• Anonym (Förstörd)

Köpt blommor till en annan tjej :(

Min man klämmer ut sig för några veckor sedan att han vill skiljas. Han tycker jag är för svartsjuk. Han har alltid under dessa år haft någon tjej vän från jobbet. tränat i hop osv. En dag kom jag att han skrev till en av tjejerna att han var kär i henne. 

De jobbade i hop i 2 år efter detta!!
    Hon slutade för ca 3 veckor sedan.
    Han tycker det är jobbigt att jag påmint honom under dessa åren, då han släppt det nu. Äntligen tänkte jag när tjejen slutade.. att vi kunde lägga detta bakom oss nu och gå vidare.

Vet att det finns en annan tjej på jobbet som är ute mycket, och att hon tjajat om att han ska med ut. Han är också ute ofta. Har ingen aning om de träffats ute. 

Han har lovat nämligen att efter detta med den tjejen att just låta tjejens på jobbet stanna på jobbet, frågade han rakt ut om de håller på att skriva en massa.

Han ville inte svara på detta, utan sa att jag måste sluta älta. Han orkar inte detta mer. Han vill skiljas.

Bara några dagar sedan hade min kompis sett honom köpa blommor till den här tjejen som han skrivit med, hon som också ofta är ute. Självklart sa han att det inte är något, men lustigt nog ska hon också skiljas nu..  Men han lovat att det inte är något. Utan han köpte blommorna för att han tyckte synd om henne . 

• Svar på tråden Köpt blommor till en annan tjej :(
  • Anonym (Mm)

lol, köpa blommor fungerar ej...

gör du slut med han så skyddar du dig själv.. Och sen kommer han för de andra kvinnorna inte att vara lika intressant...

pröva dumpa

• Polyrytm

Du behöver gå vidare, hitta ditt egenvärde och på sikt kanske träffa en ny vettig kille.

Du förtjänar såklart bättre. 

• Anonym (Sanna)

Vad ska du med honom till? Jag hade lämnat för länge sedan.

• Anonym (Zyui)

Det hela verkar misstänkt, att anklaga dig för att vara svartsjuk verkar bara vara ett försvar. Han har skrivit till en annan att han är kär i henne, han köper blommor till en annan, är ute mycket och du vet inte ens vilka han träffar då. Nu är folk olika såklart men jag går inte ut knappt, min man ibland med jobbet. Han verkar lite feg på något sätt, och när han anklagar dig för att vara svartsjuk så lägger han hela ansvaret på dig istället för att se vad han gör för att skapa en osäkerhet hos dig. Hur har ni det i ert förhållande? Har ni haft det bra eller har det varit flera saker som gjort dig misstänksam. Vissa människor är ju sådär att man flörtar ständigt på jobbet, han låter ju lite sån. Vill han nu ha skilsmässa så ja, säg till honom att han får börja ordna med det då, mycket som ska fixas och det kan han ju snabba på med då så du kan gå vidare. 

Anonym (Förstörd) skrev 2023-06-14 22:24:32 följande:
    Köpt blommor till en annan tjej :(

Min man klämmer ut sig för några veckor sedan att han vill skiljas. Han tycker jag är för svartsjuk. Han har alltid under dessa år haft någon tjej vän från jobbet. tränat i hop osv. En dag kom jag att han skrev till en av tjejerna att han var kär i henne. 

De jobbade i hop i 2 år efter detta!!
    Hon slutade för ca 3 veckor sedan.
    Han tycker det är jobbigt att jag påmint honom under dessa åren, då han släppt det nu. Äntligen tänkte jag när tjejen slutade.. att vi kunde lägga detta bakom oss nu och gå vidare.

Vet att det finns en annan tjej på jobbet som är ute mycket, och att hon tjajat om att han ska med ut. Han är också ute ofta. Har ingen aning om de träffats ute. 

Han har lovat nämligen att efter detta med den tjejen att just låta tjejens på jobbet stanna på jobbet, frågade han rakt ut om de håller på att skriva en massa.

Han ville inte svara på detta, utan sa att jag måste sluta älta. Han orkar inte detta mer. Han vill skiljas.

Bara några dagar sedan hade min kompis sett honom köpa blommor till den här tjejen som han skrivit med, hon som också ofta är ute. Självklart sa han att det inte är något, men lustigt nog ska hon också skiljas nu..  Men han lovat att det inte är något. Utan han köpte blommorna för att han tyckte synd om henne . 

• Anonym (K)

Så fast ni har varit ett par så har han fortsatt "dejta" andra tjejer, till och med sagt till minst en (garanterat flera) att han var kär i henne, nu har han en ny tjej på jobbet som kanske är intresserad av honom, han köper blommor åt henne (WTF???) och när du frågar rakt ut om han har kontakt med henne (eller var det någon annan?) så slingrar han sig och gnäller om att du är för svartsjuk och att han vill skiljas, och det ska tydligen hon också. Alltså ge er, lämna skithögen en gång för alla!

• Moder1

Den stora frågan är varför du stannar kvar?
    Dumpa honom och låt honom äta gräset på andra sidan staketet.
    Träffa någon som respekterar DIG och väljer DIG alla dagar i veckan.
    Det kvittar väl om han har ihop det med blomtjejen, man gör inte som han gör.

Sträck på dig och dumpa honom och stäng dörren

• Anonym (.)

Låter inte alls som en bra man. Men som jag uppfattar din situation är skilsmässan redan ett faktum? Då är det ditt liv som singel du ska fokusera på och inte om han ger blommor till andra. Börja med att kolla upp vilka alternativ du har för en ny bostad. 

• Anonym (Hin håle)

Han har trampat på dig, dina känslor och er relation ett bra tag nu. 
    Ta steget, satsa.på dig själv och hitta tillbaka till glädjen....

DUMPA

• Ms anybody

Det låter som min man och vi är separerade nu. Han hittar tjejer på jobbet som han tog kontakt med och och börja ragga och flörta med som jag inte visste om. Jag var ju kär och litade 💯% på honom.  Och när han blev uppsagd från sitt jobb så hittade han en tjej på en utbildning han började på och började flörta och dejta henne. Vet inte hur långt de gick). Och när han gick ut med en förening för att festa och jag inte fick följa med så flörtade han ofta och strulade med nån tjej där mm.  Men när jag frågade vem hon var så var hon alltid en vän och jag litade på det. Och när jag misstänkte något så kallade han mig bara svartsjuk och kontrollerande. Men sanningen kommer oftast fram. Och jag fick veta senare att han flörtade och strulade med dessa tjejer genom åren. Men det värsta var nog när jag fick veta att när han gick till sin förening för att festa med vänner så lämnade han ibland redan vid kl 21.30 och gick istället hem till nån tjej och stannade till 4:a på morgonen. Medans jag trodde han var ute och med vänner. Detta pågick i några år. Och självklart när han kom hem kl 04 på morgonen så berättade han om festen med förenings gänget så jag litade självklart på honom. Han sa ju Inte att han igentligen var hemma hos en tjej ock låg och drack till 4:a. Så han ljög. Jag antar att även i kyrkan när vi gav varandra våra löften inte var fullt ärligt. Ja jag vet dum och naiv var jag. Jag jobbar på att ta mig igenom detta just nu. Men jag kan inte fatta att en person kan göra så som han har gjort. För detta hade hållt på innan vi gifte oss och jag fattar inte varför han ens ville gifta sig då. Alla dessa frågor. Men det får jag aldrig veta.
    Så stå på dig.
    Du fick veta lite om att han har kontakt med tjejer och flörtade men det kan vara mer saker som har hänt som du inte vet. Din man har bara varit duktig på smyga med det som min tänker jag ?

• Avenia

Har varit med om den typen. Utåt sett vettig, men narcissist på insidan. När man påtalar deras problematiska beteende så vill de skiljas. Deras beteende är alltid ok från dem men gud förbjude att man gör likadant mot dem. Man får inte kritisera dem eller komma på dem med otrohet för då gör DE slut för att man är för svartsjuk. Lämna narcissisten. Var tacksam att han vill skiljas. Han kommer att vänstra även i nästa och nästa förhållande. 

• Anonym (Hedwig)

Självklart ljuger han och försöker gaslighta dig att det är ditt fel och att du bara är svartsjuk. Lyssna på dina instinkter och vad dom säger dig.

Svar på tråden Köpt blommor till en annan tjej :(