• Realgirl

Sen inlämning?

Jag har en tenta jag inte kommer hinna lämna in på deadline men mappen för inlämning stänger senare än deadline. Undrar då vad som händer om jag lämnar in sent?

Studier
  • Svar på tråden Sen inlämning?
  • Anonym (W)

Är väl bättre att chansa än inte.

• Anonym (Som)
    Anonym (W) skrev 2023-02-22 00:05:26 följande:

Är väl bättre att chansa än inte.

Den kommer markeras som sent inlämnad.
  • Anonym (W)
    Anonym (Som) skrev 2023-02-22 00:07:28 följande:
    Den kommer markeras som sent inlämnad.

Och?

• Anonym (Som)
    Anonym (W) skrev 2023-02-22 00:08:42 följande:

Och?

Då undrar ju jag om det kan bli godkänt ändå.
  • Anonym (W)
    Anonym (Som) skrev 2023-02-22 00:12:43 följande:
    Då undrar ju jag om det kan bli godkänt ändå.

Inte TS som undrade?

Hellre chansa på en schysst föreläsare än att inte skicka in alls.

• Anonym (Lilly)

Skicka in det du har vid deadline och komplettera sedan?
    Svårt att svara på för alla lärare gör säkert olika men jag hade nog inte chansat på att inte lämna in i tid.

• Spucks

Du frågar på ett orelaterad forum hur din föreläsare bedömer inlämningar?

• Anonym (MSC)
    Realgirl skrev 2023-02-22 00:04:11 följande:
    Sen inlämning?

Jag har en tenta jag inte kommer hinna lämna in på deadline men mappen för inlämning stänger senare än deadline. Undrar då vad som händer om jag lämnar in sent?

Inte ovanligt att det blir underkännt men du får kolla exakt vad som gäller för denna tenta
  • Anonym (Li)

Det vanliga är att sen inlämning endast kan få lägsta godkända betyg, tex G men inte VG. Naturligtvis kommer det fler chanser till att lämna in, är den inte klar till deadline pga tidsbrist hade jag inte lämnat in en dag för sent, utan kanske en vecka.

• Anonym (Som)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-22 08:34:17 följande:

Det vanliga är att sen inlämning endast kan få lägsta godkända betyg, tex G men inte VG. Naturligtvis kommer det fler chanser till att lämna in, är den inte klar till deadline pga tidsbrist hade jag inte lämnat in en dag för sent, utan kanske en vecka.

Inlämning stänger nästa vecka men deadline är den här veckan.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Som) skrev 2023-02-22 14:13:27 följande:
    Inlämning stänger nästa vecka men deadline är den här veckan.
    Jag menade att de inte kan ha en deadline som helt stänger möjligheten att klara kursen. Men möjligt att de ger en alternativ uppgift som examination efter att denna stängt inlämningen då. Siktar du på högre betyg (om det finns på den här) bör du hålla deadline, du får också fler chanser om du gör det att korrigera efter feedback om den skulle bli underkänd, men någon enstaka sen inlämning är ingen katastrof. Finns det ingen studiehandledning, där brukar info om sen inlämning finnas?
  • Anonym (anonymmm)

Sen inlämning brukar innebära antingen att man får uppgiften rättad efter en längre tid än de som lämnat in i tid, eller att man får uppgiften rättad ändå, men kanske riskerar lägre betyg.

Tror lärare bedömer olika gällande sen inlämning. De flesta sena inlämningar brukar innebära att man inte kan få högsta betyg i vilket fall.

• Anonym (S)

På mitt program (läser vid Stockholms universitet) innebär sen inlämning de som har intyg att de behöver mer tid, t.ex för att de har en funktionsnedsättning. Intyg måste ha skickats in innan för att få lämna in vid det senare tillfället. De kan få alla betyg på betygsskalan.

Svar på tråden Sen inlämning?