• kick081

Envis magsjuka april -23, nån mer?

Min 7 åring har haft "magsjuka" till och från i snart 2 veckor... 
    Började med magont förra måndagen. Kräktes rejält på natten men bara en gång. Sen en gång till på morgonen, då kräktes hon upp vatten hon druckit. Lite feber och trött i ett par dagar men blev sen piggare. Dagen därefter fick hon diarré en gång och sov nästan hela dagen. På eftermiddagen vart hon pigg och i helgen . Aptiten kom tillbaka och i måndags gick hon till skolan. Tisdagkvällen klagar hon igen på magont och på onsdagen ville hon inte äta. Kräktes upp vattnet hon drack och blev sedan liggandes både onsdag och torsdag. Mycket piggare igen som igår men på kvällen diarré och magont. Kräks en gång på natten, och diarré på morgonen. Sen pigg och ville ha lite mat (jippie) . Sen gick hon och la sig och somnade. Och vaknade av magont. Somnade igen. 
    Har kontakt med både vårdcentral och 1177. Men undrar om någon annan upplever samma? Det går tydligen en del maginfektioner nu, men detta har jag aldrig tidigare varit med om...

• Svar på tråden Envis magsjuka april -23, nån mer?
  • Themis

Ni har inte lyckats köpa ägg med salmonella i så hon blivit sjuk av det?

Det är ju det på flera håll i landet, våra ägghyllor gapar tomma just nu på både Ica och Citygross.

Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Polyrytm

Köp koltabletter från apoteket, funkar bra mot sådana besvär.

• Polyrytm
    Themis skrev 2023-04-29 15:54:55 följande:

Det är ju det på flera håll i landet, våra ägghyllor gapar tomma just nu på både Ica och Citygross.

Därför ska man ha egna höns.🙂
  • kick081
    Themis skrev 2023-04-29 15:54:55 följande:

Nej hon äter inte ägg särskilt ofta, är nog ja som är den största ägg ägaren i familjen och jag är frisk (peppar peppar)
  • kick081
    Polyrytm skrev 2023-04-29 16:04:10 följande:

Köp koltabletter från apoteket, funkar bra mot sådana besvär.

Tack för tips, ska kolla upp detta. 
  • Jill 79

Vi hade magsjuka för två veckor sen. Mista barnet som fick det först.var hemma  en vecka från skolan och klagade fortfarande på magont ytterligare några dagar. Vi hade ovanligt jobbig variant aenna gång. Kanske är samma som går.

• kick081

Var det annars något som skiljde denna magsjuka från så som det brukar vara, förutom att den var mer långdragen? Som jag skrev så gick det lång tid mellan kräktillfällena för min flicka. Idag är hon piggare, igen, hoppas att det förblir så .

Svar på tråden Envis magsjuka april -23, nån mer?