• Maggie81

Negativt ”testa tidigt”-test. Kört nu?

Testade idag negativt på ett Clear Blue test tidigt test.. 4 dagar innan bim. Är det kört denna månad eller finns det fortfarande chans? testet ska visa korrekt svar från 6 dagar före bim om jag förstod det rätt. 

• Svar på tråden Negativt ”testa tidigt”-test. Kört nu?
  • lipa3646

Hur många dagar kvar det är till bim är inte relevant i detta fallet, det är hur många dagar efter äl det är:) så nej det är inte kört. Du kan ju va på äl 8 och ha fyra dagar till bim o då kan testet knappast visa nått. medans andra är på äl 12 när det är fyra dagar kvar till bim o då borde det visa nått :) 
    jag hoppas du förstod mitt svammel 

• yny

Jag gjorde exakt samma - testade negativt på BIM -4 och sedan positivt på BIM +1, båda med CB digitalt ultratidigt. Så ge inte upp hoppet än 😊

• Anonym (14)

Att man kan få plus 6 dagar före BIM innebär inte att alla verkligen får det. Räknar man med en lutealfas på 14 dagar är BIM - 6 endast 8 dagar efter äl och i princip ingen får plus då. Det är vilseledande reklam i syfte att sälja tester. Det är alltid bäst vänta så länge som möjligt med att testa. Så länge inte mensen kommit finns ju alltid en chans att man är gravid.

Svar på tråden Negativt ”testa tidigt”-test. Kört nu?