• Anonym (Fnf)

Mitt ex ihop blev med sin chef

Hur ska man tänka?
    Mitt ex har bivit ihop med sin chef. (vet att de setts på möten när vi var ihop- sedan 6 år)....
    Han har även några anhöriga på jobbet som han "fixat in". 
    Min åsikt är bara att man inte fixar in anhöriga i bolaget, förlovar sig med sin chef och inte verkar ha några kval alls.
    Är hjärtekrossad, ledsen och förvånad över hur kärlek/familj på jobbet är tillåtet utan konsekvenstänk.
    Vill höra någon annan medmänniskas syn på detta.

• Svar på tråden Mitt ex ihop blev med sin chef
  • Anonym (katjing)

På alla normala/större företag så är sånt inte tillåtet, man får inte stå i beroendeställning till någon på jobbet.

Men på små familjeföretag kan det nog vara lite hur som helst.

• NinniQX

Eftersom ni inte är tillsammans längre så behöver du inte bry dig om vad han gör. 
    Skulle dem göra slut så är det fortfarande inte ditt problem vad som händer i det bolaget. Jag försöker inte vara elak.

• Anonym (Fnf)

Eller hur?
    Det är ett större företag...

• Anonym (Fnf)
    Eftersom ni inte är tillsammans längre så behöver du inte bry dig om vad han gör. 
    Skulle dem göra slut så är det fortfarande inte ditt problem vad som händer i det bolaget. Jag försöker inte vara elak.

Det fattar jag också.😜
    Var mer en etisk fråga.
  • Anonym (K)

Du ska tänka att du inte har med det att göra. Däremot ska man inte vara tillsammans med lönesättande chef, det blir jäv. Men, att ditt ex "fixar in" sina anhöriga är fullt tillåtet.

• Ccplus

Det är inte så konstigt egentligen. En majoritet av otrohet skulle jag lätt kunna gissa sker på arbetsplatser.

Det är kombinationen av att ha samma intresse, samma syn på framtiden, att spänningen finns där med att dela hela dagar med varandra och kunna vara otrogen..

Det är därför dom allra flesta par funnit varandra under studier, hobbyställen eller arbetsplatser. 

Ta även in i beräkningen sen att på arbetsplatsen så måste hon även indirekt underkuva sig en som ska "bestämma" över andra och henne..

Allt det där är typ varenda kvinnas sexuella fantasier..

Förstår att du är hjärtekrossad. Men hon kommer nästan garanterat att ångra sig och börja höra av sig igen när allting går åt helvete. Och då vill du inte sitta där och ha ont i hjärtat fortfarande, utan du vill ha träffat så många att du kan säga nej, för du har redan gått vidare. 

• Anonym (Fnf)
    Ccplus skrev 2023-02-23 20:32:47 följande:

Det är inte så konstigt egentligen. En majoritet av otrohet skulle jag lätt kunna gissa sker på arbetsplatser.

Det är kombinationen av att ha samma intresse, samma syn på framtiden, att spänningen finns där med att dela hela dagar med varandra och kunna vara otrogen..

Det är därför dom allra flesta par funnit varandra under studier, hobbyställen eller arbetsplatser. 

Ta även in i beräkningen sen att på arbetsplatsen så måste hon även indirekt underkuva sig en som ska "bestämma" över andra och henne..

Allt det där är typ varenda kvinnas sexuella fantasier..

Förstår att du är hjärtekrossad. Men hon kommer nästan garanterat att ångra sig och börja höra av sig igen när allting går åt helvete. Och då vill du inte sitta där och ha ont i hjärtat fortfarande, utan du vill ha träffat så många att du kan säga nej, för du har redan gått vidare. 

Nu är ju jag kvinna och exet en man....
    Men spelar inte jättestor roll kanske. 
    Lite ovanligt bara kanske. 
    Jag går vidare.
  • Ccplus
    Anonym (Fnf) skrev 2023-02-23 21:27:49 följande:
    Nu är ju jag kvinna och exet en man....
    Men spelar inte jättestor roll kanske. 
    Lite ovanligt bara kanske. 
    Jag går vidare.
    Jaha, då är det ännu roligare. För chefen kommer o tröttna honom i längden. 
  • Ccplus

kommer o tröttna på honom* 

Skulle det stå

• Anonym (Glenn)
    Anonym (Fnf) skrev 2023-02-23 18:53:24 följande:

Hur ska man tänka?
    Mitt ex har bivit ihop med sin chef. (vet att de setts på möten när vi var ihop- sedan 6 år)....
    Min åsikt är bara att man inte fixar in anhöriga i bolaget, förlovar sig med sin chef och inte verkar ha några kval alls.
    Är hjärtekrossad, ledsen och förvånad över hur kärlek/familj på jobbet är tillåtet utan konsekvenstänk.

Nu är ni ju inte längre ett par så jag förstår inte riktigt vilken betydelse det har för dig?

Väldigt vanligt med kärlek på jobbet.

Såklart man kan fixa in anhöriga och kompisar på jobbet om det är ett privat företag. 

Privara företag gör som de vill.
  • Anonym (jane)
    Anonym (Fnf) skrev 2023-02-23 18:53:24 följande:

Hur ska man tänka?

Jag förstår att du är ledsen, men det är ju vanligt att fixa jobb till vänner och anhöriga om man har möjligheten. Det är därför de säger att det allra viktigaste när man söker jobb är kontakter. Det är just den typen av kontakter de menar då.

Vad ditt ex gör nu är tyvärr inte ditt bekymmer längre, han får göra som han vill. Varför skulle han inte få förlova sig med sin chef? Såvida det är okej för företaget, finns det inga sådana hinder. 
  • Anonym (Misstänksam)

Jag förstår hur det kan kännas jobbigt, att du kanske anar att det kan ha förekommit otrohet med den där chefen redan medan ni var tillsammans. Jag kan förstå om det i så fall känns jobbigt!  

Men, om det inte har varit så, så mår du kanske bättre av att släppa vad ditt ex och hans chef gör nu. Tänker jag. 

• Anonym (Fnf)
    Anonym (Misstänksam) skrev 2023-02-24 12:38:43 följande:

Jag förstår hur det kan kännas jobbigt, att du kanske anar att det kan ha förekommit otrohet med den där chefen redan medan ni var tillsammans. Jag kan förstå om det i så fall känns jobbigt!  

Men, om det inte har varit så, så mår du kanske bättre av att släppa vad ditt ex och hans chef gör nu. Tänker jag. 

Tack för någon med empati.🙏
    Jag ville nog mest ha en människa med förståelse som fattar....
    Saknar "oss". Det gick väldigt fort allt så jag är nog mest chockad. Var tillsammans i sju år och han förlovade sig efter ett par månader med henne. 20 år yngre än mig. Det gör ont.
  • Anonym (jane)
    Anonym (Fnf) skrev 2023-02-24 14:55:56 följande:
    Saknar "oss". Det gick väldigt fort allt så jag är nog mest chockad. Var tillsammans i sju år och han förlovade sig efter ett par månader med henne. 20 år yngre än mig. Det gör ont.
    Jag förstår att det gör ont. Låt det här bli en läxa för dig och för alla andra som läser det här. En man väntar inte i sju år på att vilja förlova sig/gifta sig/skaffa barn mm. Om din nästa man visar såna tendenser ska du gå vidare. När det är rätt är det lätt! Och då går det oftast fort. Slösa aldrig bort sju år på någon igen. 

Ha en riktigt fin helg och ta hand om dig. 
  • KimLinnefeldt

Bryt ihop och gå vidare. Sörj, men bit dig inte fast i det som varit.

Du mår antagligen bäst av att titta åt ett annat håll, rikta in ditt liv på nya mål, släpp det där som gör ont om du kan. Du kan ändå inte göra något åt det.

Och eftersom det tog slut mellan er så var det kanske bäst som skedde. 

• Anonym (Misstänksam)
    Anonym (Fnf) skrev 2023-02-24 14:55:56 följande:
    Jag kan absolut förstå hur jobbigt det kan vara! Min fru har varit otrogen,  så jag är just nu mitt uppe i kaoset. Älskar henne, men hatar vad hon gjort. Kändes när jag läste som att du anar att ditt ex bedrog dig innan det tog slut... och sånt känns fruktansvärt.  Jag funderar själv på om jag ska lämna henne, trots mina känslor. 
  • Anonym (Fnf)
    Anonym (Misstänksam) skrev 2023-02-24 17:41:51 följande:
    Jag kan absolut förstå hur jobbigt det kan vara! Min fru har varit otrogen,  så jag är just nu mitt uppe i kaoset. Älskar henne, men hatar vad hon gjort. Kändes när jag läste som att du anar att ditt ex bedrog dig innan det tog slut... och sånt känns fruktansvärt.  Jag funderar själv på om jag ska lämna henne, trots mina känslor. 
    Jag fattar❤
    Man blir så jäkla besviken. Det gör så ont.
    Förstår att det flirtats en del på jobbet i mitt fall. Iallafall funnits känslor för nån annan som sedan ledde till nåt mer. Det är sorgligt.
    Ja. Jag kan inte ge nåt annat råd till dig än att "tugga" dig igenom detta och följa ditt hjärta.
    Det är tufft.
  • Anonym (Misstänksam)
    Anonym (Fnf) skrev 2023-02-24 19:08:24 följande:
    Jag fattar❤
    Man blir så jäkla besviken. Det gör så ont.
    Förstår att det flirtats en del på jobbet i mitt fall. Iallafall funnits känslor för nån annan som sedan ledde till nåt mer. Det är sorgligt.
    Ja. Jag kan inte ge nåt annat råd till dig än att "tugga" dig igenom detta och följa ditt hjärta.
    Det är tufft.
    Ja usch... det är väldigt tufft. Funnits känslor för den andra i detta fall också, och säkert svalnat en hel del för mig. Jag älskar henne fortfarande,  och har svårt att föreställa mig ett liv utan henne... men är kanske ändå så det måste bli. Att veta att känslor finns för nån annan... det gör det väldigt svårt att se en hållbar framtid för oss. Hon säger att hon vill försöka rädda vårt förhållande... 

I vårt fall har den andre mannen dragit sig undan från det sammanhang de har gemensamt... han verkar absolut inte villig offra sitt förhållande.  Men... vet inte om det är nån tröst för mig. 
  • Anonym (Fnf)
    Anonym (Misstänksam) skrev 2023-02-24 23:03:19 följande:
    Ja usch... det är väldigt tufft. Funnits känslor för den andra i detta fall också, och säkert svalnat en hel del för mig. Jag älskar henne fortfarande,  och har svårt att föreställa mig ett liv utan henne... men är kanske ändå så det måste bli. Att veta att känslor finns för nån annan... det gör det väldigt svårt att se en hållbar framtid för oss. Hon säger att hon vill försöka rädda vårt förhållande... 

I vårt fall har den andre mannen dragit sig undan från det sammanhang de har gemensamt... han verkar absolut inte villig offra sitt förhållande.  Men... vet inte om det är nån tröst för mig. 
    Nä det är tufft fattar jag.....
    Känslorna avtar när någon kär visar dåligt omdöme och går vid sidan om en annan. 
    Den känslan finns alltid kvar. Den söndrar.... 
Svar på tråden Mitt ex ihop blev med sin chef