Sjukvård vägrar ta emot prover pga - egen praxis
Hej,
jag lämnar urinprover till sjukvården med anledning av tidigare missbruk. Jag lämnar urinprov för att få behålla mitt körkort.
Hur som helst så har mitt urin varit för kallt vid flera tillfällen. För att det tar lång tid och för att jag kissar små mängder. Sjukvården sa att de inte tar emot för kalla prover då de antar att jag manipulerat dem. Gjorde om prover flera gånger med händerna på benen m.m för att bevisa att jag inte fuskar.
De säger att jag inte längre är välkommen till dem och att jag ska prata med transportstyrelsen. Ringer och förklarar situationen för transportstyrelsen som säger att "vi har inga krav om temperatur på urinen så länge det är övervakat urinprov är det godkänn. " Patar med vården igen som då säger att detta är regler som kommer från en överläkare på en annan vårdenhet.
sen erbjuder de mig att göra hårprover istället som transportstyrelsen också godkänner. Jag går med på hårprovtagning och då säger vården - det funkar inte om ditt läkarintyg gäller cannabis. Ringer transportstyrelsen igen som menar att även detta är en påhittad regel
Får man bara hitta på regler sådär? Jag mena vården måste väl ha dokument som visar vad som gäller för att godkänna prover?