• Anonym (hopplöst)

Livet blev så jobbigt

Vad ska jag göra? Livet har inte blivit som jag hade tänkt det.

Jag har 2 underbara barn som jag älskar så mycket men bägge har problem av olika karaktär.

Vet inte hur jag ska hjälpa dom. Vad ska jag göra?

Min äldsta har psykiska problem. Vågar knappt gå utanför dörren. Det påverkar mig så mycket. Hon har nu varit borta från skolan i 3 veckor. Vi har hjälp från BUP och hon har fått antidepressiva men det verkar inte hjälpa. Så fort hon går utanför dörren får hon en panikattack.

Försöker hjälpa henne så gott jag kan men känns som jag inte räcker till. Hjärtat brister mer och mer varje dag som går.

Yngsta fick vi reda på för ett år sedan att han har diabetes. Vilken chock. Var tvungna att ställa om livet helt och hållet. Även fast det har blivit en vardag nu så känner jag ändå att så mycket han inte kommer kunna göra i sitt liv. Önskar bara han kunde få vara ett barn. Inte bry sig om insulin och allt annat som har med diabetes att göra. Han ska bara leka och ha roligt. Inget annat. Men så har inte livet blivit.

Frugan och jag har olika sätt att handskas med dessa problem. Jag vill ha närhet och intimitet medans hon verkar vilja ha ensamhet och klara sig själv.

Vi bara bråkar hela tiden. Jag har ingen att prata med medans hon kan prata med sin syster och prata skit om mig. Ja jag har råkat sett hennes konversation med hennes syster. Eftersom vi har en diabetes app på våra telefoner och ibland använder jag hennes telefon när jag inte har min i närheten och hon gör samma sak med min.

Jag vet att alla hanterar sådan här saker på olika sätt men känns jobbigt att vi hanterar det olika. Jag känner mig ensam och får enbart hantera saker i mitt eget huvud. Har ingen som kan förstå mig.

Allt känns så hopplöst. Vi var nära att skilja oss för ett tag sedan men bestämde oss för att försöka ändå. Känns som det var ett misstag.

Vet inte ens vad jag vill med denna tråd. Ville bara skriva av mig. Jag vet att ingen kan hjälpa mig. Allt känns bara så omöjligt.

Förlåt för att jag tog upp er tid.

• Svar på tråden Livet blev så jobbigt
  • Anonym (Kiwi)

Tråkigt att läsa och det låter som en jobbig situation.
    Jag skulle föreslå att du tar kontakt med en samtalsterapeut eller psykolog för att jobba igenom och bearbeta dina känslor kring det hela.

Svar på tråden Livet blev så jobbigt