• Clueless4

Sökt på Google men hittar inte..

Jag har ju då fått utslaget av Förvaltningsrätten och det står att mitt barn ska förberedas för vård enligt §1 och §2 inom LVU. 
    Min Mor har ansökt och blivit nekad som familjehem, t om syrran med sambo har ansökt och blivit nekad_ ingen utförlig förklaring om varför.
    Bara nekad- Vilket jag tycker är konstigt då man brukar väl få förklarat om varför man blivit nekad??

Så de jag har nu undran över då Socialen under Förvaltningsrätten sa att de var svårt hitta familjehem i dagens läge ( och sen giggla efter????)

""""Vad händer om socialen inte hittar ett familjehem"""??

• Svar på tråden Sökt på Google men hittar inte..
  • Clueless4
    Mortiscia80 skrev 2023-07-15 15:11:09 följande:
    Nej, det har jag aldrig påstått. Målet var väl att inte skaffa fler barn? Då räcker sterilisering.
    Clueless4 skrev 2023-07-15 15:04:57 följande:
    Vadå, man får alltså inte ventilera frustration och ilska online längre??

Vars anmäler man sig till att åka med SpaceX till mars?
    Om du tror att soc inte känner av hur du egentligen är även om du håller dig lugn när ni ses så saknar du självinsikt.
    Nej målet är inte att sluta skaffa barn, Målet är att sluta skaffa barn OCH sluta få STÅND.

Jasså du påstår att Socialen med deras Socionom utbildning helt plötsligt är tankeläsare? Du tror allvarligt att jag skulle ge någon jag inte litar på nyckeln till hur jag är?.. Dom kan försöka men dom skulle ha större chans att få en isbjörn att bli vegan.
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-15 15:16:53 följande:
    Nej målet är inte att sluta skaffa barn, Målet är att sluta skaffa barn OCH sluta få STÅND.

Jasså du påstår att Socialen med deras Socionom utbildning helt plötsligt är tankeläsare? Du tror allvarligt att jag skulle ge någon jag inte litar på nyckeln till hur jag är?.. Dom kan försöka men dom skulle ha större chans att få en isbjörn att bli vegan.
    Jaha, jag då behöver du nog tabletter. Varför ska du inte ha stånd?

Nej, jag påstår att de kan läsa av vad du är för slags människa även om du tror att du kan lägga an en mask och att det räcker att vara artig och trevlig i samtal med dem. Det märks på alla möjliga sätt, hur du resonerar, vilka frågor du ställer, hur ditt kroppsspråk är osv.
  • Clueless4
    Mortiscia80 skrev 2023-07-15 15:18:54 följande:
    Jaha, jag då behöver du nog tabletter. Varför ska du inte ha stånd?

Nej, jag påstår att de kan läsa av vad du är för slags människa även om du tror att du kan lägga an en mask och att det räcker att vara artig och trevlig i samtal med dem. Det märks på alla möjliga sätt, hur du resonerar, vilka frågor du ställer, hur ditt kroppsspråk är osv.
    Mitt kroppspråk är lika form som en sten från Giza pyramiden. läs av de då!!!
    Vad fan ska jag ha stånd till om jag ska sluta ha förmåga att skaffa mer barn och varför ska jag ha då sex överhuvudtaget??
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-15 15:22:53 följande:
    Mitt kroppspråk är lika form som en sten från Giza pyramiden. läs av de då!!!
    Vad fan ska jag ha stånd till om jag ska sluta ha förmåga att skaffa mer barn och varför ska jag ha då sex överhuvudtaget??
    Ja, det finns mycket att läsa av även i pyramidstenar, även om jag förstår att du inte tror på det. Måste fråga, har du någon slags diagnos förresten?

Ja, det är ju ditt val men man måste inte sluta ha sex om man är steriliserad. Om barn är ditt enda syfte med sex blir det så klart helt rätt att sluta ha sex.
  • Clueless4
    Mortiscia80 skrev 2023-07-15 15:29:23 följande:
    Ja, det finns mycket att läsa av även i pyramidstenar, även om jag förstår att du inte tror på det. Måste fråga, har du någon slags diagnos förresten?

Ja, det är ju ditt val men man måste inte sluta ha sex om man är steriliserad. Om barn är ditt enda syfte med sex blir det så klart helt rätt att sluta ha sex.
    Nej, har ingen diagnos.. litar bara inte på okänt folk överhuvudtaget..
    Har blivit bränd åtskilliga gånger under mitt liv.

Nej barn är inte mitt enda syfte med sex, men varför jaga sex överhuvudtaget-
    NÄR MAN INTE KAN FÅ TILL EN ENDA JÄVLA DEJT, KAN INTE ENS FÅ TILL SEX PÅ EN JÄVLA SEXKONTAKTSAJT.
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-15 15:37:49 följande:
    Nej, har ingen diagnos.. litar bara inte på okänt folk överhuvudtaget..
    Har blivit bränd åtskilliga gånger under mitt liv.

Nej barn är inte mitt enda syfte med sex, men varför jaga sex överhuvudtaget-
    NÄR MAN INTE KAN FÅ TILL EN ENDA JÄVLA DEJT, KAN INTE ENS FÅ TILL SEX PÅ EN JÄVLA SEXKONTAKTSAJT.
    Jag tänkte mer på hur du resonerar och verkar ta saker.

Fast.... det kanske beror på hur du är som människa att du inte lyckas dejta? På samma sätt som att du inte får ha dina barn pga hur du är. Dags att jobba med dig själv tillsammans med en psykolog eller något? Det skulle kanske öka dina chanser att få tillbaka barnen också.
  • Clueless4
    Mortiscia80 skrev 2023-07-15 15:40:39 följande:
    Jag tänkte mer på hur du resonerar och verkar ta saker.

Fast.... det kanske beror på hur du är som människa att du inte lyckas dejta? På samma sätt som att du inte får ha dina barn pga hur du är. Dags att jobba med dig själv tillsammans med en psykolog eller något? Det skulle kanske öka dina chanser att få tillbaka barnen också.
    Gå till en psykolog själv... jag tänker inte betala en hjärnskrynklare för meningslösa samtal.. har haft nog med inkompetenta hjärnskrynklare från klass 3- klass 6 för att få veta senare att de varken finns ett utlåtande eller någon form av anteckningar.. nä fy fan.. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Mortiscia80
    Clueless4 skrev 2023-07-15 15:44:59 följande:
    Gå till en psykolog själv... jag tänker inte betala en hjärnskrynklare för meningslösa samtal.. har haft nog med inkompetenta hjärnskrynklare från klass 3- klass 6 för att få veta senare att de varken finns ett utlåtande eller någon form av anteckningar.. nä fy fan.. 
    Det behövs inte, jag har mitt mentala under kontroll. Om du anser att det är meningslösa samtal så blir det ännu en sak som ligger emot dig för att få tillbaka dina barn. Jag börjar tro att du faktiskt inte vill det utan att du bara vill bråka med myndigheterna.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Emzor1
    Clueless4 skrev 2023-07-15 16:01:39 följande:
    Fattar inte varför alla tar Socialens parti och klandrar mig bara för att jag ventilerar online?..
    de är väl fan bättre ventilera på nätet istället för att åka till socialen med en hemmagjord bomb eller dylikt... ELLER???

Vars fan är vi på väg om man inte längre får ventilera online, istället för att ta till våld IRL? 

Då kan vi ju lika gärna lägga ner allt internet.

Tycker inte folk klandrar dig för att du ventilerar online, men det är väl mer hur du uttrycker dig och vad du fokuserar på som gör att folk föreslår bland annat psykolog. Jag, bland andra, har föreslagit eventuella lösningar på hur du kan samarbeta med socialtjänsten, bland annat gå med på frivillig placering. Om du inte har något att dölja så bör det inte vara några problem, visst det är integritetskränkande men du gör det ju för att få ha kvar ditt barn.

Däremot verkar du istället lägga stort fokus på att du inte ska skaffa framtida barn, sterilisering etc. 

Socialtjänsten har som sagt regler och lagar att följa, de arbetar för barnens bästa, vilket i sin tur orsakar att föräldrar hamnar i kläm. Är du iskall vid möten och inte vill samarbeta med dem, så ringer det såklart en varningsklocka. Finns det indikationer på att barnet inte mår bra, ja då är det deras arbete att utreda det, oavsett hur det får dig att känna. 

Som jag även tidigare har nämnt, så förstår jag din frustration och ditt behov av att ventilera, för vem hade inte blivit förkrossad av att vara i din sits? Men å andra sidan, de gör det för ditt barns skull.

Även om du framstår vara en person som är väldigt anti socialtjänsten och psykologer etc. baserat på vad du beskriver vara tidigare upplevelser. Så tror jag det kan vara en bra idé att ge det en ny chans. Det känns som att du hade behövt någon att verkligen bolla dina känslor med. istället för att fokusera på sterilisering osv, kanske du kan använda den ilskan du bär inom dig som motivation för att förbättra dig på de punkter som socialtjänsten uppger behöver förbättras, motbevisa dem att du faktiskt är en bra förälder, få tillbaka ditt barn, få tillbaka gnistan.

• Clueless4
    Emzor1 skrev 2023-07-15 16:44:03 följande:

Tycker inte folk klandrar dig för att du ventilerar online, men det är väl mer hur du uttrycker dig och vad du fokuserar på som gör att folk föreslår bland annat psykolog. Jag, bland andra, har föreslagit eventuella lösningar på hur du kan samarbeta med socialtjänsten, bland annat gå med på frivillig placering. Om du inte har något att dölja så bör det inte vara några problem, visst det är integritetskränkande men du gör det ju för att få ha kvar ditt barn.

Däremot verkar du istället lägga stort fokus på att du inte ska skaffa framtida barn, sterilisering etc. 

Socialtjänsten har som sagt regler och lagar att följa, de arbetar för barnens bästa, vilket i sin tur orsakar att föräldrar hamnar i kläm. Är du iskall vid möten och inte vill samarbeta med dem, så ringer det såklart en varningsklocka. Finns det indikationer på att barnet inte mår bra, ja då är det deras arbete att utreda det, oavsett hur det får dig att känna. 

Som jag även tidigare har nämnt, så förstår jag din frustration och ditt behov av att ventilera, för vem hade inte blivit förkrossad av att vara i din sits? Men å andra sidan, de gör det för ditt barns skull.

Även om du framstår vara en person som är väldigt anti socialtjänsten och psykologer etc. baserat på vad du beskriver vara tidigare upplevelser. Så tror jag det kan vara en bra idé att ge det en ny chans. Det känns som att du hade behövt någon att verkligen bolla dina känslor med. istället för att fokusera på sterilisering osv, kanske du kan använda den ilskan du bär inom dig som motivation för att förbättra dig på de punkter som socialtjänsten uppger behöver förbättras, motbevisa dem att du faktiskt är en bra förälder, få tillbaka ditt barn, få tillbaka gnistan.

Finns ett jävligt billigt sätt att fixa det här!!
  • molly50
    Clueless4 skrev 2023-07-15 17:13:11 följande:
    Finns ett jävligt billigt sätt att fixa det här!!

Och vad skulle det vara för sätt menar du?
    Syftar du på att ta ditt liv så gör du det knappast bättre för ditt/dina barn. 

Jag tror faktiskt också,som flera redan har rått dig till,att söka psykologhjälp igen.
    Ge det en ny chans.
    Du verkar behöva få det som tynger dig ur dig.
    Då visar du också att du är beredd på att ta tag i dina problem och kanske kan få hem barnet igen. 

Jag förstår att det måste kännas fruktansvärt för dig att bli fråntagen ditt/dina barn.
    Men den tonen du har här i tråden gör att jag kan förstå att soc har reagerat. 
    Även om du står som en stenstod när du är där så kan de nog se igenom den fasaden.
    Så försök fokusera på att ta tag i dina problem,även om du tycker att det känns jobbigt.
    Då kanske du också lyckas träffa en tjej sen.
    Det kan vara värt att tänka på. 

• Clueless4
    molly50 skrev 2023-07-15 17:23:25 följande:

Och vad skulle det vara för sätt menar du?
    Syftar du på att ta ditt liv så gör du det knappast bättre för ditt/dina barn. 

Jag tror faktiskt också,som flera redan har rått dig till,att söka psykologhjälp igen.
    Ge det en ny chans.
    Du verkar behöva få det som tynger dig ur dig.
    Då visar du också att du är beredd på att ta tag i dina problem och kanske kan få hem barnet igen. 

Jag förstår att det måste kännas fruktansvärt för dig att bli fråntagen ditt/dina barn.
    Men den tonen du har här i tråden gör att jag kan förstå att soc har reagerat. 
    Även om du står som en stenstod när du är där så kan de nog se igenom den fasaden.
    Så försök fokusera på att ta tag i dina problem,även om du tycker att det känns jobbigt.
    Då kanske du också lyckas träffa en tjej sen.
    Det kan vara värt att tänka på. 

I dagens Sverige Med alla Dagens kvinnors "jag är en 10:a, du ska helst vara en 10:a och du ska tjäna bra".. så fan heller.. vem har sagt att jag ska ta livet av mig?
    Flyttar bara..
  • molly50
    Clueless4 skrev 2023-07-15 17:33:54 följande:
    I dagens Sverige Med alla Dagens kvinnors "jag är en 10:a, du ska helst vara en 10:a och du ska tjäna bra".. så fan heller.. vem har sagt att jag ska ta livet av mig?
    Flyttar bara..
    Jag tycker du fokuserar på lite fel saker om du fokuserar på uteblivna dejter istället för ditt barn.
    Och ska du flytta så att du inte längre finns i närheten för ditt barn,vem ska då ta hand om det om/när det får komma hem?
  • FillippaFL

Om du vill jobba för att få tillbaka barnen är det en VÄLDIGT dålig idé att flytta ut i skogen. Eller hur?

Svar på tråden Sökt på Google men hittar inte..