• Emy88

    Pappa hemma med spädbarn istället för mamma

    Jag och min sambo väntar tillökning. Jag är inte jättesugen på att börja om medan sambon verkligen vill ha barn. Han har föreslagit att han kan ta majoriteten av föräldraledigheten. Det skulle innebär att jag är hemma helt under två månader och att han sedan tar över. Antingen att han är hemma 100% eller att han arbetar 25% och jag 75%. Har någon av er kört ett liknande upplägg? Hur fungerade det? 


    ?
  • Svar på tråden Pappa hemma med spädbarn istället för mamma
  • Anonym (Delad glädje)

    Om det funkar för era arbetsgivare vänta så länge som möjligt med att bestämma.
    Om du som nyförlöst repar dig och inte ångrar din tanke så självklart kan du låta pappan vara hemma med barnet. 75%/25% låter ju bra då kan du dessutom säga att ni delar på föräldraledigheten så inga präktiga käringar börjar skälla på dig.

  • nernu

    På pappret är det inga problem. Hur det kommer funka för dig och din bebis är helt omöjligt att svara på. 

  • Anonym (Inga problem)

    Jag och min sambo har delat 50/50, där vi jobbar några dagar i veckan var. Detta har vi gjort från 3 mån ålder med första och 2 mån med andra, första månaderna var vi hemma tillsammans. Har ammat när jag varit hemma och pumpat när jag jobbat och bebis ätit flaska.

  • Aliona

    Det är väl ev bara amningen som kan ställa till det. Vi gjorde liknande, fast vi var hemma gemensamt i tre månader, sen gick jag tillbaka till jobbet på deltid. 

  • JessikaPalmblad96
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-04-01 20:57:54 följande:

    Hur tänker du kring amning?


    Newsflash: det går att pumpa. Herregud vilken korkad kommentar alltså.
  • Anonym (Usch)
    JessikaPalmblad96 skrev 2023-04-01 21:21:56 följande:
    Newsflash: det går att pumpa. Herregud vilken korkad kommentar alltså.
    Newsflash: Alla släpper inte till pump. Herregud vilken korkad kommentar alltså.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Usch)
    JessikaPalmblad96 skrev 2023-04-01 22:17:55 följande:
    Fortsätt tro det du din lilla imbecill. Ännu en WT-mamma som tagit all föräldraledighet medan mannen i huset kört sin lastbil kors och tvärs genom halva landet.
    Fortsätt tro på fakta? Ja, det hade jag tänkt att göra. 

    En till, bara för att du är så söt:

    Newsflash: Alla bebisar tar inte flaska. Herregud vilken korkad kommentar alltså.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Emma)
    JessikaPalmblad96 skrev 2023-04-01 22:27:45 följande:
    Ännu en idiot som tror det hon läser på familjeliv är vetenskap. Synd att du inte har gått färdigt grundskolan för annars hade du kunnat plugga på riktigt och kanske lärt dig något.
    Fast alla tar inte flaska. Jag hade en flaskvägrare. Så nu kanske det är vetenskap på FL? Å andra sidan kunde jag ju amma... 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Pappa hemma med spädbarn istället för mamma