Dejting, hur ofta har ni kontakt?
Hur ofta höras ni med era dejter? Sms eller telefonsamtal? Om ni skriver, hur snabbt svarar ni? Och om ni tappar intresse, slutar ni svara, eller fortsätter ni skriva men i annat tempo, och skriver ni att ni vill ses fast ni inte vill?
Jag har nämligen vart på dejt med en kille som jag träffa via jobbet. Innan vår första dejt skrev vi hela tiden. Efter första dejten skrev han 1 timme från vi sa hejdå, fast vi hängt 1 helt dygn, för att efter det vart mer tyst. Han var sjuk några dagar och och hade ingen ork att skriva, vilket jag verkligen förstår. Men när han sa att han var tillbaka är det fortfarande annorlunda. Det kan gå upp till 24h innan han svarar, för att plötsligt svara på 2-3 meddelanden inom 3minuter, för att sen bli tyst igen. Han ställer frågor, och han säger han vill träffas. Igår skulle han hänga med kompisar vid en sjö många brukar samlas vid, och sa att jag skulle komma förbi och säga hej om jag och min kompis skulle dit också. Så ver inte om jag ska tolka han som intresset svalnat, eller att han fortfarande är intresserad?