• Adinaaaaa

Mens sen 8 dagar

Hej!

Jag har alltid haft regelbunden mens.

Fick ett missfall förra året i vecka 8.

Planerar nu att bli gravid ?

Nu är min mens 8 dagar sen. Tog ett graviditetstest och fick ett litet spökstreck som sedan försvann. 

Vad har ni för erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Mens sen 8 dagar
  • Pimpinellan

Mensen kan egentligen inte vara sen utan att man är gravid. Äl styr när mensen kommer. Har man fått äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Har man tex 14 dagars lutealfas får man mens dag 24, 35 eller tom 46 om man haft äl dag 10, 21 eller 32.
    Så aningen senare äl än du trodde eller ingen äl. Ta ett nytt test om 3 dagar. Hcg fördubblas på 3 dagar om man är gravid.

• Adinaaaaa

Tack snälla för svar! Min kunskap kring detta är inte så stor men försöker lära mig

Jag insåg nu att jag glömde skriva att jag förra veckan (då jag skulle ha min mens) endast hade lite LITE brunt i trosan. Så pass att jag satte i ett trosskydd. Pågick endast 2 dagar cirka. Kan detta ha varit min mens? Kan mensen vara så pass liten? Aldrig varit med om det så blev lite bekymrad. 

• Pimpinellan

Det var inte regelrätt mens, men vad det var är ju svårt att sia om. Jag kan mest spekulera. Man kan blöda vid tiden för mens som gravid, men då hade du fått ett klart plus på gravtest nu. Man kan blöda som gravid öht oavsett hur långt gången man är. Man kan få en nidblödning 5-7 dagar efter äl och man kan få nån skum mensliknande variant om man inte haft äl och man kan få mellanblödningar. Så du ser- det går inte veta exakt. Ta ett nytt test om inte mensen kommer. Gärna ett digitalt som man inte behöver tyda streck på.

Svar på tråden Mens sen 8 dagar