Fröken Allvar skrev 2023-02-25 19:30:40 följande:
Okej, var det så även innan graviditeten? Du kan berätta för barnmorskan hur du mår.
En gård är ett stort ansvar, är det något med det som stressar dig eller så? Jag funderar själv väldigt mycket kring hur jag vill bo så kanske snöar jag in mig på det praktiska.
Fast jobb är bra, och när barnet kommer kanske du träffar en annan mamma att ha som vän? Men om motgångar är svåra för dig och påverkar självkänslan så är det svårare att vara positiv. Men på papperet ser du ut att ha mycket som skulle kunna göra dig glad, åtminstone ögonblicksvis. Sedan kan det vara saker som skaver men då är det ofta bra med perspektiv. Inget blir någonsin perfekta förutsättningar, men om din relation är bra och ni trivs på gården så har du all anledning att vara stolt över vad ni byggt upp för barnet att komma in i.
Ja, jag lever ett väldigt bra liv men problemet är varför det skiter sig när jag vågar känna mig lycklig eller exalterad över nåt.
Vågar inte glädjas över bebisen för är rädd att det går åt skogen.. vågar inte se fram emot föräldraledigheten för är rädd att det kommer bli skit isåfall.. vågar inte glädjas över framtiden för är rädd att det isåfall går åt helvete. Precis som att universum straffar mina positiva tankar.
För det blir alltid så när jag hoppas och gläds över något!
Hur kan jag ändra tanken och våga hoppas på att saker blir bra och roliga?