• Missmeblue

    Bli gravid

    Hej jag är 41 år. Har en son som är 11 o en dotter som blir 8 år. Jag lämnade deras pappa 2017 o sen 2018 har jag drömt om ett barn till. Blev tillsammans med min nuvarande pojkvän 2020 vi har känt varandra sen 2019. Han har två barn som är 20 o 21 år i år. Vi drömmer om ett barn till. Jag har inte gått på preventivmedel sen 2014. Jag hade lätt att bli gravid med barnens pappa. Min pojkvän har MS o inte alltid full erektion. Även om han har fått utlösning i mig många gånger när jag har ägglossning så blir jag inte gravid. Har nu skaffat en Feritylilly kopp ihop om att det ska fungera. Hans sperma är kanske inte helt som den ska kanske? Jag har kollat upp mig så allt är som det ska med mig. Min gynekolog sa att jag är som en 20 åring invändigt. Finns det något som jag kan göra för att underlätta att bli gravid? Vi dricker bara alkohol någon enstaka gång om året. Han snusar men det har han gjort sen tonåren men fick barn ändå. Jag är bara pyttelite överviktig alltså bara några enstaka kg. Men även när han inte kan gå utlösning innuti mig så öppnar jag upp så han sprutar i mig ändå men det hjälper inte. Jag kan inte ta något med hormoner. Min pappa hade blodpropp i hjärnan mamma har haft blodpropp o handen

  • Svar på tråden Bli gravid
  • Fiffi11

    Hej!

    Vad spännande med en nystart! Jag vet själv inget om att försöka få barn 40+ då jag kämpar själv med 35+, dock har jag läst att fertility cups inte hjälper annat än psykiskt. Om ni inte gör det idag tycker jag att du ska börja med både ägglossningstest och att mäta temperatur. Samt att redan nu äta folsyra. Kan vara värt att göra ett test på din man också så att ni vet förutsättningarna. 

    Stort lycka till!

  • Missmeblue

    Jag använder redan ägglossningstester o natural cycles men det hjälper inte.Termometer med o allt. Åt Folsyra ett tag med innan. ok lycka till. Jag känner kvinnor som har blivit gravida när dom använt Feritylilly kopp. 

Svar på tråden Bli gravid