Anonym (Jenny) skrev 2023-03-09 12:53:50 följande:
Så du klagar på hur det "aldrig går schysst till", bara för att sen uppmuntra andra att begå brott? Är det alltså det du säger?
Nej!
Berättar hur allt fungerar, har själv gått igenom detta, mitt ex fick ett pengar via sin släkting som inte hade barn, det samma med företags fonder som byggts upp med åren, dessa gick inte heller o nå.
Rätten hjälper inte till o få ut uppgifter, det handlar om vad man kan presentera inför rätten, därefter gör rätten en bedömning utifrån vad man kan bevisa.
Släktingens pengar som gavs, skrevs bara ett skuldebrev på, och detta delads inte av rätten. även fast pengarna funnit i äktenskapet under 7 år. men dom var kvar på ex konto, vi hade inte använt dessa till något.
Men via att det var ett "lån utan ränta" och ingen tidsbegränsning ingick inte dessa.
Nästan alla som har pengar har fått dessa på något sätt, och det är sällan via arbete som ger ett kapital på 1 miljon eller mer. Man har kommit över pengarna via andra sätt.
Har sedan själv använt mig av detta, min mamma tveka inte en sekund att gå upp i rätten för mig, där jag vann på liknande sätt som mitt ex gjorde.
Hade köpt huset själv, följt lagen, men under andra äktenskap tänkte jag inte på att jag byggde ett fritidshus, bekostat av mig själv, denna skulle ingå i bodelning.
Som sagt mamma blev fly förbannad, jag berätta det räcker med ett intyg från dig för att jag ska vinna, men mamma vill berätta själv för rätten, dessutom fick hon betalt för att komma ner o vittna, hon såg det som en gratis resa.
Men mamma hade inte gett mig några pengar. Hon vittna bara att hon gjort detta.