• Anonym (Greta)

Blir galen

Har en pojk på 17 som varit ihop med tjejen 1år. Kortfattat har jag varit utmattad och vi har en sladdis på två år. Efter sommaren fick jag nog hon var här jämt sov över kom när jag var fl o inte sonen va hemma o var med i husvagnen en vecka. Jag sa ifrån till sonen som blev arg o pappan tycker inte det är npgot problem han vill bara va sonen till lags. Fick igenom att de sover över 2-3ggr i veckan men vill inte ha henne med på vår semster i lill husvagnen om två helger. Vi är redan 3 barn o två vuxna. Sonen har redan bjudit in o pappan håller med. Jagblir tokig!! Orkar inte!Och mannen tänker inte hålla med utan det blir jag som är häxab som säger nej hon hänger inte med denna gången. Va gör man för att sonen inte ska hata mig. Jag orkar inte med detta.

• Svar på tråden Blir galen
  • Anonym (Kvinna...)

Jag förstår verkligen inte att sonen och flickvännen på 17 år VILL åka med på husvagnssemester? Helt ofattbart.  Hade de varit under 12 år så möjligen.

Låt ungdomarna stanna hemma så kan du, din man och 2 åringen åka.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 16:21:42 följande:
    Ja du Terese, du förstår inte de extrema svårigheter unga män idag har med kärleksliv och relationer. Vilka väldigt höga krav som ställs och hur hårt de måste "simpa". Det gör inte jag heller riktigt då jag är född -78 och växte upp i en helt annan tid, men jag försöker vara insatt i unga mäns situation och hålla mig uppdaterad.

Är pojkvännens morsa jobbig så kan det räcka för att flickvännen går vidare, vilket kan innebära incelskap för sonen vilket kanske vänder först vid 30+ och med singelmammor. Eller inte vänder alls.

"In 2019, The Washington Post shared a graph highlighting that 28 per cent of men under 30 hadn?t had sex in the last year ? a precipitous rise of sexlessness among young men compared to previous decades"

Så hade jag vart pojkens far (som tur är har jag bara döttrar. 3 stycken) hade jag försökt underlätta deras relation så gott jag kunde. Vill hon med på husvagnssemester hade jag tyckt det var konstigt, de hade ju kunnat vara hemma själva istället, så hade jag givetvis låtit henne följa med. Vill hon äta hos oss hade hon fått det, vill hon sova över varenda dag, varsågod. De borde dock hjälpa till hemma, städa, diska, osv. Men det hör ju till normalt hyfs.

Jag hade dessutom gått emot min fru (om jag hade nån, det har jag inte, men jag har haft en fru) precis som TS man gör, utan att försöka förklara varför eftersom kvinnor inte förstår den här förklaringen och inte godtar den.     
    Hahahahahahahahaha

Nej. Gud vilken usel kvinnosyn du har. Så det viktiga är inte att lära mannen hyfs och artighet utan att han ska underkasta  sig tjejen totalt oavsetthur dryg hon är? Och tjejer där killarna får normala krav på sig dumpar dem?

Nope. 
  • Anonym (Från pappans skor)
    Anonym (Villkor) skrev 2023-04-11 16:29:36 följande:
    Hahahahahahahahaha

Nej. Gud vilken usel kvinnosyn du har. Så det viktiga är inte att lära mannen hyfs och artighet utan att han ska underkasta  sig tjejen totalt oavsetthur dryg hon är? Och tjejer där killarna får normala krav på sig dumpar dem?

Nope. 
    Underkasta sig eller bli kriminell eller rik. Annars är han körd, precis som hans far numera är körd. Försök dejta med 3 vuxna hemmaboende döttrar som man eller utan perfekta omständigheter så får du se hur lätt det är. Sedan min exfru (deras mamma) har min längsta relation vart 6 månader.

Men jag till skillnad från min fiktive son har ju åtminstone minnen av en värld där det var enklare.
  • Core
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 15:22:03 följande:
    Det är inte 1997 längre. Han kommer inte kunna flytta vid 18 som vi gjorde. Räkna med 30 innan någon "flyger sin kos"
    I Stockholm eller Göteborg kanske, eller om det ligger ett förståndshandikapp till grund. Jag flyttade vid den åldern 2008 f.ö, och de flesta bekanta med ungar i den åldern flyttat hemifrån, förutom ett par som studerar
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 16:44:54 följande:
    Underkasta sig eller bli kriminell eller rik. Annars är han körd, precis som hans far numera är körd. Försök dejta med 3 vuxna hemmaboende döttrar som man eller utan perfekta omständigheter så får du se hur lätt det är. Sedan min exfru (deras mamma) har min längsta relation vart 6 månader.

Men jag till skillnad från min fiktive son har ju åtminstone minnen av en värld där det var enklare.

Jag tror snarare det är att hela du utsöndrar uppgivenhet som är problemet. 

Som kvinna kan jag dementera att en underkastad man är attraktivt, helt motsatsen. Attraktivt för mig är en artig kille som är väluppfostrad och omsorgsfull och omtänksam, men som har egna åsikter.

• Anonym (R)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 16:44:54 följande:

Det var enklare förr eftersom folk mer rörde sig ute och lärde känna varandra. De som satt hemma på 90-talet hade det väldigt svårt med relationer. Ibland även med vänskapsrelationer.

Nu har folk slutat att anstränga sig, de tror att det räcker att regga sig på tinder och när inga tjejer skriver till dem så tycker de att det blivit så j-a svårt.
    Att ragga i skrift passar verkligen inte alla!

Hade killar som yngre som skrev dåligt, hade jag valt dem om bedömningen endast låg på deras skrift online, nej! Man missar väldigt mycket av en person om man enbart bedömer efter ett foto och förmåga att skriva både bra och charmigt.

Ut och rör på dig bland folk! Du inser väl att det finns lika många ensamma kvinnor? Mansöverskottet är verkligen inte så enormt som vissa vill få oss att tro.
  • Anonym (?)
    Aliona skrev 2023-04-10 23:06:12 följande:
    Njae, jag ser inte att det är extra jobbigt att laga mat för att det är en portion till. Däremot skulle jag förvänta mig av min nästan vuxna son att han tar sitt ansvar hemma, alltså delar städning, marlagning, disk och tvätt med de andra vuxna. Det verkar som att det är problemet här, men av någon anledning fokuserar du på flickvännen istället för på egna sonen. Tjejen, om hon är mer än bara tillfällig gäst, ska självklart också hjälpa till när hon är där, låmpligen laga mat och diska med sin kille.  Hon, eller kanske snarare hennes föräldrar bör betala för henne. Och slutligen, oavsett om man är ungdom eller vuxen, hemma eller gäst, så visar man hänsyn och respekt för andra. 
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-10 21:55:58 följande:
    Vad menar du med sin dwl av hushållet? Va innebär det för dig? 

Jag menar ungefär som Aliona skriver, att som vuxen eller ungdom /tonåring /nästan vuxen så hjälps man åt med hushållet. Städning, disk, matlagning, tvätt, gräsklippning/snöskottning, handla, tvätta. Man gör det som behöver göras och en 17-åring ska inte sitta med armarna i kors och vänta på uppassning. Varför tar han inte mer ansvar hemma?
  • Anonym (F)

Ingen lösning i förra tråden?

• Anonym (?)
    Anonym (F) skrev 2023-04-11 22:32:28 följande:

Ingen lösning i förra tråden?

Vilken tråd är det?
  • Anonym (Rebecca)

Så här ser mina tankar ut: 
    Sista gången jag semestrade med föräldrarna var jag 15 eller 16 år. När jag var 17 semestrade jag med kompisar och/eller pojkvän. Vi vandrade, campade, åkte på festivaler. Vi köpte och lagade mat, diskade, skötte tältet, tvätt mm. 

Åk på semester tillsammans om ni gillar det  men låt tonåringarna ha eget boende och rå om sig själva. Ge sonen ett tält, ett stormkök och en matpeng. 

• Anonym (Kim)

TS har nog rymt från sin tråd. 

Om man ser till de få svaren från henne så är det nog annat som skaver här. Mycket annat. Avundsjuka och missunnsamhet då flickvännens föräldrar fick en lugn sommar och att inte sonen blev medbjuden på semester. Oklart dock vilken typ av semester. 

Åsikterna om sonen. I trådstarten finns rädslan av att han ska hata henne. Han tvättar sina vita kläder själv för TS kan inte. Han är en viljelös mespropp som tittar på när flickvännen fixar naglarna och som dessutom bestämmer vad de gör och var de sover. 

TS har en usel kommunikation med sin man. 

TS verkar inte alls trivas med din tillvaro och behöver nog ta dig en funderare på vad hon behöver göra själv. Enklare att projicera på alla andra och skylla på utmattning än att ta tag i problematiken. 

Svar på tråden Blir galen