• Anonym (Biverkningar)

    Kyleena

    Hej! Ni som har haft kyleena vad har ni haft för biverkningar? Jag har kyleena och utebliven mens. Mycket skönt men har de senaste två dagarna haft bruna flytningar. Dock väldigt lite! Har märkt det när jag har torkat mig på pappret. Någon som känner igen detta? Har också lite problem med torra slemhinnor..

  • Svar på tråden Kyleena
  • Anonym (L)

    Jag har haft kyleenan i ca 3 1/2 år. Jag har fortfarande mens och har haft det under hela perioden, även om den är väldigt kort. Jag blöder kanske en eller max två dagar var sjätte vecka och det är inte rikligt. Har fruktansvärd mensvärk ca tre-fem dagar innan mensen kommer. Hade samma problem med min förra spiral, Jaydess så tror det är min kropp som reagerar så överlag på mens. Kan inte minnas att det var så på tiden innan när jag hade p piller eller när jag helt saknade preventivmedel men det kan ju ändras över tid. 

    Har också lite flytningar ibland, inget jag ser som besvärande. Tycker den funkar bra i övrigt. För mig som ogillar olika ingrepp, sprutor osv så är det skönt att bara behöva byta en gång vart femte år. :)

  • Anonym (Biverkningar)

    Hej! Tack för svar! Jag har också mensvärk ibland. Jag får vattniga/rikliga flytningar lite som gelé någon gång i månaden så tänker att det har med ägglossningen att göra? för visst har man ägglossning?? Då har man pms osv också antar jag? Har problem med torra slemhinnor därav den bruna flytningen gissar jag på? Misstänker också att jag har östrogenbrist och därför har jag har torra slemhinnor. Hade först jaydess (utan mens) och sen kyleena (utan mens) .. Läste att en av biverkningarna för kyleena kunde vara utebliven mens eller stänkblödningar.. 

  • Anonym (File)

    Jag har Kyleena och upplever negativt att jag får PMS i form av oro, humörsvängningar och att jag är oerhört trött. Är det något någon annan känner av? Känner inte av spiralen i samband med sex. 


    bästa är att jag inte har någon mens. Inte heller mensvärk 

Svar på tråden Kyleena