• Stoffosinsky

KD visar igen att man inte följer de 10 budorden.

Många har sagt att inget är omoraliskt än extrema religiösa rörelser, och KD tycker jag är åt det hållet. Kristendomen ska ju stå för ett kärleksbudskap men jag har svårt att se någon kärlek när Skyttedal anklagar en medmänniska för brott som är preskriberat. Att med vetskap om att anklagelsen aldrig kan prövas är väl syftet tydligt.  Att av någon anledning skymfa en medmänniska i det publika forumet. Att sedan partiledaren fullföljer slakten av nära medarbetaren får mig att rysa. Min förhoppning är att partiet får långt under 4% så både Ebba och Sara får göra reträtt. 

• Svar på tråden KD visar igen att man inte följer de 10 budorden.
  • EnAnonumius
    Stoffosinsky skrev 2023-04-02 13:49:06 följande:
    KD visar igen att man inte följer de 10 budorden.

Många har sagt att inget är omoraliskt än extrema religiösa rörelser, och KD tycker jag är åt det hållet. Kristendomen ska ju stå för ett kärleksbudskap men jag har svårt att se någon kärlek när Skyttedal anklagar en medmänniska för brott som är preskriberat. Att med vetskap om att anklagelsen aldrig kan prövas är väl syftet tydligt.  Att av någon anledning skymfa en medmänniska i det publika forumet. Att sedan partiledaren fullföljer slakten av nära medarbetaren får mig att rysa. Min förhoppning är att partiet får långt under 4% så både Ebba och Sara får göra reträtt. 

Jaha, och vilket av de 10 budorden är det som inte följs menar du?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Stoffosinsky
    EnAnonumius skrev 2023-04-02 14:24:59 följande:
    Är det så att du inte kan hitta något lämpligt bud. Första budordet borde Ebba tänka på och 9 borde Sara tänka på.
    Och nya boken står det väl något om att älska din nästa och det visar varken Ebba eller Sara vilja göra.
  • EnAnonumius
    Stoffosinsky skrev 2023-04-02 14:37:59 följande:
    Är det så att du inte kan hitta något lämpligt bud. Första budordet borde Ebba tänka på och 9 borde Sara tänka på.
    Och nya boken står det väl något om att älska din nästa och det visar varken Ebba eller Sara vilja göra.
    Ursäkta? Vad menar du med det imbecilla svaret "Är det så att du inte kan hitta lämpligt bud?

Det var ju DU som hävdade att du skulle ha svårt att Kristdemokraterna skulle stå för kärlek  och du anklagar hela partiet för detta, baserat på TVÅ medlemmar. Två medlemmar är inte hela partiet.
    Två medlemmar som skulle då bryta mot de kristna budorden.

Första budordet? 
    Hur anser du att Ebba bryter emot det första budordet baserat på det du skriver i din TrådStart?

1 Budordet:
    "Du skall icke hava andra Gudar jämte mig".

Förklara, det är ju DU som påstår att Ebba bryter mot första budordet. .
    Då ligger ju bevisbördan hos dig med. Så du får vackert förklara dig. 

Och hur bryter Sara mot det 9 budordet?

9 Budordet:
    "Du skall inte ha begär till din nästas hus. "

På vilket sätt bryter Sara emot det budordet?
    Förklara det är just DU som hävdar att Sara skulle tänka på det. Så, igen, ligger bevisbördan hos dig. SÅ du får vackert förklara dig.

P.S
    När jag konfirmerade mig så fick jag lära mig att det 9:onde budordet var "Du skall inte ha begär till din nästas hus".

• Tecum

Det handlar mer om att de bryter mot grundläggande kristna värderingar som "Allt vad I viljen att människor skola göra..." och "älska din nästa som dig själv"
    Skyttedal är listig som drog hämndkortet när hon blev ovän med partisekreteraren, väl vetande om att brottet var preskriberat och att han inte skulle få chansen att bli frikänd i en rättegång. Han är dömd för alltid medan hon inte riskerade att bli ifrågasatt i samma rättegång. Fina personer...

• Stoffosinsky
    EnAnonumius skrev 2023-04-02 19:18:37 följande:
    Ursäkta? Vad menar du med det imbecilla svaret "Är det så att du inte kan hitta lämpligt bud?

Det var ju DU som hävdade att du skulle ha svårt att Kristdemokraterna skulle stå för kärlek  och du anklagar hela partiet för detta, baserat på TVÅ medlemmar. Två medlemmar är inte hela partiet.
    Två medlemmar som skulle då bryta mot de kristna budorden.

Första budordet? 
    Hur anser du att Ebba bryter emot det första budordet baserat på det du skriver i din TrådStart?

1 Budordet:
    "Du skall icke hava andra Gudar jämte mig".

Förklara, det är ju DU som påstår att Ebba bryter mot första budordet. .
    Då ligger ju bevisbördan hos dig med. Så du får vackert förklara dig. 

Och hur bryter Sara mot det 9 budordet?

9 Budordet:
    "Du skall inte ha begär till din nästas hus. "

På vilket sätt bryter Sara emot det budordet?
    Förklara det är just DU som hävdar att Sara skulle tänka på det. Så, igen, ligger bevisbördan hos dig. SÅ du får vackert förklara dig.

P.S
    När jag konfirmerade mig så fick jag lära mig att det 9:onde budordet var "Du skall inte ha begär till din nästas hus".
    Av ditt svar antar jag att du sympatiserar med det sätt som några av de främsta företrädarna i KD är. Att sedan kalla mitt svar för tokigt säger så mycket om dig.
    När det gäller Ebba är det väl tydligt att hon ser sig själv som en gud som tom offrar sina närmaste. I Saras fall handlar det väl om maktkamp som 9 budet väl symboliserar.
  • EnAnonumius
    Stoffosinsky skrev 2023-04-02 19:30:43 följande:
    Av ditt svar antar jag att du sympatiserar med det sätt som några av de främsta företrädarna i KD är. Att sedan kalla mitt svar för tokigt säger så mycket om dig.
    När det gäller Ebba är det väl tydligt att hon ser sig själv som en gud som tom offrar sina närmaste. I Saras fall handlar det väl om maktkamp som 9 budet väl symboliserar.
    Av ditt svar antar jag att du är en av de i raden människor som kan bara tänka i prefekt svartvitt, finns inga nyanser alls, utan perfekt svartvitt, och då utgår från att andra är lika perfekt svartvita i sitt tankesätt som du är.

Nepp Sympatiserar inte med KD alls. Man behöver inte göra detta sedu, bara för att man ifrågasätter något så behöver det inte alls betyda att man sympatiserar. Det förstår personer som klara av att tänka i nyanser.

När skall du lära dig att den som kommer med påståenden har bevisbördan också?

9 budordet
    "Du skall inte hava begär till din nästas hus".

Handlar inte om någon maktkamp, vad får du det ifrån? Ingen präst skulle säga att du har rätt i det påståendet om att det budordet skulle handla om "maktkamp". 
    Det handlar om att man inte skall ha begär för vad någon annan har.  Begär kan man ha utan att det handlar om maktkamp.

Jasså är det tydligt att Ebba ser sig själv som Gud?
    På vilket sätt är det tydligt anser du? Det är du som hävdar att det är tydligt, kan du bevisa att Ebba själv anser att hon är någon Gud?

Så du får En stjärna för försöket, men 0 stjärnor för att bevisa ditt påstående.
  • SweeneyTodd
    Tecum skrev 2023-04-02 19:18:52 följande:

Det handlar mer om att de bryter mot grundläggande kristna värderingar som "Allt vad I viljen att människor skola göra..." och "älska din nästa som dig själv"
    Skyttedal är listig som drog hämndkortet när hon blev ovän med partisekreteraren, väl vetande om att brottet var preskriberat och att han inte skulle få chansen att bli frikänd i en rättegång. Han är dömd för alltid medan hon inte riskerade att bli ifrågasatt i samma rättegång. Fina personer...

Dumheter. 

Klart om man har blivit utsatt för ett övergrepp har man rätt att gå ut med det och polisanmäla. 
  • Tecum
    SweeneyTodd skrev 2023-04-02 20:28:41 följande:
    Dumheter. 

Klart om man har blivit utsatt för ett övergrepp har man rätt att gå ut med det och polisanmäla. 
    Varför vänta 8 år och sen anmäla i samband med en konflikt? Klockren hämnd, inget annat.
  • Mortiscia80

Vad har KD att göra med de tio budorden? Såvitt jag vet är deras partiprogram inte baserat på dessa, varken delvis eller i sin helhet.

• Stoffosinsky
    Mortiscia80 skrev 2023-04-02 21:12:25 följande:

Vad har KD att göra med de tio budorden? Såvitt jag vet är deras partiprogram inte baserat på dessa, varken delvis eller i sin helhet.

Du har helt rätt jag tror inte det finns någon koppling moral i så som ledningen agera. 
  • Stoffosinsky
    EnAnonumius skrev 2023-04-02 20:28:18 följande:
    Av ditt svar antar jag att du är en av de i raden människor som kan bara tänka i prefekt svartvitt, finns inga nyanser alls, utan perfekt svartvitt, och då utgår från att andra är lika perfekt svartvita i sitt tankesätt som du är.

Nepp Sympatiserar inte med KD alls. Man behöver inte göra detta sedu, bara för att man ifrågasätter något så behöver det inte alls betyda att man sympatiserar. Det förstår personer som klara av att tänka i nyanser.

När skall du lära dig att den som kommer med påståenden har bevisbördan också?

9 budordet
    "Du skall inte hava begär till din nästas hus".

Handlar inte om någon maktkamp, vad får du det ifrån? Ingen präst skulle säga att du har rätt i det påståendet om att det budordet skulle handla om "maktkamp". 
    Det handlar om att man inte skall ha begär för vad någon annan har.  Begär kan man ha utan att det handlar om maktkamp.

Jasså är det tydligt att Ebba ser sig själv som Gud?
    På vilket sätt är det tydligt anser du? Det är du som hävdar att det är tydligt, kan du bevisa att Ebba själv anser att hon är någon Gud?

Så du får En stjärna för försöket, men 0 stjärnor för att bevisa ditt påstående.
    Så i din självgodhet tar du dig rätten att döma. Men jag förlåter dig.
  • Stoffosinsky
    SweeneyTodd skrev 2023-04-02 20:28:41 följande:
    Dumheter. 

Du vet väl inte om det var övergrepp. Eftersom Sara inte anmälde saken är det säkert ett påhitt som hon använder sig av för att göra livet hemskt för en människa.
    Detta är inte vad som hör hemma med god moral. Skamligt
  • EnAnonumius
    Stoffosinsky skrev 2023-04-02 22:32:50 följande:
    Så i din självgodhet tar du dig rätten att döma. Men jag förlåter dig.
    Var har jag dömt dig? 

Ingenstans. så lägg ned och direkt ljug.

Vad vill du nå med dina barnsliga försök att provocera som du gör här? Är det för att du inte kan bemöta innehållet i inläggen man skriver?
    Stoffosinsky skrev 2023-04-04 17:11:49 följande:
    Du vet väl inte om det var övergrepp. Eftersom Sara inte anmälde saken är det säkert ett påhitt som hon använder sig av för att göra livet hemskt för en människa.

Vad är det för en fantasi värld du lever i? Så bara för att man inte polisanmäler en sak är det "säkert ett påhitt"?
  • Stoffosinsky
    EnAnonumius skrev 2023-04-04 17:47:18 följande:
    Var har jag dömt dig? 

Ingenstans. så lägg ned och direkt ljug.

Vad vill du nå med dina barnsliga försök att provocera som du gör här? Är det för att du inte kan bemöta innehållet i inläggen man skriver?
    Stoffosinsky skrev 2023-04-04 17:11:49 följande:

Vad är det för en fantasi värld du lever i? Så bara för att man inte polisanmäler en sak är det "säkert ett påhitt"?
    Du är en som tror dig veta allt och värderar andra människor, ett mycket otrevligt sätt enligt min uppfattning. Nu kallar du mitt inlägg barnsligt. Detta är väl nervärderade bedömning där du åter sätter dig över med egenutnämnd tolknings rätt.
    I din sista mening har du faktafel. Sara har faktiskt polisanmält en man för ett angivet brott han inte kan dömmas för. Varken du eller någon annan kan försvara att knarkanvändaren Sara gör en anmälan som hon vet kommer att få negativa konsekvenser för mannen. En smutskastning som han inte kan tvätta bort, eftersom det aldrig kan ges en juridisk prövning. Om det hade funnits riktighet i hennes påhitt hade hon anmält honom tidigare för en enligt lagen fastställd prövning. Eftersom inte gör det är det logiskt att jag drar slutsatsen att Sara är en utstuderat ljuger.

Jag bävar för om en företrädare för KD inte bara bryter mot de kristna grundbuden och med detta skapar en annan jävlig sätt att förtala sina medmänniskor som inte är förtal. En anmälan om brott kan vem som helst göra även om brottet är preskribera. Att sedan ledaren ger accept för detta ogudaktiga beteende får mig att rysa, och att det sed finns sådan självgoda personer som du som ger det sitt stöd ger frossa. Det är sannerligen inte lätt att förlåta.
  • Stoffosinsky

Är det verkligen så att du inte kan förstå sambandet till de 10 budorden? 

De 10 budorden finns med som grund i en religion som kallas kristendom. KD är en förkortning för Kristdemokraterna, Ett parti som baseras på en kristen grundsyn.

Sambandet är inte så svårt att förstå. Däremot är sättet på vilket partiet numera agerar, med Ebba och Sara långt ifrån det som jag förknippar med Kristendomen.

• Stoffosinsky

Är det verkligen så att du inte kan förstå sambandet till de 10 budorden? 

De 10 budorden finns med som grund i en religion som kallas kristendom. KD är en förkortning för Kristdemokraterna, Ett parti som baseras på en kristen grundsyn.

Sambandet är inte så svårt att förstå. Däremot är sättet på vilket partiet numera agerar, med Ebba och Sara långt ifrån det som jag förknippar med Kristendomen.

• Stoffosinsky
    EnAnonumius skrev 2023-04-02 14:24:59 följande:
    Vad gäller Sara Skyttedal gäller även det 8 budet.
    8 Du skall inte vittna falskt mot din nästa.

Hur kan KD ha en sådan person som representant i EU.
Svar på tråden KD visar igen att man inte följer de 10 budorden.