• Anonym (1234femely)

Tips på jobb?

Orkar inte synas men vill jobba. Tar så mycket energi att dölja hur jag mår men vill inte smitta kollegor med mitt humör. HJÄLP </3

Vill ha ett socialt jobb igen när jag mår bättre men medans jag tar tag i depressionen behöver jag ett jobb som tar mig ur sängen <3    

• Svar på tråden Tips på jobb?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Solero)

Det verkar som om du omvärderar ditt liv just nu. Av DominantPolys tips tror jag mest på avfallsarbete eller jordbruk, någonting där du slipper tänka på att vara fin, synas som du säger, och där du ändå träffar människor. Jag tror att det kan vara förlösande för dig. Dina sociala sidor kan komma till användning utan att du behöver vara så pimpad. Det du behöver vara beredd på om du får jobb på ett ställe där det är andra normer än du är van vid är att du kommer bli testad och ifrågasatt i början, men det klarar en tuffing som du galant. Lycka till! 

• Anonym (1234femely)
    DominantPoly skrev 2023-03-16 08:37:34 följande:

Finns många jobb där man inte behöver vara så social. Såsom inom sop och avfallshantering, lagerarbete, distansarbete, fabriksjobb, jordbruksarbete med flera.

Tack för tipsen! hade uppskattat fler ifall du har några? Mitt perspektiv ut i vad det finns för möjligheter är inte så brett. Är 20årig tjej, jobbat som barista, servitris, i butik och på lager innan.

Kan tänka mig sop och avfallshantering om de vill anställa mig. Krävs det utbildning för jordbruksarbete? Lager känns faktist för socialt för mig just nu med alla kollegor man ska förhålla sig till. 

• Anonym (Solero)
    Anonym (1234femely) skrev 2023-03-16 08:52:40 följande:

Tack för tipsen! hade uppskattat fler ifall du har några? Mitt perspektiv ut i vad det finns för möjligheter är inte så brett. Är 20årig tjej, jobbat som barista, servitris, i butik och på lager innan.

Kan tänka mig sop och avfallshantering om de vill anställa mig. Krävs det utbildning för jordbruksarbete? Lager känns faktist för socialt för mig just nu med alla kollegor man ska förhålla sig till. 

Oj, har du jobbat med allt det på? Du kanske inte gick gymnasiet eller jobbade parallellt med gymnasiet.
    Det ger ett lite rastlöst intryck att du redan arbetat både som barista, servitris, i butik och på lager. Det är inget fel att vara rastlös, men se upp så att du inte tröttar ut dig. 
  • Anonym (Mira)

Bor du i Stockholm kanske tunnelbaneförare är något för dig på sikt men nu kanske utbildningen blir för jobbig. Säkerhetsvakt är ofta ensamarbete men det beror ju på var man jobbar. 

• Anonym (1234femely)
    Anonym (Solero) skrev 2023-03-16 08:58:16 följande:
    Oj, har du jobbat med allt det på? Du kanske inte gick gymnasiet eller jobbade parallellt med gymnasiet.
    Det ger ett lite rastlöst intryck att du redan arbetat både som barista, servitris, i butik och på lager. Det är inget fel att vara rastlös, men se upp så att du inte tröttar ut dig. 

Lite det som har hänt. Jobbade helger och vissa kvällar under gymnasiet, var deprimerad redan då utan att jag visste om det. Fram till nu har jag jobbat resturang och lager vid sidan av butiksjobbet som bara var deltid. För 13 000kr i månaden (butikslönen) kan man inte leva på.

Tack för de fina orden i förra kommentaren 

• Anonym (Hmm F)
    Anonym (1234femely) skrev 2023-03-16 09:07:27 följande:

Lite det som har hänt. Jobbade helger och vissa kvällar under gymnasiet, var deprimerad redan då utan att jag visste om det. Fram till nu har jag jobbat resturang och lager vid sidan av butiksjobbet som bara var deltid. För 13 000kr i månaden (butikslönen) kan man inte leva på.

Det är klart man kan leva på 13000. Jag har 11000 och då har jag hyra på 7000 + el, gas, sl kort, bredband, mobil m.m. Skulle känna mig "rik" om jag hade 13000.
  • Anonym (Solero)
    Anonym (1234femely) skrev 2023-03-16 09:07:27 följande:

Okej! Det finns ju sidor för olika typer av jobb om man googlar, där det står lön osv. Jag tror att just sophantering är rätt bra betalt eftersom lönen är viktig för ditt val. Vet inte om det krävs särskild utbildning/körkort eller liknande. Försök att ta det lugnt, var rädd om dig och din energi. Du ska hålla många år till, och eftersom du verkar vara en person som håller saker inom dig hellre än läcker dålig energi så är det extra viktigt! 
  • Meddelande borttaget
  • Citronella
    Anonym (1234femely) skrev 2023-03-16 08:52:40 följande:

Du behöver C- körkort för att jobba med avfallshantering men det går ju att skaffa.
Svar på tråden Tips på jobb?