• moaummo

    Kan bf stämma

    Hej liten fråga då jag gått och grubblat över detta sedan jag gjorde Rul i vecka 20, då fick jag satt bf den 20 september men när jag räknar på när min sista mens var och när vi låg så går det inte ihop, Eller så är det jag som har skit dåligt koll, 
    jag hade då min mens 7 december 2022, vi låg en gång den månaden den 22 december 2022 och sen den 10 januari tog jag test som visa positivt går det ihop? Min mens varade även till den 13 december (ovanligt lång brukar ha 4-5 dagar),

  • Svar på tråden Kan bf stämma
  • xnfsm

    Det beror nog på när ägglossning var samt när befruktning skedde. Jag blev ickså framflyttad vid RUL, typ 10 dagar, trots att jag vet när jag hade ÄL och även när vi hade sex, vilket jag inte får ihop med mitt bf. 

  • Anonym (Ägget)

    Utifrån mensen skulle du ha b.f den 13/9. Du kan själv räkna ut b.f grundat på äl i F.L:s egen graviduträknare. Du kan självklart inte ha blivit gravid förrän tidigast den 22/12 och kanske som senast den 26/12. Få män har spermier som lever längre än 4 dagar.
    Om det b.f man får av vården misstämmer mycket med ens egen uträkning måste man påtala det för annars blir det tokigt. Då kan barnet födas både för tidigt eller bli överburet, men inte enligt vården och då blir det inte bra.
    En kompis till mig sa med sitt 3:e barn att b.f inte kunde stämma. Och mycket riktigt- han var klart överburen när han föddes.

Svar på tråden Kan bf stämma