• Anonym (Snygg?)

Hur snygg anser du att du är?

Som rubriken lyder. Hur snygg tycker du att du själv är?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur snygg anser du att du är?
  • Allan 1

Jag ser nog ganska bra ut,  just fyllt 50. Fått höra att många tycker jag mer ser ut som 40. Fin rumpa och ögon som man kan drunkna i :). 

• Anonym (Det kommer)
    Anonym (Meee) skrev 2023-03-28 11:36:37 följande:

Är en kvinna och är 36. Ser väldigt bra ut och folk tror att jag är runt 25 trots att jag rökt i 20 år. Är smal, har bra hud utan en enda rynka och har fint långt hår.

Rökningens effekter på huden kommer, var så säker. Du är ung ännu men återkom runt 50.
    Det och mycket solande och alkohol sätter sina spår på alla. 
  • Tom Araya

Om man bortser från övervikt och att magen blivit för stor så är jag hyfsat nöjd med mitt utseende. Jag tycker i alla fall att jag ser okej ut, kanske t.o.m. lite snygg för vissa.
    Som med det mesta vad det gäller utseende, personlighet och vad folk gillar/ogillar så handlar det mycket om personlig smak.

• Anonym (Bizzi)

Jag ser ut som en häst i ansiktet och det kan tyvärr inget smink i världen ändra på

• Silverjenny

Jag är nöjd med mitt utseende och tycker jag ser precis lagom bra ut. Jag är inte snyggast på stan direkt men har symmetriska ansiktsdrag, bra hy och hår, fint leende och ser vaken och intelligent ut. Folk tilltalas av mitt utseende och jag behandlas oftast välvilligt av både män och kvinnor. Har märkt att riktigt snygga människor kan få nackdelar också pga svartsjuka så lagom snygg är bäst.

Oftast är jag osminkad och då ser jag trevlig men lite alldaglig ut, försvinner i mängden. Men sminkar jag mig blir jag jättesnygg så smink är mitt hemliga vapen jag tar till när jag behöver det.

• Anonym (Sol och vin)
    Anonym (Det kommer) skrev 2023-03-29 22:54:43 följande:
    Rökningens effekter på huden kommer, var så säker. Du är ung ännu men återkom runt 50.
    Nåja, jag är närmare 60 och har solat och druckit mycket vin i mitt liv. Ser fortfarande snygg ut och minst tio år yngre än min verkliga ålder.

Rökt har jag dock inte gjort på över 20 år.
  • Anonym (Meee)
    Anonym (Det kommer) skrev 2023-03-29 22:54:43 följande:
    Det och mycket solande och alkohol sätter sina spår på alla. 
    Jag dricker inte alkohol och solar inte. Min mamma har rökt hela livet och hennes hud är fortfarande fin vid 65. Men jag förstår vad du menar
  • Pussan

Inget vackert ansikte, men jag är väldigt nöjd med mina rätt mulliga former, och jag vet vilken effekt de kan ha på killar! Framför allt mina lyfta men naturligt rejält fylliga pattar kan fälla de flesta.

• Anonym (Lis)

Jag är kvinna i 50-årsåldern och får spontana kommentarer från okända människor (typ i kön på Ica) att jag är snygg. Så jag antar att det finns något i mitt utseende som tilltalar dem. Själv skulle jag aldrig våga kommentera en främlings utseende även om jag tycker att de är urläckra. 

• Bunny84

Jag kvinna på 39 år får fortfarande 20 åriga killar/ män att vända sig om efter mig vart jag än går. Men är det något jag lärt mig om män genom åren är det att du kan vara hur ful som helst in princip, tycker du själv du är snygg och trivs med dig själv kommer detta visas utåt i ditt sätt att föra dig och det finns inte mycket som är mer attraktivt än självkänsla och självförtroende. 

• Anonym (horror)

Jag är ingen vacker syn men sen jag plockade bort alla speglar i hemmet så mår jag bättre men det är svårt ute med speglingar i skyltfönster och bilrutor:/

• Anonym (Nyfiken)

Jag anser mig inte vara särskilt snygg, alldaglig och med komplex för utseende i vissa avseenden.

MEN, med snygg outfit kommer självförtroendet och det gör otroligt mycket för min utstrålning. 

Får ofta komplimanger för hur jag ser ut och det beror på omsorg i val av outfits.
    Väl utvalda kombinationer med tighta kläder som framhäver figuren (även om det absolut inte är nån idealkropp min figur består av), klackar när sammanhanget påbjuder det, nylonstrumpor när tillfälle ges, materialval som antyder sensualitet på ett diskret men ändå tydligt medvetet sätt, det är så otroligt effektivt för att få mig att stiga oändligt många steg på snygghetsskalan.

Oavsett om jag har jobb/ fest/ vardag/  träning osv så väljer jag alltså outfits medvetet för att framhäva mig på mitt bästa sätt och det gör fantastiskt mycket för självkänslan och självförtroendet, jag blir många steg snyggare av det.

Ett exempel: vid träning, alltid omsorgsfullt valda riktigt hårt sittande träningstights (med rätt val av trosa under) gör min rumpa hundra gånger snyggare än ett par säckiga joggingbyxor. Oavsett att jag inte är i närheten av att vara den som är klassiskt snygg!!

• Anonym (Bick)

Var på en fest en gång med min respektive. Kände ingen, alla verkade av någon anledning undvika mig, väldigt konstigt. Jag är väl normalsocial av mig. Träffade senare en av dom som var på festen i ett annat sammanhang. Denne sa att "nu såg jag snygg ut" 

vad jag lärt från detta

-min respektive är utanför min "liga"
    -folk undviker osnygga människor som lyckats haffa en "snygging"
    -mitt utseende beror tydligen på dagsformen

-(och att folk kan bete sig som socialt handikappade rövhål)

• KimLinnefeldt

Är "ser yngre ut än vad jag är" lika med "snygg"? Jag tycker det är fel, det finns så många sensuella, attraktiva, mogna kvinnor över 45, över 55, över 65. 

• Anonym (Marcus9809)

Jag anser att jag ser bra ut!

Håller dock med ovanstående talare om att utseende inte spelar så stor roll om man är trygg och tycker om sig själv! Det blir vad du gör det till!

• Blondacissi

Kvinna 50 + 
    Tänker inte själv på hur jag ser ut men får alltid höra att jag ser yngre ut och många killar gillar min utrålning och utseende.

• Giftman82

Jag tycker allt som oftast att jag är snyggast av män som umgås i grupp. Det kan vara åldersskillnader på ca 40 år emellan äldsta och yngsta och jag anser mig själv vara den som drar blickarna till sig.
    Jag är väldigt verbal av mig i komplimanger både till manliga såsom kvinnliga bekanta. 

I och med att alla våra bekanta vet att vi är gifta och så säkra och stabila med varandra så anses det inte som för påtryckande heller utan helt enkelt som ett vänligt ord till en vän.

Ett bra självförtroende bör alla ha men att inte kunna hantera det på ett moget sätt är avtändande oavsett kön. Hybris och självgodhet är inget som någon kan anse attraktivt väl? 

• Anonym (Jakob)

Man 45 år. Till kroppsbyggnaden ser jag väl normal ut. 1,87 lång och 75 kg, men förmodligen fulast i Sverige. T.o.m spegeln börjar knaka när jag tittar in i den och att jag inte har varit i närheten av en träff med en kvinna under mitt liv lär inte förvåna någon. Förmodligen skulle jag se bättre ut om jag doppade ansiktet i en tunna med svavelsyra. Jag lade ner mina förhoppningar att hitta någon för flera år sedan och går bara ut när jag ska handla eller åka till jobbet.

• Bunny84

Till Bizzi. Du är nog alldeles för dömmande över ditt eget utseende tror jag.  Alla är ju faktiskt snygga/ vackra på något sätt och du säger du ser ut som en häst.... ett otroligt vackert djur så tro mer på att du är fin/vacker så kommer du automatiskt bli det oavsett "standard" 

Personligen såg jag för jävlig ut under min skoltid men på den tiden trodde jag att jag var snygg och betedde mig därefter( drygt med andra ord) så per automatik blev jag snyggare i andras ögon än jag var. Kollar jag på gamla foton så ser jag att det var inte förrän i 16-17 års åldern denna riktigt fula ankunge blev en svan istället 

Svar på tråden Hur snygg anser du att du är?