När är man enligt dig i "medelåldern"?
En god vän till mig anser sig vara i medelåldern och hon är 36 år. Jag håller inte med. Vad tycker du?
En god vän till mig anser sig vara i medelåldern och hon är 36 år. Jag håller inte med. Vad tycker du?
Det är kul att höra hur ni andra tänker, uppskattar alla svar!
tror man är i yngre medelåldern när man fyllt 30 redan
Medelåldern är 35-65.
Runt 40 skulle jag säga.
Som redan skrivits, medelåldern är inte nödvändigtvis när man har levt halva sitt liv, utan perioden mellan ungdom och pensionsålder, dvs ca 40 - 60 år. Runt 40 är man i yngre medelåldern, efter 50 är man i äldre medelåldern. Sedan behöver man inte lägga värderingar i detta. Det är ju många även i pensionsålder som är pigga och friska.
Mellan 40 och 60 är man definitivt medelålders. Och jag blir inte upprörd om någon kallar en 35-åring eller 65-åring för medelålders heller, även om det är lite utanför den definition som jag själv använder.
Jag ska vara ärlig, jag fick den största åldersnojan någonsin när hon sa att hon ansåg sig vara i medelåldern då jag ser t.ex. min svärmor som medelålders och hon är snart 60 år. Jag kan liksom inte ens ta det uttrycket i min mun och samtidigt beskriva mig själv. Det är så jag känner, nu går det utför mot döden typ.
35-45 vilket är hälften av 70-90 ungefär så gamla vi blir. Det är medelåldern. 45-55 är ju inte gammalt men övre medelåldern. Sen är man gammal.
Jag ska vara ärlig, jag fick den största åldersnojan någonsin när hon sa att hon ansåg sig vara i medelåldern då jag ser t.ex. min svärmor som medelålders och hon är snart 60 år. Jag kan liksom inte ens ta det uttrycket i min mun och samtidigt beskriva mig själv. Det är så jag känner, nu går det utför mot döden typ.
0-30 ung
30-60 medelålders
60 - senior
Men annars är.ålder bara en siffra...
40-50 år skulle jag säga är medelålders.
Medellivslängd för kvinnor i Sverige är väl drygt 80 år, så känns rimligt att medelåldern skulle vara där nånstans.
Som redan skrivits, medelåldern är inte nödvändigtvis när man har levt halva sitt liv, utan perioden mellan ungdom och pensionsålder, dvs ca 40 - 60 år. Runt 40 är man i yngre medelåldern, efter 50 är man i äldre medelåldern. Sedan behöver man inte lägga värderingar i detta. Det är ju många även i pensionsålder som är pigga och friska.
45-60 ungefär. Jag tror inte jag sa att jag var medelålders när jag var 43-44. Medelålder är liksom bara ett begrepp- inte mer än säga att man är tonåring före 20. Hur man känner sig mentalt och fysiskt och hur man ser ut kan ju däremot skilja sig massor från ens faktiska ålder. Men är du 50 är du medelålders hur eller hur.
Väldigt individuellt. En del vid 30, en del aldrig (tror de).