• Muurrreeee

Utebliven ägglossning?

Hej! Jag trodde att jag hade ägglossning kring den 14/5 då kroppen betedde sig som den alltid gör vid ägglossning. Men jag har fortfarande inte fått mens och senast igår 4/6 fick jag negativt graviditetstest. Men mellan 22-29/5 hade jag exakt sådana flytningar som jag brukar ha vid ägglossning. Vad händer? Misslyckades den första ägglossningen så kroppen försökte igen runt den 29/5? Någon som har upplevt samma och hur gick det för er?

• Svar på tråden Utebliven ägglossning?
  • Hejasommaren

Är i typ samma sits. Hade positivt på ÄL-test 22/5 med beräknad BIM 8/6. Fick dock aldrig någon långvarig temphöjning så började misstänka utebliven ÄL. Fick nya ÄL-känningar 1/6 och testade positivt på ÄLtest 2/6 så vi får se var det slutar. Inväntar nu och ser om det blir någon temphöjning. Jag har med andra ord inga råd att ge i dagsläget mer än att man tyvärr får vänta och se när mensen kommer. men förhoppningvis plussar vi istället!

• Maymom

Jag hade ÄL-flytningar i två omgångar och fick ingen temphöjning, dvs utebliven ÄL, den cykeln blev 9 dar längre än normalt och mensen som kom sen var lite sparsam. Cykeln efter blev kortare och ÄL kom på dag 7 eller liknande.

Svar på tråden Utebliven ägglossning?