Clueless4 skrev 2023-07-15 16:01:39 följande:
Fattar inte varför alla tar Socialens parti och klandrar mig bara för att jag ventilerar online?..
de är väl fan bättre ventilera på nätet istället för att åka till socialen med en hemmagjord bomb eller dylikt... ELLER???
Vars fan är vi på väg om man inte längre får ventilera online, istället för att ta till våld IRL?
Då kan vi ju lika gärna lägga ner allt internet.
Tycker inte folk klandrar dig för att du ventilerar online, men det är väl mer hur du uttrycker dig och vad du fokuserar på som gör att folk föreslår bland annat psykolog. Jag, bland andra, har föreslagit eventuella lösningar på hur du kan samarbeta med socialtjänsten, bland annat gå med på frivillig placering. Om du inte har något att dölja så bör det inte vara några problem, visst det är integritetskränkande men du gör det ju för att få ha kvar ditt barn.
Däremot verkar du istället lägga stort fokus på att du inte ska skaffa framtida barn, sterilisering etc.
Socialtjänsten har som sagt regler och lagar att följa, de arbetar för barnens bästa, vilket i sin tur orsakar att föräldrar hamnar i kläm. Är du iskall vid möten och inte vill samarbeta med dem, så ringer det såklart en varningsklocka. Finns det indikationer på att barnet inte mår bra, ja då är det deras arbete att utreda det, oavsett hur det får dig att känna.
Som jag även tidigare har nämnt, så förstår jag din frustration och ditt behov av att ventilera, för vem hade inte blivit förkrossad av att vara i din sits? Men å andra sidan, de gör det för ditt barns skull.
Även om du framstår vara en person som är väldigt anti socialtjänsten och psykologer etc. baserat på vad du beskriver vara tidigare upplevelser. Så tror jag det kan vara en bra idé att ge det en ny chans. Det känns som att du hade behövt någon att verkligen bolla dina känslor med. istället för att fokusera på sterilisering osv, kanske du kan använda den ilskan du bär inom dig som motivation för att förbättra dig på de punkter som socialtjänsten uppger behöver förbättras, motbevisa dem att du faktiskt är en bra förälder, få tillbaka ditt barn, få tillbaka gnistan.