• Anonym (Ts)

Att inte märka en graviditet

Tycker bara man hör mer och mer om kvinnor som inte märker att de är gravida och helt plötsligt ska födda. Även fast det använt skydd och tagit grav-test under tiden. 

Jag är jätteorolig att jag är gravid nu även om jag har ett lager med grav-test hemma för att kunna testa ofta. 

Är det någon mer än mig som är lika orolig? 

• Svar på tråden Att inte märka en graviditet
  • Anonym (Ts)

*Föda ska det stå

• Anonym (kvinna)

Jag tog 3 test på mvc med någon månad emellan. Alla 3 var negativa enligt bm. Jag kände att något inte stämde men eftersom jag var noga med p-piller trodde jag inte att jag var gravid utan tog testen för att utesluta det. Sedan tog jag 2 olika test på en krogtoa som bägge visade positivt. Då gick jag till mvc igen dagen därpå och  fick göra ultraljud. Jag var då i 5:e månaden.
    Så jag kan verkligen förstå din oro. 

• RaYzLeR

Kondom är det bästa preventinmedlet. P-piller och spiraler är opålitliga.

• Anonym (Ts)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-03-03 16:34:24 följande:

Jag tog 3 test på mvc med någon månad emellan. Alla 3 var negativa enligt bm. Jag kände att något inte stämde men eftersom jag var noga med p-piller trodde jag inte att jag var gravid utan tog testen för att utesluta det. Sedan tog jag 2 olika test på en krogtoa som bägge visade positivt. Då gick jag till mvc igen dagen därpå och  fick göra ultraljud. Jag var då i 5:e månaden.
    Så jag kan verkligen förstå din oro. 

Wtf?? Men gud, jag förstår att ett test kanske visar fel men att flera gör det? Vet du varför det kan vara så?😵?💫
  • Anonym (Jo)

Min kompis åkte in på akuten med magsmärtor och kom hem med en bebis, så nog händer det.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Ts) skrev 2023-03-03 19:44:00 följande:
    Wtf?? Men gud, jag förstår att ett test kanske visar fel men att flera gör det? Vet du varför det kan vara så?😵?💫
    Det var tydligen fel på mvc testena. Men inte på de från apotek och pressbyrån.
Svar på tråden Att inte märka en graviditet