Anonym (Åkabil) skrev 2023-06-17 08:18:42 följande:
... att man på tåg bara får ta med en väska per resande med, och reser man med en liten så räcker det liksom inte med allt vad som ska med med barnstol och mat och blöjor mm.
Sömnigheten är svårbedömd, eftersom vi försökt tajma resor med barnets normala sovtid på dagen.
Jag loste problemet med for mycket packning genom att kopa en extra bilbarnstol som fick bli kvar hos mina foraldrar. Jag bor utomlands, sa det var helt omojligt att fa med allt pa flyget, sa det fick bli en billig fran Blocket (eftersom den i princip bara skulle anvandas till och fran taget en gang om aret). Ni kanske t o m kan lana av nagon, de fa dagar ni ar pa besok?
Ha blojor liggande hos dina foraldrar, sa att du slipper asa med dig ett lager. Ta bara sa manga som behovs for sjalva resan.
Vi kopte aven en del leksaker pa Blocket. Lego, bondgard, sandladegrejjer osv. Saker som kan passa mer an en alder. De anvandes flitigt under varje besok och inget behovde asas fram och tillbaka.
Sa mitt tips for att ni ska kunna aka tag med endast en vaska per resande ar att ha sa mycket som mojligt redan pa plats (vid slutdestinationen). Billig/lanad bilbarnsstol, resesang, leksaker, blojor osv. Sjalv hade jag klader liggande i mitt foraldrahem, sa att jag inte skulle behova asa med mig regnklader/stovlar, pyjamas, extra troja/fleecejacka for sakerhets skull, utan de fanns redan pa plats om ifall att.