• Päjka

    Hur drömma om det man vill göra?

    Drömmer ofta mardrömmar. För att bota det har min fru lovat mig att vi gör vad som helst som jag råkar drömma om sexuellt under natten (fungerar förvånansvärt bra!)

    Mitt problem är att jag inte drömmer några sexdrömmar och vill inte ljuga Någon med tips på hur man framkallar en fin dröm?

  • Svar på tråden Hur drömma om det man vill göra?
  • EnAnonumius
    Päjka skrev 2023-06-07 21:22:37 följande:
    Hur drömma om det man vill göra?

    Drömmer ofta mardrömmar. För att bota det har min fru lovat mig att vi gör vad som helst som jag råkar drömma om sexuellt under natten (fungerar förvånansvärt bra!)

    Mitt problem är att jag inte drömmer några sexdrömmar och vill inte ljuga Någon med tips på hur man framkallar en fin dröm?


    Framkalla en fin dröm går inte när du sover. Under sömnen så bearbetas mycket när du är i drömstadiet och det går inte att påverka "medvetet" innan man lägger sig.

    Mardrömmar får man oftast om man är väldigt rädd för något, eller om man har varit med om något djupt tragiskt) när man varit vaken) eller annat.
    För att bli fri från mardrömmar så bör man bearbeta roten/orsaken till dem.

    Du bör först tänka på var mardrömen handlar om och sedan försöka hitta en korrelation med ditt vakna liv. Alternativ så kan du snacka med en psykolog som kan hjälpa dig att nysta i detta med dina mardrömmar så du får lyft fram det och sedan så kan du bearbeta orsaken bakom mardrömmarna.  så du kan sedan kanske få vackra erotiska drömmar eller andra vackra drömmar igen.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KimLinnefeldt

    Läste för länge sen om en metod att styra sina drömmar. Det handlar om att ligga och glida mellan sömn och vakenhet. Det kräver träning, skulle jag tro.

Svar på tråden Hur drömma om det man vill göra?