• Anonym (Ångest)

Brutal ångest, insättning cipralex

Har ätit cipralex i en vecka och har sån brutal ångest. När vänder det egentligen? Har fått lugnande samt sömnmedicin men det hjälper inte fullt ut, vaknar för tidigt och ligger och snurrar i sängen av ångest. grrr? har varit inne i detta tidigare i mitt liv och vet ju att det vänder förr eller senare men just nu är det jobbigt. Någon som känner igen sig? 

• Svar på tråden Brutal ångest, insättning cipralex
  • Anonym (Ångest)

5 mg

• Anonym (Ångest)

Ingen som går genom samma nu? Känns så ensamt med denna ångest. Jag har varit i träsket förr och vet att någon gång vänder det. Bara så svårt att stå ut emellanåt när ångesten river. Bara en vecka in med medicinen så får väl ha tålamod. Sömnen också förstörd nu i vanlig ordning. Tar sömntabletter, sover några timmar sen ligger och snurrar, zombie dagen efter. Avskyr att vara i denna dimma. Ska snart få psykolog-kontakt. 

• Anonym (Ångest)

Tack det är ganska jobbigt fortfarande. Har ätit 10 mg nu i tre dagar. Sover så dåligt och stressar upp mig över det?orkar inte göra något på dagarna men tvingar mig till små grejer. 

• Anonym (D)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-03-16 19:49:32 följande:

Tack det är ganska jobbigt fortfarande. Har ätit 10 mg nu i tre dagar. Sover så dåligt och stressar upp mig över det?orkar inte göra något på dagarna men tvingar mig till små grejer. 

lugnade sig ångesten efter ett tag på 5 mg?
  • Anonym (Ångest)

Hann nog aldrig känna det, ville upp på 10 för att få god effekt Pga att jag mår så extremt dåligt denna gång. Jag stått på 5 mg tidigare. 

• Anonym (D)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-03-17 09:58:29 följande:

Hann nog aldrig känna det, ville upp på 10 för att få god effekt Pga att jag mår så extremt dåligt denna gång. Jag stått på 5 mg tidigare. 

Vad säger läkaren? Hur länge ska man stå ut med biverkningarna? 
Svar på tråden Brutal ångest, insättning cipralex