HUR FÅR JAG KONTAKT MED MITT CRUSCH IGEN
Hej det är så att jag gillar en kille eller skulle nog mer kalla det kär. Vi gick i samma klass under högstadiet och efter bara något halvår började jag få känslor. Det var som att vi hade en speciell lång/djup ögonkontakt under de 3 åren, inte hela tiden men periodvis och det kändes som att vi stirrade på varandra hela tiden under de ?perioderna?. Där och då kände jag känslor under de perioderna och det kändes som att vi hela tiden sökte varandras uppmärksamhet men jag kände samtidigt inte att han var någon jag ville bli tillsammans med och var överlag väldigt osäker och velade mycket fram och tillbaka kring hur jag kände för honom.Jag var mer den lugna typen och snackade i princip bara med min kompisgrupp pga social fobi under de tre åren medan han var mer den utåtriktade och ?populära? typen men fortfarande på samma nivå utseendemässigt (enligt mig iaf). Problemet är dock att när vi nu slutat 9an så har jag insett att jag faktiskt har känslor för honom som nu under de tre senaste åren bara blivit starkare och starkare, (tog precis studenten nu 2023, sist vi sågs var 2020), har fått intresse för andra killar också under de tre senaste åren (mellan 2020-2023)men tankarna går alltid tillbaks till honom, vi har ingen kontakt på sociala medier eller liknande då han raderat allt sånt, men vet verkligen inte vad jag ska göra, har aldrig känt såhär starkt för någon förut, tänker på honom hela tiden och kan inte fokusera på något annat, från min sida vet jag rätt mycket om honom men tror inte han vet så mycket om mig så han har egentligen bara utseendet att gå på och om jag ska vara helt ärlig (och ögonkontakten). Antar att detta beror på någon form av obesvarad kärlek som gör att jag helt enkelt inte kan släppa honom då jag inte heller under dessa 3 år sett några egentliga fel hos honom, han har alltid haft respekt mot mig och tjejer överlag samt är väldigt rolig och omtänksam, vilket jag tror är största anledningen till att jag tycker om honom, ärligt talat är han inte heller världens snyggaste och skulle nog säga att jag själv ser bättre ut än honom nu, men hans personlighet gör honom snygg samt många andra egenskaper jag inte nämn, har dock sett bilder på honom hur han ser ut nu på andra konton jag stalkat tex via hans gymnasiums instagram konto), men nu när vi båda tagit studenten finns det verkligen inget chans att jag träffar på eller ser honom igen om jag inte gör något, MEN vet verkligen inte vad jag ska göra. Måste också tillägga att han under både 8an och 9an hade tjej i samma skola, vet inte hur det ser ut nu om de fortfarande är tillsammans eller inte han är kristen och hans tjej eller ex är muslim så tänker att det ändå inte kommer hålla då jag hört han och hans kompisar snacka om det som ett problem innan, måste också säga att jag började gilla honom redan innan de blev tillsammans men så fort jag fattade att de var ihop försökte jag att bli av med känslorna vilket inte gick eftersom vi fortfarande hade den där ögonkontakten.
Har den senaste tiden även haft tankar på att söka jobb eller flytta till samma område som honom bara för att få kontakt med honom, har även tänkt på en framtid tillsammans m.m. och där kände jag verkligen att det började spåra lite vilket är därför jag skriver här.
Detta blev ett VÄLDIGT långt inlägg men skulle verkligen uppskatta om någon kunde ge tips eller åsikter, behöver akut hjälp, har börjat få ångest och som små panikattacker av att jag inte vet vad jag ska göra eller av tankar på att det kanske aldrig kommer bli vi. (Vi bor fortfarande hyfsat nära varandra btw, ca 20-30 min bil)