• Anonym (Ts)

Vår/höstjacka 10-12-åringar

Hallå!
    Vad har era 10-12-åringar för jackor på våren och hösten?
    Jag tycker POPs skaljacka och vindfleece är så himla bra och praktiska i och med att man kan knäppa ihop dem och använda som en hel jacka eller var och en för sig samt ingen extra regnjacka behövs. Men dottern är ju ingen bebis längre så det går inte an längre med det märket, anser honDrömmer
    Vad har era barn i den åldern för jackor? Har de extra regnjacka också?

• Svar på tråden Vår/höstjacka 10-12-åringar
  • Elin pelin

Mina barn har bara skaljacka, de får ta på sig en tröja under vid behov. Jag ser inget behov av regnjacka om man tar en skaljacka med hög vattenpelare. Elvaåringen hittade en hon tyckte om på sportaffärer. Men hon bryr sig inte om märken alls 

• Anonym (Ts)
    Elin pelin skrev 2023-04-16 14:08:59 följande:

Mina barn har bara skaljacka, de får ta på sig en tröja under vid behov. Jag ser inget behov av regnjacka om man tar en skaljacka med hög vattenpelare. Elvaåringen hittade en hon tyckte om på sportaffärer. Men hon bryr sig inte om märken alls 

Så fram till vinterjackan eller sommaren så bara skaljacka, och en extra tröja vid behov? 
  • Elin pelin

Japp. Nu bor jag vid kusten i södra Sverige så det som främst behövs är något mot vinden. De har sina skaljackor tills det är dags för täckjackor. Fast de har ju faktiskt var sin lättviktsjacka också (det hade jag ju glömt). 
    Jag hade samma lösning när de gick på uteförskola och det var inga problem..
    däremot så har de alltid bra, rejäla skor som står emot väta och är rätt för årstiden!

• Anonym (Jenny)

För mellantemperaturer så har min dotter en skaljacka, en lättare dunjacka, en regnjacka och sedan ett gäng varmare hoodies att skifta mellan i olika kombinationer. Vi handlar helst second hand, men jag köpte dunjackan ny.

• Mrs Moneybags

Nej, PoP går inte direkt hem hos "tweenies". Jag shoppar mycket kläder på sportbutiker till min son, H&M funkar också bra. Just nu har han en sån tunn täckjacka. Regn bryr han sig inte om, han har oftast en huvatröja under och drar upp huvan om det regnar. Han är 11. Glad

• Elin P

Min son 12 år i år använder ibland täckväst. Men oftast bara hoodie alternativt t-shirt trots att det är kallt ute. Han har en regnjacka också som jag har köpt men som han helst inte tar på sig. Han fryser hellre än att vara o-cool. Till skolan går han oftast utan jacka oavsett väder. Jag orkar inte tjafsa om detta så låter honom vara. Någon fleece från POP skulle han över sin döda kropp ta på sig. Synd då det är bra kläder. Jag köpte ofta POP då han var yngre.

• Anonym (Elle)

Dottern på 11 år har en tunnare skaljacka och några olika fleecetröjor att välja på. Sedan har hon även två olika regnställ som faktiskt fortfarande tas på vid behov. Men dels är det en liten bit att promenera till skolan och dels är hon en sån som inte drar sig för att ?bada? i lera om situation uppstår. Jag har sagt att så länge hon kommer hem dyngsur och lerig får hon fortsätta ha regnkläder och än så länge har hon valt det senare😅

• Anonym (Tjejmamma)

Mina tjejer som idag är 14 och 16, har också föredragit lättviktsjackor när de har varit i den åldern. I den här åldern går de över till mer neutrala färger och mina skulle inte ta på sig en färgstark jacka eller en barnjacka.
    Jag rekommenderar också att titta i sportaffärer, min erfarenhet är att de används mer och håller längre än de stora klädeskedjorna som säljer jackor med päls eller detaljer. 

Svar på tråden Vår/höstjacka 10-12-åringar