Hampus80 skrev 2023-04-02 23:45:40 följande:
Dejt när barnen är hemma?
Kanske en konstig fråga men vad är rätt och vad är fel?
Jag har ju barnen hemma till 95% av tiden och vill ju kanske träffa någon tjej och känna att jag också lever det mår nog barnen bra av om jag mår bra så mår de bra.
nu mår jag självklart inte dåligt men kan var trevligt med vuxet sällskap någon gång.
Men jag undrar vad tycker ni kan man bjuda hem en dejt fast man har barnen hemma?
Svara gärna ärligt även om det blir elakt eller nedlåtande mot mig tror ärlighet vara längst och jag vill ju veta vad ni tycker annars hade jag inte ställt frågan.
mvh en funderande pappa 🧐
Min pappa brukade dejta när jag var hemma, i den ålder du beskriver att dina barn är. En efter en annan kvinna passerade genom mitt liv. Var och en av dem på sitt eget lilla vis. Vissa gillade jag, vissa inte alls. Vissa kom flera gånger, kanske rentav ett förhållande? Vissa kom bara en enstaka gång.
Nu, som förälder skulle jag inte göra så.
Tycker gott att du kan gå ut på kvällarna då och då även fast du har tonåringar hemma, behöver ju inte vara varenda kväll eller varenda helg, men ändå. Dels har du rätt till ett eget vuxenliv och dels så har de rätt att slippa vara en del av alla aspekter av ditt vuxenliv.
Tonåringar klara att vara hemma ensamma några kvällar då och då, du behöver ju inte ramla in framåt 5-snåret på morgonen, men en kväll går oftast utmärkt.