• Dukallarmigdrömmare

    Ni som ska ha i sommar

    Hur tänker ni kring pyjamasar/bodys? Köper ni kortärmat eller långärmat framförallt? 🙂

  • Svar på tråden Ni som ska ha i sommar
  • Maymom

    Vill minnas att jag använde de kortärmade mest första sommaren, barnet kom i juni. Hade även nåt linne som var bra. En vecka minns jag att vi knappt gick ut för det var så varmt, då hade han mest bara blöja på. Ute vill man ju ha lite solskydd, så därav bra med nån tunn långärmad body också. omlott är ju smidigt men kan kännas varmt.


    En onepiece, kortärm och kortare ben, med knäppning fram och i grenen minns jag var mitt favoritplagg till honom.

  • Villvaraanonym83
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-03-22 07:03:33 följande:
    Ni som ska ha i sommar

    Hur tänker ni kring pyjamasar/bodys? Köper ni kortärmat eller långärmat framförallt? 🙂


    Eftersom det är mitt andra barn kommer jag att använda många av de plagg som min förstfödde använde och det var mycket pyjamasar med långa ärmar och ben eftersom hon föddes i november. Bebisen kommer ju mestadels att vara i skuggan och blir det för varmt blir det kanske mest enbart blöja? Samtidigt kan kläder också svalka. Jag har kompletterat med två hättor och några tunna plagg, men kommer nog köpa på mig någon pyjamas med korta ärmar och ben. Jag har alltid gillat pyjamas/one piece bäst.
  • Anonym (Sommar)

    Jag fick barn i slutet av juni 2020. Hade jättefina pyjamaser och jag älskar verkligen bebisar i pyjamaser. Men sonen gick i bara kortärmad body typ hela sommaren, inklusive nätterna. Ibland linne och blöja, ibland bara blöja och när det var som varmast blöja och fuktig handduk runtom. Vi var dessutom inomhus eller ute i skuggan hela sommaren.

    Så det beror på hur varmt ni har det hemma, det viktigaste är ju att bebisen inte har det för varmt och inte utsätts för sol. Så får vi se hur denna sommar blir, kanske en repris 2018? Cool

  • Villvaraanonym83
    Anonym (Sommar) skrev 2023-03-23 10:07:27 följande:

    Jag fick barn i slutet av juni 2020. Hade jättefina pyjamaser och jag älskar verkligen bebisar i pyjamaser. Men sonen gick i bara kortärmad body typ hela sommaren, inklusive nätterna. Ibland linne och blöja, ibland bara blöja och när det var som varmast blöja och fuktig handduk runtom. Vi var dessutom inomhus eller ute i skuggan hela sommaren.

    Så det beror på hur varmt ni har det hemma, det viktigaste är ju att bebisen inte har det för varmt och inte utsätts för sol. Så får vi se hur denna sommar blir, kanske en repris 2018? Cool


    Haha, jag ber till högre makter om en sval sommar! Har bf 26/7, mitt i högsommaren! 
Svar på tråden Ni som ska ha i sommar