• Hampus80

Dejt när barnen är hemma?

Kanske en konstig fråga men vad är rätt och vad är fel?
    Jag har ju barnen hemma till 95% av tiden och vill ju kanske träffa någon tjej och känna att jag också lever det mår nog barnen bra av om jag mår bra så mår de bra. 
    nu mår jag självklart inte dåligt men kan var trevligt med vuxet sällskap någon gång. 
    Men jag undrar vad tycker ni kan man bjuda hem en dejt fast man har barnen hemma?
    Svara gärna ärligt även om det blir elakt eller nedlåtande mot mig tror ärlighet vara längst och jag vill ju veta vad ni tycker annars hade jag inte ställt frågan.
    mvh en funderande pappa 🧐

• Svar på tråden Dejt när barnen är hemma?
  • Core

Om du bara visste hur många psychon som gömmer sig ute i vassen, dejta utan att barnen får se människan ett tag först.

Betala nån lugn ungdom som kan sitta och plugga / vara barnvakt de gånger du ska ut, bör Inte vara så svårt att hitta. Nått barn till en kollega kanske?

• Core
    Hampus80 skrev 2023-04-03 14:03:07 följande:

Jag ställde frågan för att den tilltänkta dejten kom själv med förslaget med middag och hemma hos mig (middag inget annat)  och hon tyckte inte att det spelade någon roll om de var hemma eller inte. 

Men det blir att tacka nej och föreslå fika eller lunch ute istället. 

Många bra svar det tackar jag för. 👍

Hon var artig och välvillig, säg att du ska försöka lösa det, sen löser du det!
  • Anonym (Nej)
    Core skrev 2023-04-03 16:37:09 följande:

Om du bara visste hur många psychon som gömmer sig ute i vassen, dejta utan att barnen får se människan ett tag först.

Betala nån lugn ungdom som kan sitta och plugga / vara barnvakt de gånger du ska ut, bör Inte vara så svårt att hitta. Nått barn till en kollega kanske?

De är 12 och 14, känns inte som att de behöver barnvakt om pappa går ut ett par timmar.
  • EpicF
    Anonym (Nej) skrev 2023-04-03 17:34:47 följande:
    De är 12 och 14, känns inte som att de behöver barnvakt om pappa går ut ett par timmar.
    Beror väl på hur mogna de är
  • Anonym (Nej)
    EpicF skrev 2023-04-03 18:06:24 följande:
    Beror väl på hur mogna de är
    Jag räknar med att de är hyfsat normala barn. Om ts barn lider av några försvårande diagnoser kan han berätta det själv, annars ska man kunna lämna barn i den åldern ensamma ett kort tag.
  • EpicF
    Anonym (Nej) skrev 2023-04-03 18:08:17 följande:
    Jag räknar med att de är hyfsat normala barn. Om ts barn lider av några försvårande diagnoser kan han berätta det själv, annars ska man kunna lämna barn i den åldern ensamma ett kort tag.
    Som sagt, det beror på hur mogna de är. 
  • Anonym (Katta)
    EpicF skrev 2023-04-03 18:51:45 följande:
    Som sagt, det beror på hur mogna de är. 
    Han har inte skrivit något om att de inte är som normala ungdomar, så de klarar sig nog (och är glada för att pappa är iväg) rätt många timmar en fredag eller lördagkväll Flört
  • EpicF
    Anonym (Katta) skrev 2023-04-03 19:15:48 följande:
    Han har inte skrivit något om att de inte är som normala ungdomar, så de klarar sig nog (och är glada för att pappa är iväg) rätt många timmar en fredag eller lördagkväll Flört
    Även normala ungdomar kan vara omogna i sättet att va. Omogen har inget med om man är normal eller inte att göra. 
  • Anonym (S)
    Hampus80 skrev 2023-04-03 00:42:45 följande:

Bra svarat. 
    Men en dejt kan vara en middag utan nått annat.
    Jag är inte ute efter att barnen ska få en ny mamma och de vet barnen om. 
    Mer att jag ska få träffa något mer vuxet i livet kanske som en kompis men som till slut blir nått annat men inte en ny mamma. 
    Vet inte om det fick dig att se på det hela på ett annat plan. 
    Men du har en bra input i ditt svar. 

Jag menar inte som en "ny mamma" men jag tror du förstod vad jag menade av ditt trevliga svar att döma! 👍
    Jag tänker ju mer ur tjejens perspektiv. Jag vill ju lära känna killen som individ ostört innan jag dras in i vardag och familjeliv. Om du inte är helt ärlig med att det är en vän du vill ha! Men tror det kan bli svårt att fånga singelkvinnor då. Menar inte att ni ska kasta er över varandra redan i hallen! 😄
    Skulle inte vilja "dejta" med någon annan närvarande! Tänker lite på "Sällskapsresan"; "Det gör väl inget att mamma är med??" 🤣
  • Anonym (min)
    Hampus80 skrev 2023-04-02 23:45:40 följande:
    Dejt när barnen är hemma?

Kanske en konstig fråga men vad är rätt och vad är fel?
    Jag har ju barnen hemma till 95% av tiden och vill ju kanske träffa någon tjej och känna att jag också lever det mår nog barnen bra av om jag mår bra så mår de bra. 
    nu mår jag självklart inte dåligt men kan var trevligt med vuxet sällskap någon gång. 
    Men jag undrar vad tycker ni kan man bjuda hem en dejt fast man har barnen hemma?
    Svara gärna ärligt även om det blir elakt eller nedlåtande mot mig tror ärlighet vara längst och jag vill ju veta vad ni tycker annars hade jag inte ställt frågan.
    mvh en funderande pappa 🧐

Min pappa brukade dejta när jag var hemma, i den ålder du beskriver att dina barn är. En efter en annan kvinna passerade genom mitt liv. Var och en av dem på sitt eget lilla vis. Vissa gillade jag, vissa inte alls. Vissa kom flera gånger, kanske rentav ett förhållande? Vissa kom bara en enstaka gång.

Nu, som förälder skulle jag inte göra så.

Tycker gott att du kan gå ut på kvällarna då och då även fast du har tonåringar hemma, behöver ju inte vara varenda kväll eller varenda helg, men ändå. Dels har du rätt till ett eget vuxenliv och dels så har de rätt att slippa vara en del av alla aspekter av ditt vuxenliv.

Tonåringar klara att vara hemma ensamma några kvällar då och då, du behöver ju inte ramla in framåt 5-snåret på morgonen, men en kväll går oftast utmärkt. 
  • Anonym (Hanna)

Som nätdejtande kvinna hade jag aldrig gått med på att ses hemma hos mannen på första dejten, oavsett om det var barn hemma eller inte. 
    Jag har varit på massa dejter, och ganska sällan var det någon jag ville träffa mer än en gång, och hittills aldrig någon jag velat ha ett förhållande med. Så tänk på att det i så fall skulle kunna bli väldigt många olika kvinnor som passerar genom era liv... 
    Så jag håller med alla andra som föreslår någon annan typ av dejt de första gångerna - promenad en torsdagskväll, fika en söndag, ta en öl på stan en fredagskväll, osv. 

• Anonym (Em)

jag var ensamstående och hade två barn på 100% och inga anhöriga i närheten för Barnpassning, de var 3 och 7år. 

Jag träffade min man via en dejtingsIda, började med att vi skrev mycket och övergick till långa telefonsamtal på kvällarna när barnen sov. Det utvecklades efter ett tag till lunchdejter För att känna att personkemin stämde i verkligheten. Efter ett par dejter smög han in hos mig när barnen sov och efter ett tag utvecklades det till att vi kunde hitta på saker tillsammans med barnen. 

Men jag tänker att dina barn är såpass stora att du skulle kunna gå ut och äta middag med en dejt när barnen är hemma och bara säga att du ska träffa en vän, alt. träna eller gå på bio osv. 

det är trixigt och det gäller att man hittar någon med stort förståelse och stort tålamod. 

• Anonym (Yepp)

Säkert skrivit detta innan - ta det lugnt. Min särbo fick träffa junior efter ett halvår. Idag har hon funnits i halva hans liv. Världens bästa bonusmorsa helt enkelt.
    Båda mina barn älskar henne och skulle jag göra slut så ....hahahaha
    Man kan ha tur.

• Anonym (Isabella)

Har varit i samma sits.   Jag väntade ett halvår innan jag presenterade killen jag träffade för barnen.
    Dina barn är ju rätt gamla, så att träffa någon utan barnen i början behöver inte vara så stort problem.
    De behöver ju knappast barnvakt, även om jag förstår att du inte vill lämna dom själva över natten just.
    Men du kan ju äta middag och gå på bio och sånt, och sen komma hem tidigt på kvällen?
    Att bjuda dejten på middag hemma och sova över kan ju vänta ett tag.

Svar på tråden Dejt när barnen är hemma?