• Ninaed3

6,5 månader bebis gnäller och är frustrerad KONSTANT

Hej!

Jag håller på att bli tokig här hemma. Min bebis som snart fyller 7 månader är KONSTANT frustrerad och gnällig. Det finns nästan ingenting som duger. Vissa saker fungerar en liten stund men sen börjas det igen. Hon låter som en motorsåg, tar i så hon blir helt röd i ansiktet och spänner hela kroppen av ilska. Så när man haft det så en hel dag får man lust att skära av sig öronen :) skämt å sido.

Märker att hon vill börja ta sig runt, men utan framgång. På kvällarna vid läggning ligger hon och rullar runt till mage i minst 15 minuter, jag tror att hon tränar på att börja krypa då hon nu också kan sitta bra utan stöd. Men det här gör hon aldrig på dagarna av någon anledning?! Utan det ska hon roa sig med sent på kvällen....

Är det någon som upplever eller har upplevt samma sak?! TIPS?! Blir tokig. Drar mig för att träffa kompisar då jag bara blir stressad av detta konstanta gnällande och den uppenbara frustration som hon känner..

• Svar på tråden 6,5 månader bebis gnäller och är frustrerad KONSTANT
  • Anonym (Hej)

Hej! 

Låter hemskt jobbigt! Har hon varit så under en längre tid eller är det något relativt nytt? Våran son som är 11 månader hade såna perioder i den åldern och det var sjukt sjukt dränerande! Frustrationen att inte kunna ta sig fram. Om hon kan stå upp så prova att håll henne under armarna/armhålorna så kan hon få prova gå runt lite så. Våran son vill faktiskt bara öva på krypa osv på mjuka underlag först, typ i våran stora säng:) Kanske är därför hon övar i sängen? 

Det blir varmare nu så ni kan ju vara ute lite. Det blir bättre, bjud över någon du och bebis känner er bekväm och trygg med som kan avlasta lite ev :)

• Anonym (Hnb)

Vår yngsta föddes missnöjd och var missnöjd till större delen långt efter halvåret. Han var nämligen hnb:are. Men är det nåt nytt fenomen vad gäller din lilla är det nog bara en fas. Försök hitta nya roliga saker att göra som roar. Och fundera om nåt har samband med mat så det ev. kan vara magknip. Min lille tålde tex absolut inte köpesgröten.

• Anonym (qwerty)

Det låter som om hon är understimulerad. Lek med henne, gå till parken, ta promenader, gå på babysim.
    Skit i dina kompisar, de har inte prio.

• Anonym (Sanna)

bebisen är inte sjuk då på nått sätt. Typ en ont nånstans eller så.

• Anonym (Petra)

Får hon mycket närhet? Bebisar behöver det. En del föräldrar tror tyvärr att man måste vänja bebisen vid att vara ensam vilket är skadligt! En människa behöver närhet. När våra barn var små fick vi totalt skadliga råd av svärmor om att sätta ut barnet ensam i barnvagn utomhus i timmar i streck, som vi inte lyssnade på. Men många glömmer att föräldraskap är ett heltidsjobb, och de tror att bebisen ska vara glad jämt trots att den ligger ensam. Jag märker att många yngre föräldrar är otåliga och skadar barnet genom att inte ge det tillräcklig uppmärksamhet. 

• asdfgh

Vår äldsta tillbringade sin tid fram tills hen kunde krypa/ställa sig/gå runt möbler (allt det hände på ca 2v) med att gnälla, enda undantaget var när vi var ute på sjalpromenad (liggvagnen hatades). När hen kunde ta sig fram för egen maskin vände det.

• Anonym4848

Vår dotter föddes också missnöjd, ska sysselsättas heeela tiden. När hon började gå och babbla mer börjar de bra stunderna bli längre, ännu mer nu när man kan vara ute mycket. Hon tultar runt och kan gräva I sand/plocka med stenar osv, mycket nöjdare nu även om missnöje ligger nära till hands ständigt. 15 månader nu. Kämpa på!

• FuckGoggleAskMe

Min bebis krävde underhållning konstant, blev det tråkigt gnällde han. Vi gick i parken och tittade på hundar, gick på stan och tittade på allt möjligt. Var vi hemma så skulle vi leka, sjunga, klappa i händerna, dansa osv hela tiden. Då var han superglad och entusiastisk, jag sjöng så jag blev hes. Och jag sjunger som en kratta ?  Han vägrade baby-gym och liknande, jag skulle underhålla honom och vara rolig hela tiden, då var han nöjd. 

• Anonym (Tufft)

Tufft. Om babyn är irriterad på att inte kunna ta sig fram, kunde man prova med hoppgunga eller gåstol? Om man kan börja i den åldern alltså, det vet jag inget om. 

• BELLRUD

Min 5,5-månaders är liknande. Detta började för några veckor sedan och det kommer sådana här dagar några åt gången, och sedan lugnare några dagar. Hon ligger också och sprattlar på kvällarna, försöker vända sig, och är sjukt frustrerad på dagarna med konstant gnäll. Hon försöker också lära sig att krypa. Så min teori är att det både är en frustration över allt som händer i kroppen/allt hon försöker lära sig och att det är det femte utvecklingssprånget som spökar. 

• Elli2022

Min bebis (strax 6mån) är likadan, konstant bärande, får inget gjort alls på dagarna.. bär jag inte så skriker han och gnäller..
    Det som funkar dock är att sätta honom i matstolen bredvid mig när jag ex tar tvätten osv.. 
    Annars är det konstant bärande..

Svar på tråden 6,5 månader bebis gnäller och är frustrerad KONSTANT