknad av njutning beror på att peniset åker in och ut för lätt och utan att gnugga på de känsliga ställen i din slida. 

    Jag är tyvärr inte bra på hur kvinnoanatomi ser ut i detalj, men jag föreslå följande. Obs att jag antar att du menar penis i slidan, alltså INTE analsex. 

    * undersök var du har högst känsel (klitoris, g-punkt, bröst, läppar etc) . Min fru har en hel del i sina bröst, så jag försöker hålla i de även under doggy. Försök få med det precis innan doggy eller under det. 

    * med kännedom av var du känner mest i din slida, kan du fundera på hur din partner ska rikta sin penis så att den gnuggar just på de känsliga ställen. Du kan också be honom penetrera dig, och stå still, sedan justerar du din ställning och vinklar och svankar din rygg och känner efter, var får du kontakt med hans penis. Ha inte bråttom, för han har det sköbt redan. Du kan också prova röra dig istället för honom, in och ut, bara för att känna efter. Be honom vara delaktig, han kan också försöka ändra riktning. Man kan tex ha penis så att den gnuggar ordentligt mot slidan, eller bara går in och ut fritt. 

    * testa att knipa och håll om hans penis medan han kör. Jag läste till mig att knipning kan öka sex känslan. 

    Sedan kan jag avsluta med att nämna att en stor njutning för mig med doggy är att SE hennes rumpa och anus, och att jag har kontrollen. Det är som att hon säger "varsågod, här får du allt och du gör med mig vad du vill".

    Lycka till med njutningen.


    Flört Tummen upp på nytt. 


    En brasklapp till TS bara! Ytterligare skribent skriver klokt lyssna på din kropps gensvar och signaler om/när du och din man testar alla goda råd som givits. Känns allt kapitalt fel trots allt och trots föreslagen klitorisstimulering avböj. Ni har verkligen en hel uppsjö av andra fantastiska ställningar att testa och njuta av.  Lycka till med ditt upptäckande av din sexualitet! 

  • Anonym (Ledsamt)

    Vilka fantastiska svar, allihop, TACK! Blir nästan lite tårögd och älskar er alla! {#emotions_dlg.flower}


    Du som säger att jag ska avstå doggy om jag inte gillar det har så klart rätt! Men det är ju så mycket i sex, i alla fall om man kollar på porr, som går ut på att göra det bakifrån på olika sätt, lutad mot träd, bord, doggy osv. Därför vill jag se om det finns varianter som gör att det känns mer! 

    Du som skrev att jag kan prova att böja mig på olika sätt under tiden, "eftersom min partner redan har det skönt", det har du så klart rätt i. 


     

  • Anonym (Man 35år)
    Anonym (Ledsamt) skrev 2023-07-17 16:51:54 följande:

    Vilka fantastiska svar, allihop, TACK! Blir nästan lite tårögd och älskar er alla! {#emotions_dlg.flower}


    Du som säger att jag ska avstå doggy om jag inte gillar det har så klart rätt! Men det är ju så mycket i sex, i alla fall om man kollar på porr, som går ut på att göra det bakifrån på olika sätt, lutad mot träd, bord, doggy osv. Därför vill jag se om det finns varianter som gör att det känns mer! 

    Du som skrev att jag kan prova att böja mig på olika sätt under tiden, "eftersom min partner redan har det skönt", det har du så klart rätt i. 


     


    Vilket fint svar och bra att du följer upp din tråd. 

    Älskar dig med 🌺 och alla andra
    Stor kram! 
  • BlåFisk

    Folk är olika och jag gissar att det bara inte blir rätta grejen för dig i det läget liksom. 


    Anonym (Ledsamt) skrev 2023-07-15 17:49:25 följande:
    Hjälp mig gilla doggy!
    OK!
    Köp en strapless dildo som inte är stel och hård.
    Använd någon sele eller liknande fastän det sägs att man inte behöver, så att den inte vill trilla ur av tyngdlagen eller av att du får lust att öka lite. Eller kolla på YouTube hur man fixar motsvarande med lite rosa rep.
    Säg till älsklingen att han har fin rumpa, och be honom ställa sig i partärläge.
    Få in den med små korta rörelser.
    Håll tag om honom och säg att han är duktig när du börjar öka för att de ska kännas riktigt bra.

    Så där ja:D
  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsamt) skrev 2023-07-17 16:51:54 följande:

    Vilka fantastiska svar, allihop, TACK! Blir nästan lite tårögd och älskar er alla! {#emotions_dlg.flower}


    Du som säger att jag ska avstå doggy om jag inte gillar det har så klart rätt! Men det är ju så mycket i sex, i alla fall om man kollar på porr, som går ut på att göra det bakifrån på olika sätt, lutad mot träd, bord, doggy osv. Därför vill jag se om det finns varianter som gör att det känns mer! 

    Du som skrev att jag kan prova att böja mig på olika sätt under tiden, "eftersom min partner redan har det skönt", det har du så klart rätt i. 


     


    Roligt med din fina återkoppling. Håller tummarna du finner en variant av Doggy som känns mer och skönare för dig! BlåFisk delar oxå bra tips med ombytta roller där ni ansvarsfullt leker med en strapon. Kan vara en mkt god idé! Ljus och kärlek till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Jo)

    Som tidigare nämnt så handlar det ju om hur du och killen är skapta där nere. Klitoris är t ex väldigt komplex och utgör egentligen ett system med nervtrådar som sträcker sig in i vaginan. På en del känns det mer/skönare att öht ha penetrationssex, andra njuter mer av vissa ställningar, en del njuter mer av ett visst tryck, någonting längre, smalare, tjockare osv. Så hur din killes kuk är har också betydelse för vilka ställningar som känns sköna, om den är smal, tjock, böjd åt något håll osv.

  • Anonym (Nej)

    Ingen ska hjälpa dig att gilla doggy.

    Det finns ingen lag som säger att man måste utöva alla ställningar.

    Förvisso kan det vara en ny upplevelse med en ny partner eller andra förutsättningar. Men det låter som att du har testat tillräckligt för att förstå att det inte är din grej.

    Fortsätt i så fall att avstå från den ställningen. De du ligger med får acceptera att du inte tycker om det.

  • CleoX

    Jag är ju ganska liten och trång så jag har inga problem med att njuta av själva knullandet och är också ganska van att bli tagen i olika vinklar. 
    För mig njutningen i både fysiska och psykiska upplevelsen. Att bli rejält tagen bakifrån kan vara väldigt upphetsande och en av de absolut mest sexiga upplevelsen var när min unge älskare, efter min önskan, slängde mig över soffan bakifrån tryckte ner mig över ryggstödet och drog upp min klänning och utan förvarning trycket in sin kuk i mig, allt medan min gubbe satt framför oss och fick tyst titta på. Självklart var jag förberedd och smord för bättre glid eftersom min unge älskare är både stor och hård. Att möta min mans blick när jag blir hjälplöst hårt knullad på detta sätt är helt obetalbart och han kunde inte hålla sig längre när min ivrige pojke valde att dra sig ur mitt sköte och istället ta mig i rumpan, hårt och skoningslöst, när det var dags att spruta. Vi kom faktiskt alla tre samtidigt vill jag påstå, och jag vill påstå att njutningen för min del var nästan störst på det mentala och psykiska planet. Jag är Inte främmande för någon ställning, men det måste vara under rätt omständigheter. Ingen kan lära dig att gilla något, du måste finna din njutning själv. Fantasierna och lekfullheten är nyckeln.

  • Anonym (...)

    En lite hemlig grej som jag gör när vi kör bakifrån är att fantisera. När man inte ser älskaren så kan man byta ut honom i fantasin. Nej tänker inte berätta mer men det är något som gör doggy mera spännande.

  • Anonym (A-L)
    Anonym (...) skrev 2023-07-24 08:35:06 följande:

    En lite hemlig grej som jag gör när vi kör bakifrån är att fantisera. När man inte ser älskaren så kan man byta ut honom i fantasin. Nej tänker inte berätta mer men det är något som gör doggy mera spännande.


    Usch så elakt. mannen har antytt att jag inte är så "engagerad" vilket kanske stämmer delvis, så söker också inspiration och VILL höra mer Drömmer
    är det någon särskild person du fantiserar om eller är det en situation och story?

  • Anonym (Lur-i-fax)
    Anonym (Ledsamt) skrev 2023-07-15 17:49:25 följande:
    Hjälp mig gilla doggy!

    Det verkar som att de flesta, både män och kvinnor, älskar doggy style-sex. Problemet för mig är att jag, kvinna, känner ingenting när jag blir tagen i doggy. Det känns fysiskt att "något" åker ut och in i mig, men inget "erotiskt". Det ger mig alltså noll att ha sex i den ställningen, jag skulle kunna titta på tv samtidigt. Missionären och andra ställningar är gudomligt sköna, men just doggy, nä tyvärr... :(

    Vad är det som gör att ni andra, fråmst kvinnor, älskar den ställningen? Hjälp mig gilla den! 


    En kvinlig arbetskollega berättade att hon var precis som du. Doggy-ställningen gav henne ingenting samtidigt som hennes man gillar den skarpt. Så hennes sätt att ändå få ut något av sex i den här ställningen är att hon passar på och lösa Soduku medan han tar henne bakifrån. Win-win
  • Pixie99

    Det finns väl inget som säger att alla måste tycka om alla ställningar. Ibland känns det som att sex tenderar att förenklas till en massa teknikaliteter istället för att det ska vara lekfullt och njutningsfull för de inblandade. Har ni provat och du inte fick ut något av det, så säg bara äsch, och strunta i det i fortsättningen. Gillar han det, så kan ni köra det lite ibland, men byt sedan till något som ni bägge är mera komfortabla med,

    För min del håller jag med dig. De olika ställningarna där jag har ryggen mot honom ger mig inte särskilt mycket. Jag saknar närkontakten och blickarna, saknar de starka armarna om mig, andetagen mot öronen och att kunna kyssa honom. Bakifrån blir för mig lite kallt, distansierat och hårt. Dessutom upplever jag att hans penis kommer in alldeles för djupt och i en knepig vinkel som ibland klämmer på ett obehagligt sätt i underlivet emot tarmarna, liksom som om jag skulle behöva gå på toaletten, och det är inte riktigt den känslan jag är ute efter.

  • vattuman2023
    Anonym (Ledsamt) skrev 2023-07-15 17:49:25 följande:
    Hjälp mig gilla doggy!

    Det verkar som att de flesta, både män och kvinnor, älskar doggy style-sex. Problemet för mig är att jag, kvinna, känner ingenting när jag blir tagen i doggy. Det känns fysiskt att "något" åker ut och in i mig, men inget "erotiskt". Det ger mig alltså noll att ha sex i den ställningen, jag skulle kunna titta på tv samtidigt. Missionären och andra ställningar är gudomligt sköna, men just doggy, nä tyvärr... :(

    Vad är det som gör att ni andra, fråmst kvinnor, älskar den ställningen? Hjälp mig gilla den! 


    jag vet vad problemet är. Hör av dig till mig på pm så kan jag hjälpa dig
  • Tom Araya
    Anonym (Ledsamt) skrev 2023-07-17 16:51:54 följande:

    Vilka fantastiska svar, allihop, TACK! Blir nästan lite tårögd och älskar er alla! {#emotions_dlg.flower}


    Du som säger att jag ska avstå doggy om jag inte gillar det har så klart rätt! Men det är ju så mycket i sex, i alla fall om man kollar på porr, som går ut på att göra det bakifrån på olika sätt, lutad mot träd, bord, doggy osv. Därför vill jag se om det finns varianter som gör att det känns mer! 

    Du som skrev att jag kan prova att böja mig på olika sätt under tiden, "eftersom min partner redan har det skönt", det har du så klart rätt i. 


     


    Du kan väl berätta för oss hur det går sedan.
  • Anonym (Mimo)

    Här har du en kvinna som inte gillar doggy. Han kommer för långt in, det gör ont och jag mår fysiskt illa av den ställningen, känns som jag ska spy. Gillar dock att skeda. 

  • Anonym (l)

    Alla är olika och med olika partners fungerar det olika. Jag har erfarenhet av kvinnor som älskar doggyn och får orgasmer av bara penetrationen och även kvinnor som inte känner nåt alls. Tror inte att det är nåt man kan lära sig.

    Min nuvarande partner känner inte särskilt mycket i doggyn men i skeden formligen exploderar hon av njutning. Lite märkligt eftersom de är så lika, men bara små faktorer gör det hela så olika.

    Ni får väl nöja er med att fokusera på en sak i taget. Om han vill ha doggyn så gör ni det en gång, eller under en del av sexet, och en annan gång kör ni missionären. Inte konstigare än så.

Svar på tråden Hjälp mig gilla doggy!