• Aabbccddee

Slut trots att kärleken finns kvar

Hej,

någon som har varit i förhållanden där ni har gjort slut pga. mycket bråk, många sårande ord, andra människor som har la sig i osv. men när partnern gör slut så säger hen att hen älskar mig och typ behöver distans/tid att läka osv. Och sen får man se va som händer... Detta är alltså ingen paus utan det är slut.

Finns det någon chans för något nytt? Kan hen komma tillbaka?

Har jobbat extremt mycket med mig själv. Med handen på hjärtat har jag förstått allt och känner mig som en helt ny människa. Dock vill jag inte störa mitt ex så vi har knappt haft någon kontakt under dessa veckor. Vill ge hen tiden att självmant komma till mig när och om hen känner sig redo. Går det att starta om? Når son har varit i samma sits?

Går i tusen bitar, saknaden äter upp mig.

• Svar på tråden Slut trots att kärleken finns kvar
  • Anonym (Nja)

Klart det finns en chans, men det blir nog svårt när relationen bestått av mkt bråk och att ni sårat varandra. Det finns ju en orsak till detta, och det är inte alltid man kan laga det som är trasigt. Alla människor är inte kompatibla. 

• Anonym (ja)

Jag tolkar det som så att ja personen i fråga vill ha dörren ändå lite öppen till dig att ni eventuellt kan återförenas i framtiden, eller så ville hen bara göra avslutet mindre smärtsamt genom att säga det så. 

Man kan växa genom bråk, kriser och bli bättre tillsammans men ibland kan man behöva hjälp. För att inte återupprepa samma destruktiva mönster om ni återförenas föreslå terapi för par. 

• Anonym (Osunt)

Låter som ni har haft en mycket osund relation och om det nu har tagit slut så är det nog för ert bästa. Inte all kärlek är värd energin och känslorna som går in i det. Man kan älska varandra men inte kunna leva och dela tid ihop. 

jag vet att det är jobbigt att säga hej då. Men det du lärt dig har du med dig i framtiden om du skulle träffa någon ny.

sen varför skulle andra lägga sig i er relation? Gör dom det är det ju ett tecken på att något har varit så pass skadligt (fysiskt eller mentalt) för att man skulle lägga sig i.

• Anonym (ja)

Vill inflika med att det tyvärr inte alltid är så att andra "gripit in" för att relationen blivit för destruktiv. Finns familj, släktingar och vänner (Inte alla förstås men det kan räcka med 1 eller 2) som bara vill förstöra relationen för egen vinnings skull (skadade i huvet, helt enkelt). Om de lyckas med det är det för att ena partner har för dåliga gränsdragningar och låtit de skada relationen. 

• Anonym (Osunt)
    Anonym (ja) skrev 2023-06-03 08:25:00 följande:

Vill inflika med att det tyvärr inte alltid är så att andra "gripit in" för att relationen blivit för destruktiv. Finns familj, släktingar och vänner (Inte alla förstås men det kan räcka med 1 eller 2) som bara vill förstöra relationen för egen vinnings skull (skadade i huvet, helt enkelt). Om de lyckas med det är det för att ena partner har för dåliga gränsdragningar och låtit de skada relationen. 

Eller så är det för att släktingen ser att ni inte är bra för varandra och hur du behandlar din partner. Men visst, man ska inte lägga sig i för småsaker.

kan man inte komma förbi bråken och hitta harmoni, så finns det inget att göra.
  • Aabbccddee

Det var inte släkten som la sig i. Tyvärr har jag sabbat de för mycket och nu ska jag för en gångs skulle låta honom få sin tid. Tid att läka. Jag får slicka mina sår själv. Var ändå mitt fel Allt Gråter

• Anonym (Sweet but a psycho)

?There once was a little boy who had a bad temper. His father gave him a bag of nails and told him that every time he lost his temper, he must hammer a nail into the back of the fence. The first day the boy had  driven 37 nails into the fence. Over the next few weeks, as he learned to control his anger, the number of nails hammered daily gradually dwindled down. He discovered it was easier to hold his temper than to drive those nails into the fence. Finally the day came when the boy didn't lose his temper at all. He told his father about it and the father suggested that the boy now pull out one nail for each day that he was able to hold his temper. The days passed and the young boy was finally able to tell his father that all the nails were gone. The father took his son by the hand and led him to the fence He said, "You have done well, my son, but look at the holes in the fence. The fence will never be the same. When you say things in anger, they leave a scar just like this one. You can put a knife in a man and draw it out. It won't matter how many times you say I'm sorry, the wound is still there.? A verbal wound is as bad as a physical one.
  • Anonym (Helge)

När gjorde ni slut?

• Aabbccddee
    Anonym (Helge) skrev 2023-06-04 13:08:53 följande:

När gjorde ni slut?

3 veckor idag.
  • Anonym (Anna)
    Det låter inte som att kärleken finns kvar. Man sårar inte den som man älskar. Visst kan man va osams ibland men att bråka hela tiden tyder på en dålig relation.
    Varför inte släppa den relationen å med tiden hitta nån som passar dig bättre? 
Svar på tråden Slut trots att kärleken finns kvar