• Alexi

Vad göra i London med två tonåringar?

Om man ska åka till London på en långhelg, med två barn i yngre tonåren. Vad ska man prioritera att se och göra?

Fotbollsmatch i Premier league står högt upp på listan. Av kostnadsskäl måste vi nog skippa Harry Potter-museet då. Men vi vill ju visa barnen det viktigaste och roligaste. Men vad är det? Ge mig tips! 

• Svar på tråden Vad göra i London med två tonåringar?
  • Alexi
    LSalander skrev 2023-03-07 18:50:19 följande:
    Hur duktiga är de på engelska?
    Den ena förstår i princip allt. Den yngsta förstår en del men inte flytande.
  • mammabitch

Någon Musikal  t.ex. lejonkungen om den går fortfarande där de känner till historien så det inte gör något om de inte uppfattar varje ord?

Det finns ju en drös museer som i alla fall tidigare hade gratis inträde. Naturhistoriska t.ex med blåval, ädelstenar och , om den finns kvar, jordbävningssimulator borde intressera.

London Dungeon om de gillar att bli skrämda

Madame Tussauds?

• AndreaBD

Camden! Där är alla coola affärer, framför allt kläder. Det finns en slags loppis där, fast det är nya saker, Camden market. Och det finns så många små affärer - affischer, t-shirts och sånt. Min dotter ville gå dit två gånger.

Och Madame Tussauds? Det gillade mina barn som tonåringar. Framför allt undervåningen som är den läskiga delen. 

• AndreaBD

Just det, Tower of London är också rätt okej.

Och "the imperial war museum" - hette det om jag minns rätt. De har u-båt och V1 (tyska misiler från andra världskriget), och kanoner och tanks......

• Nattviol

Bara att gå in på Hamleys leksaksbutik och titta kan vara roligt, den är ju flera våningar stor. 

Peka också ut historiska platser och exempelvis Speakers corner i Hyde park. Det kanske inte är något som de direkt är intresserade av just nu, men det lagras mer än man tror i minnet. Plötsligt en dag kommer de komma på att de varit där. Dessutom väldigt gratis.  

Åk de röda Londonbussarna. 

• Fru Darcy

Detta gjorde jag med mina tonårsgrabbar (då 14 och 16 år) i London våren 2022.                                                                                         - Premier League-match
    - Hop on-hop off-buss 
    - London eye
    - Nike store vid Oxford circus
    - Äta på alla matkedjor vi inte har i närheten av oss (Taco bell, KFC, Dominos m.fl)
    Alla var väldigt nöjda med resan!

• Alexi
    Fru Darcy skrev 2023-03-07 23:40:20 följande:

Detta gjorde jag med mina tonårsgrabbar (då 14 och 16 år) i London våren 2022.                                                                                         - Premier League-match
    - Hop on-hop off-buss 
    - London eye
    - Nike store vid Oxford circus
    - Äta på alla matkedjor vi inte har i närheten av oss (Taco bell, KFC, Dominos m.fl)
    Alla var väldigt nöjda med resan!

Tack! Det låter som sånt som skulle passa oss. 

tips på var i London det är bra att boka hotell? 

• Fru Darcy
    Alexi skrev 2023-03-08 06:38:33 följande:

Vi bodde på Radisson Blu Edwardian Grafton som ligger nära Oxford Street, vi trivdes väldigt bra där.
    Dock finns det ju många hotell i varierande prisklass och läge att välja mellan. Tipsar om att gå in och söka hotell på Tripadvisor, där kan du säkert hitta något som passar just er.
  • mammabitch
    Alexi skrev 2023-03-08 06:38:33 följande:

Skulle satsa på ett hotell utanför de mest centrala delarna men med bra förbindelser, ex. Earls Court om budgeten är snäv .
Svar på tråden Vad göra i London med två tonåringar?