• Danens

    Ångest uppsägning

    Hej! 


    Hade i måndags möte med min chef och känner utifrån vårt samtal att hon ?tryckte ner? mig, var inte så positiv och uppmuntrande utan mer vad jag ?måste göra?. Jag själv var mer optimistisk och den som försökte vara positiv i samtalet. Hon menade på att jag Kan göra vissa förbättringar och jag sa att jag tar till mig det. 


    Men, den känslan i magen, säger mig att hon kommer inte göra det lättare för mig och negativa spiralen börjar kännas mer och mer. 


    Är provanställd sedan januari och det går bra (ja sant) kom in Väldigt fort i arbetet, klarar av arbetsuppgifterna och sköter mig. 


    Däremot misstänker jag att denna chef har kontrollbehov då hon är rätt ny. 


    Jobbar inom socialt arbete (kontor) och vill nu säga upp mig. 


    Berätta om era erfarenheter, hur är det bäst att säga upp sig? 

  • Svar på tråden Ångest uppsägning
  • linani

    Man säger upp sig genom att lämna skriftligt besked (ofta har företaget en blankett du fyller i) och sedan överlämnar du det till chefen med orden "här är min uppsägning, jag har fått nytt jobb".

    Men det låter överilat att du ska säga upp dig för att chefen gav dig feedback. Kan du inte se hennes åsikter som utvecklingsförslag, inte kritik? Även om man klarar av sina uppgifter brukar chefer vilja att man även bidrar till arbetet på andra sätt.

  • Skogslyckan86

    Fast om du är provanställd behöver du inte säga upp dig. Det är bara att inte fortsätta provanställningen.

  • GGN
    Skogslyckan86 skrev 2023-04-07 16:54:26 följande:

    Fast om du är provanställd behöver du inte säga upp dig. Det är bara att inte fortsätta provanställningen.


    TS kommer efter fem månader och två veckor att vara tillsvidareanställd och har då en månads uppsägningstid. 
  • FillippaFL

    Ska du säga upp dig för att du fick feedback? Har du ett nytt jobb att gå till? Låter väldigt överilat detta.

  • Skogslyckan86

    GGN: Brukar väl vara sex månaders provanställning? Går han i veckan som kommer så är det inom provanställningstiden. Eller vad menar du? 

Svar på tråden Ångest uppsägning