Anonym (Svårt läge) skrev 2023-02-24 16:52:02 följande:
Nej hade mitt liv varit tragiskt hade det varit lätt som en plätt att lämna. Då hade situationen varit annorlunda. Men nu är det allt annat än så.
Välartade barn, snygg man, vi är båda framgångsrika, rest mycket, mycket familj och vänner, vi ser bra ut, vi älskar varandra, kan har riktigt passionerat sex bitvis, perfekt pappa till barnen, drömbröllop, bor i drömhuset??? prinsessa i en gyllenebur. Ett optimalt i-landsproblem..
Maken är för perfekt för att lämna. Vår liv är för perfekt. Så har man träffat en man som man inser att man passar bättre ihop med- men där det inte är optimalt att göra något.
Min önskan är att vara otrogen och hoppas det tar udden av uppladdningen. Får mig att återgå till normala lunkande livet. Att inse att gräset inte var grönare. Men det kommer jag såklart inte att göra. Kan inte göra så mot familjen?. Men då sitter man istället här med hjärtat bultande och gråten i halsen? och ingen fattar eller skulle någonsin fatta. För i deras värld så har man allt.. Jag har liksom inte rätt att kännna såhär, och det känns ensamt.
Nejdå alla fattar nog hur det känns att vara sugen på andra, du är inte direkt ensam i världen om att kunna KÄNNA saker...och ingen har sagt att du inte får KÄNNA så, men precis som du själv säger så är det inte är något man ska agera på om man är någorlunda normalt funtad och bryr sig om sin familj.
I grunden säger ju det flesta av oss det du redan vet (och själv skriver), ge fan i att agera på dina känslor..så varför tar du illa upp när folk säger exakt samm saker du sj'lv tycker?
PS! Du har ju faktisk ALLT man kan önska sig, det enda du inte har är att äta kakan och ha den kvar... så varför beklagar du dig över att folk TROR att du har allt, när det stämmer ganska bra med verkligheten? Det kanske är du som fokuserar på fel saker och gör en enorm sak av det lilla du inte har och ignorerar allt du faktiskt har?