Mumin97 skrev 2023-06-22 15:59:10 följande:
Har väl en rätt så djup vänskap med min pojkvän nu, men även attraktion och sexliv.
Kan ibland kännas som att vi alltid har det likadant, gör samma saker, sexlivet är på samma sätt. vet Inte om han känner samma, men kan tänka mig att han gör det.
ibland är det jobbigt eftersom vi har så olika intressen. Vi måste anpassa oss till den andra ganska ofta. tror att jag anpassar mig lite väl mycket till honom.
så tristess och känsla av att inte få utvecklas på mitt sätt? men också en omhändertagande relation.
Det är svårt. Är själv i en liknande situation (fast omvänt, är åtminstone halvt singel ;)
Problemet är att om man härdar ut och saker inte blir bättre och man ändå lämnar till slut kommer man ångra tiden man slösade bort i ett halvdåligt förhållande. Har man väl fått känslor för en annan kan det nog vara svårt att återfå entusiasm i det nuvarande förhållandet.
Å andra sidan, ger man efter för känslorna inser man kanske att det var förhastat och att det ändå inte ledde till något varaktigt.
Tror du bör ta det med lite ro, ta reda på mer om hur kollegan känner om möjligt och låta tiden utvisa rätt väg. Intresset kan bli starkare men kan också falna.