• Fluff86

Dejting, hur ofta har ni kontakt?

Hur ofta höras ni med era dejter? Sms eller telefonsamtal? Om ni skriver, hur snabbt svarar ni? Och om ni tappar intresse, slutar ni svara, eller fortsätter ni skriva men i annat tempo, och skriver ni att ni vill ses fast ni inte vill?
    Jag har nämligen vart på dejt med en kille som jag träffa via jobbet. Innan vår första dejt skrev vi hela tiden. Efter första dejten skrev han 1 timme från vi sa hejdå, fast vi hängt 1 helt dygn, för att efter det vart mer tyst. Han var sjuk några dagar och och hade ingen ork att skriva, vilket jag verkligen förstår. Men när han sa att han var tillbaka är det fortfarande annorlunda. Det kan gå upp till 24h innan han svarar, för att plötsligt svara på 2-3 meddelanden inom 3minuter, för att sen bli tyst igen. Han ställer frågor, och han säger han vill träffas. Igår skulle han hänga med kompisar vid en sjö många brukar samlas vid, och sa att jag skulle komma förbi och säga hej om jag och min kompis skulle dit också. Så ver inte om jag ska tolka han som intresset svalnat, eller att han fortfarande är intresserad? 

• Svar på tråden Dejting, hur ofta har ni kontakt?
  • Anonym (Syster)

Det går inte att säga om han är intresserad eller inte. Du måste fortsätta träffa honom för att upptäcka det. Första sättet att kolla om han är intresserad är att försöka boka in en dejt med honom, utan att verka för på.

• Anonym (...)

Låter inte som om han är så väldigt intresserad 

• Fluff86
    Anonym (Syster) skrev 2023-07-02 12:57:58 följande:

Det går inte att säga om han är intresserad eller inte. Du måste fortsätta träffa honom för att upptäcka det. Första sättet att kolla om han är intresserad är att försöka boka in en dejt med honom, utan att verka för på.

Har typ gjort det. När vi träffades så pratade vi om att spela squash tillsammans.
    När han häromdagen fråga när jag har semester och det visa sig att vi har det samtidigt, skrev jag att han får hojta till när han har en lucka då för att klå mig i en match, varav att han svarar "jag är så sugen på att köra över dig i squash"
    men inget om när. Men det är ju som sagt nån vecka kvar tills vi har semester också.
  • Anonym (Syster)
    Fluff86 skrev 2023-07-02 13:23:31 följande:
    Har typ gjort det. När vi träffades så pratade vi om att spela squash tillsammans.
    När han häromdagen fråga när jag har semester och det visa sig att vi har det samtidigt, skrev jag att han får hojta till när han har en lucka då för att klå mig i en match, varav att han svarar "jag är så sugen på att köra över dig i squash"
    men inget om när. Men det är ju som sagt nån vecka kvar tills vi har semester också.
    Ja bollen ligger väl lite mer på hans planhalva men om han inte föreslagit något själv inom två veckor så lär han inte vara intresserad. Man måste ju inte vänta till semestern med att ses heller. Samtidigt kan du också själv fråga om någon vecka ifall ni ska boka in något.
  • Fluff86
    Anonym (...) skrev 2023-07-02 13:01:32 följande:

Låter inte som om han är så väldigt intresserad 

Ja, en del av mig får den känslan också, eftersom han tidigare skrev så mycket mer, och han har sagt att han egentligen inte använder Messenger, mer än att prata med mig och en kompis, så är knappt inloggad nu mer än när han svara mig.
    Men samtidigt så varför skriver man "tänkte fråga om du gått under jord" när vi inte hörts på 2 dagar och jag skriver, kallar mig då och då vid det smeknamn han givit mig, eller skriva frågor så samtalet kan fortsätta.
    Eller som igår när jag sa att jag ska träffa en kompis som är nere och hälsar på, och vi ev hänga vid denna plats var svaret "nämen vad kul! jag ska till sjön med några kompisar och dricka öl, Ska ni till sjön? isf får du ju svänga förbi och säga hej" Jag har aldrig träffat hans vänner, och om jag ser till mig själv så hade jag aldrig skrivit så om jag tappat intresse. Då hade jag inte bett han komma förbi och speciellt inte så han kan träffar mina kompisar. 

Jag får lite dubbla uppfattningar iaf, Ointresse med att han inte svarar lika mycket och fort, men verkar ändå vilja fortsätta en konversation, svarar plötsligt inom 5 minuter och indikerar på att han vill ses (?)
  • Fluff86
    Anonym (Syster) skrev 2023-07-02 13:31:18 följande:
    Ja bollen ligger väl lite mer på hans planhalva men om han inte föreslagit något själv inom två veckor så lär han inte vara intresserad. Man måste ju inte vänta till semestern med att ses heller. Samtidigt kan du också själv fråga om någon vecka ifall ni ska boka in något.
    Ja den där jäkla bollen, känns som den ligger lite i mitten av planhalvan nu *haha*
    han sa trots allt att jag skulle komma förbi om jag var i krokarna och säga hej till han när han hängde med kompisarna, men hamnade några mil ifrån så blev tråkigt nog inte så. Satt han har gjort ett steg till att ses, även om det inte var att umgås så
  • Anonym (Syster)
    Fluff86 skrev 2023-07-02 13:54:54 följande:
    Ja den där jäkla bollen, känns som den ligger lite i mitten av planhalvan nu *haha*
    han sa trots allt att jag skulle komma förbi om jag var i krokarna och säga hej till han när han hängde med kompisarna, men hamnade några mil ifrån så blev tråkigt nog inte så. Satt han har gjort ett steg till att ses, även om det inte var att umgås så
    Nja, så mycket ansträngde han sig inte. Det var så klart trevligt av honom att föreslå men det krävde ju noll insats från hans sida om ni skulle ses. Låt honom jobba lite för saken också.
Svar på tråden Dejting, hur ofta har ni kontakt?