• Mumin97

Intresse för någon annan

Är i ett förhållande sedan 5 år tillbaka. Älskar min pojkvän, och vi har väldigt mycket gemensamt, har liksom byggt ett liv ihop. förhållandet är inte perfekt, finns vissa grejer jag inte alls tycker om. 

Det finns dock en kille på mitt jobb som jag blivit intresserad av. Känner att det är rätt så naturligt  att man efter så lång tid i ett förhållande, kan fatta intresse för någon annan också. 

men det känns väldigt jobbigt. Tror den här killen på jobbet gillar mig också.

hur gör man? Har ni varit med om liknande? Vad gjorde ni då?

• Svar på tråden Intresse för någon annan
  • Ocdmänniska

Som du säger tror att det är naturligt att man kan träffa folk man blir lite intresserad av. Men det är ju du som får göra valet eftersom man inte kan stänga av sina känslor, du får aktivt välja din pojkvän om det är han du vill ha.  Sen med tiden om du inte ger in på känslorna och försöker lite så går det bort.

• Screendrama

Många parametrar att ta hänsyn till.

Hur starka är dina känslor och din attraktion för kollegan?

Är du kär i din pojkvän eller är älskar du honom mer i stil av en "fördjupad vänskap" numera? Är sexlivet bra?

Vilka saker har du problem med hos din pojkvän och kommer de att förvärras?

Vilka egenskaper hos kollegan gillar du?

• Mumin97

Har väl en rätt så djup vänskap med min pojkvän nu, men även attraktion och sexliv.

Kan ibland kännas som att vi alltid har det likadant, gör samma saker, sexlivet är på samma sätt. vet Inte om han känner samma, men kan tänka mig att han gör det. 

ibland är det jobbigt eftersom vi har så olika intressen. Vi måste anpassa oss till den andra ganska ofta. tror att jag anpassar mig lite väl mycket till honom. 
    så tristess och känsla av att inte få utvecklas på mitt sätt? men också en omhändertagande relation. 

• Screendrama
    Mumin97 skrev 2023-06-22 15:59:10 följande:

Har väl en rätt så djup vänskap med min pojkvän nu, men även attraktion och sexliv.

Kan ibland kännas som att vi alltid har det likadant, gör samma saker, sexlivet är på samma sätt. vet Inte om han känner samma, men kan tänka mig att han gör det. 

ibland är det jobbigt eftersom vi har så olika intressen. Vi måste anpassa oss till den andra ganska ofta. tror att jag anpassar mig lite väl mycket till honom. 
    så tristess och känsla av att inte få utvecklas på mitt sätt? men också en omhändertagande relation. 

Det är svårt. Är själv i en liknande situation (fast omvänt, är åtminstone halvt singel ;)

Problemet är att om man härdar ut och saker inte blir bättre och man ändå lämnar till slut kommer man ångra tiden man slösade bort i ett halvdåligt förhållande. Har man väl fått känslor för en annan kan det nog vara svårt att återfå entusiasm i det nuvarande förhållandet. 

Å andra sidan, ger man efter för känslorna inser man kanske att det var förhastat och att det ändå inte ledde till något varaktigt.

Tror du bör ta det med lite ro, ta reda på mer om hur kollegan känner om möjligt och låta tiden utvisa rätt väg. Intresset kan bli starkare men kan också falna.
  • Mumin97

Det låter klokt. Ska låta det ta lite tid, och fundera. tack för tipsen!

• Screendrama
    Mumin97 skrev 2023-06-23 17:39:16 följande:

Det låter klokt. Ska låta det ta lite tid, och fundera. tack för tipsen!

Hur går det för dig i relationen, och med kollegan Mumin? 
  • Mumin97

Tack för du frågar :) För några veckor sedan pratade jag och pojkvännen om att göra slut. På grund av olika anledningar, men inte att jag är lite intresserad av en annan. Vi har ändå fortsatt vara tillsammans. Är svårt att göra slut, då vi fortfarande gillar varandra.

Men är också lite intresserad av kollegan. Vi har jobbat lite ihop, delar gemensamma intressen, så har lite att prata om. men håller det bara på jobbet, som kollegor.

• Screendrama

Förstår. Tänk på ditt eget bästa! Och lycka till. Uppdatera "oss" gärna, är intresserad av situationen.

• JodiBabe
    Mumin97 skrev 2023-06-22 15:59:10 följande:

Gå vidare. Du är ung.
Svar på tråden Intresse för någon annan