Behålla eller ej?
Hej!
behöver lite råd och stöd då jag känner mig helt lost..
Har precis plussat med nr.3 och det var inte planerat. Kom verkligen som en chock, min menscykel har antagligen spökat för vi har inte haft oskyddat sex under/runt min egentliga ägglossning.
Vi hade egen bestämt oss för att vara ha två barn, men för några månader sen så började en barnlängtan växa fram hos mig. Vi har hela tiden pratat om detta och sambon har sagt att han behöver tid. Vi sa att vi tidigast skulle börja försöka i typ Juli, om allt kändes bra. Jag hade föreställt mig att jag skulle bli glad om jag plussade, men jag känner mig helt tom. Ena stunden känner jag att vi absolut ska behålla, medan nästa stund känner jag att vi inte kommer klara detta.. Den extrema tröttheten jag har nu tillsammans med krävande barn gör inte heller saken bättre.
Hur ska vi ens kunna ta ett beslut? Det Vi tänker mest på är hur allt det ekonomiska ska gå ihop. Vi har det rätt bra ekonomiskt nu när vi båda har fulla löner, men ska jag vara föräldraledig så kommer min inkomst att halveras, vilket gör rätt stor skillnad på ekonomin. Samtidigt så tänker jag att det löser sig. Men sambon tänker mest på ekonomin och jag förstår att han tycker det är mer jobbigt med mindre pengar i månaden, för han försöker då jobba extra för att täcka upp..
Jag har dock sagt att ska vi ha ett tredje barn så är det nu, jag tänker inte göra en abort för att sen om någon månad igen bli gravid, det känns oetiskt för mig.
Någon som varit i liknande sits som kan dela med sig om hur ni själva tänkte?