Har du följt graviditeten i övrigt med cbs digitala test med veckoindikator, eller tog du ett för första gången nu? För det fall du inte testat och följt med dessa test under graviditeten, utan testade för första gången nu, kan det kanske vara tal om hook effect. Dvs att koncentrationen gravidhormon är så stor att testet slår bakut. Det man kan testa göra är att spä ut urinen med lite vatten och därefter doppa stickan, skulle det handla om att du är så pass långt gången att urinen är för koncentrerad kommer testet visa fler veckor med den utspädda urinen.
De gånger jag varit gravid, och graviditeten gått vägen, har jag fått 1-2 i veckor vid BIM och sedan +3 veckor en vecka därefter (dvs vecka 5). Eftersom jag inte testat tätare vet jag ju inte om testet slagit om tidigare än så. Det jag däremot vet är att de gånger graviditeten slutat med missfall, vilket varit tre gånger, har ökningen varit från 1-2 veckor vid BIM och sedan 2-3 veckor en vecka senare. Därefter har testet aldrig ökat. Så har det varit både vid mina missfall samt MA.
Förhoppningsvis är det bara hook effect för dig, men det är klart att det finns en risk att det skulle vara ett MA. Jag håller tummarna för det förstnämnda!