• Nutnut

Rhodos på höstlovet

Nån som varit på Rhodos på höstlovet, dvs månadsskiftet oktober/november och vet om det är varmt och Skönt? Badar man? Blir det liksom en klassisk sol och bad-resa eller behöver man resa längre då? 

eller Annat tips? Egypten och Turkiet går bort 

• Svar på tråden Rhodos på höstlovet
  • Nattviol

Var 6 år sedan vi var där veckan innan höstlovet. Vi hade kanonväder med så där lagom varmt (typ 25 grader, bra temp i både pool och hav). Veckan efter så var det regn, det vill säga höstlovet. 

Men det vet man ju aldrig innan. Det brukar vara ok väder på höstlovet. Dock kan saker vara stängda då eftersom det är lågsäsong. Eller som reseledaren skämtsamt sa till oss att "efter höstlovet stänger medelhavet". 

• Nutnut
    Nattviol skrev 2023-07-14 21:43:41 följande:

Var 6 år sedan vi var där veckan innan höstlovet. Vi hade kanonväder med så där lagom varmt (typ 25 grader, bra temp i både pool och hav). Veckan efter så var det regn, det vill säga höstlovet. 

Men det vet man ju aldrig innan. Det brukar vara ok väder på höstlovet. Dock kan saker vara stängda då eftersom det är lågsäsong. Eller som reseledaren skämtsamt sa till oss att "efter höstlovet stänger medelhavet". 

Okej, låter lite som gränsfall då... vill gärna ha garanterad sol. 
    vad mer finns nära och relativt billigt?
  • Arlene

Medelhavet är osäkert på höstlovet kan variera väldigt mycket så det är en chansning, Cypern brukar vara mest säkert av medelhavsländerna  på höstlovet annars är det någon Kanarieö som gäller, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura eller Gran Canaria.

• Aliona

Kanarieöarna är det enda stället i Europa som jag kan tänka mig har badväder i slutet av oktober/början av november. Visst kan man ha tur att det ör en fin vecka, men generellt är det höst då vid Medelhavet. 

• mammaåten

Varit på KoS sista veckan i september, tycker det var gränsfall.
    Det var absolut skönt i havet och när solen var framme värmde den, men det kom en del regn och vad lite molnigt då var det inte alls lika skönt.

jag som älskar sol och värme hade åkt längre söderut.

Några har redan nämnt Kanarieöarna men Kap Verde kanske fungerar också? Har själv inte varit där men det ligger ju också längre söderut än de grekiska öarna. 

Svar på tråden Rhodos på höstlovet