• ma199999

Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.

Hej,

För min kandidatuppsats genomför jag en undersökning om förtroende för banker och lojalitet och skulle uppskatta din hjälp för att nå tillräckligt många deltagare.

Vi skulle vara tacksamma om du kan avsätta 3-4 minuter för att fylla i vår undersökning via länken nedan. Dina svar kommer att användas för akademiska ändamål och hållas konfidentiella.

Denna undersökning är för bankkunder över 18 år och för kunder som använder banker i Sverige.

Undersökningslänk:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe8GLTTpqWVwdIdS-MqLyIefDzjMu54SmSE9JP4W5a-co_LhQ/viewform?usp=sf_link

Tack på förhand för din tid och ditt bidrag. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-01 17:51
    PS: här kommer lite tydligare info.
    Lärosäte: Lunds universitet
    Namn: Mayada Azmirly
  • Svar på tråden Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 17:48:02 följande:

Det är också lite lustigt att det står MIN kandidatuppsats och sedan VI och enligt FYI handlar det alltså om 2 studenter? 

Ja om du hade öppnat länken skulle du se deras mailadresser och förstå att det är två personer som gör undersökningen tillsammans men naturligtvis är det bara en av dem som postar här på FL.
  • FnizzigaSara
    Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 17:48:02 följande:

Det är också lite lustigt att det står MIN kandidatuppsats och sedan VI och enligt FYI handlar det alltså om 2 studenter? 

Ja, det är ett väldigt lustigt sammanträffande minst sagt.
  • Anonym (JJ)
    FnizzigaSara skrev 2023-05-01 17:49:29 följande:
    Ja, det är ett väldigt lustigt sammanträffande minst sagt.
    Ja känns rätt skumt det här. Tror inte många kommer klicka på den länken?
  • ma199999

Hej,

Tack för er kritik. Jag har lagt till mitt namn och mitt lärosäte. 

Mvh,
    Mayada 

• Anonym (FYI)
    ma199999 skrev 2023-05-01 17:52:26 följande:

Hej,

Mvh,
    Mayada 

Var då...? Dessutom behöver du lägga till vem er handledare är, och båda era namn, inte bara ditt eget.
  • RaYzLeR

Jag svarade på enkäten. Man behövde ej ange e-post, så det är ej en rysstroll-länk.

• Anonym (Linna)

FYI problemet är ju att man inte ska behöva klicka på länken utan informationen. Är ju som bäddat att få virus eller annat.

Sedan säger personen både jag och vi, är de en, två eller fler? Även om länken visar 2 mailadresser så är det inte tillräcklig information. Dessutom klickar jag inte på sådana länkar alls utan att vara säker på vad det är jag klickar på.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 18:01:15 följande:

FYI problemet är ju att man inte ska behöva klicka på länken utan informationen. Är ju som bäddat att få virus eller annat.

Sedan säger personen både jag och vi, är de en, två eller fler? Även om länken visar 2 mailadresser så är det inte tillräcklig information. Dessutom klickar jag inte på sådana länkar alls utan att vara säker på vad det är jag klickar på.

Du menar att personen ska skriva sitt namn, lärosäte mm på FL...? Knappast. Jag skulle själv aldrig vilja göra det iaf. Det ska däremot stå i enkäten. Jag förstår att man är skeptisk mot att klicka på länken men samtidigt kan man ju hitta på vad som helst i en trådstart och att länken ändå leder till virus. Det finns inget som heter säker när man klickar på en länk, helt enkelt.

Jag gissar att det bara är två personer, dels för att det är två mailadresser angivna, dels för att det är väldigt vanligt att samarbeta i par snarare än i grupp för uppsatser på de här nivåerna. Det är först högre upp som man kan hitta fler grupper om tre eller fler deltagare.
  • Anonym (Igen)
    ma199999 skrev 2023-05-01 17:52:26 följande:

Hej,

Mvh,
    Mayada 

Utan emailadress kopplat till universitet finns det ingen trovärdighet i detta. Du kan ha lånat några namn och sen själv vara någon annan.

Samma sak om det inte finns namn och kontaktuppgifter till handledare så det går att verifiera detta.
  • Anonym (Linna)

FYI varför skulle personen inte kunnaskriva namn och lärosäte inför undersökningen? Vill man inte publicera det på FL behöver man heller inte lägga ut enkäten på FL.

Ska man tas på allvar får man ju visa vem man är, syfte osv.

Jag studerar själv och min mailadress visar vilket universitet jag studerar på, behöver jag lägga ut en undersökning skulle jag använda mig av den och presentera mig.

Om folk ändå kan läsa det i länken vad gör det om de kan läsa det i inlägget?

• Anonym (FYI)
    Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 18:21:04 följande:

FYI varför skulle personen inte kunnaskriva namn och lärosäte inför undersökningen? Vill man inte publicera det på FL behöver man heller inte lägga ut enkäten på FL.

Ska man tas på allvar får man ju visa vem man är, syfte osv.

Jag studerar själv och min mailadress visar vilket universitet jag studerar på, behöver jag lägga ut en undersökning skulle jag använda mig av den och presentera mig.

Om folk ändå kan läsa det i länken vad gör det om de kan läsa det i inlägget?

En tråd på FL är inte garanterat att man kan få bort, däremot kan man lätt ta bort enkäten. Man skyddar sina uppgifter på ett annat sätt.
  • ma199999
    Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 17:46:18 följande:
    Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.

FYI

Studenterna klarar väl av att presentera sig själva? Givetvis slänger man inte bara ut en undersökning utan att skriva under med namn, lärosäte mm.

Man ska inte behöva klicka på länkar för att få informationen, den ska finnas där innan. Jag skulle aldrig få för mig att delta i en undersökning där jag själv måste googla mig till informationen om vem/vilka som vill ha mina svar.

Hej Linna, 
    Jag är ledsen att du känner så här. Om du inte är trygg med att svara på enkäten behöver du givetvis inte göra det. Jag tar fullt ansvar för resultaten av undersökningen och förstår att det är min utmaning att se till att jag får tillräckligt med svar.  

Mvh,
    Mayada 
Svar på tråden Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.