Sen inlämning?
Jag har en tenta jag inte kommer hinna lämna in på deadline men mappen för inlämning stänger senare än deadline. Undrar då vad som händer om jag lämnar in sent?
Jag har en tenta jag inte kommer hinna lämna in på deadline men mappen för inlämning stänger senare än deadline. Undrar då vad som händer om jag lämnar in sent?
Är väl bättre att chansa än inte.
Är väl bättre att chansa än inte.
Och?
Och?
Inte TS som undrade?
Hellre chansa på en schysst föreläsare än att inte skicka in alls.
Skicka in det du har vid deadline och komplettera sedan?
Svårt att svara på för alla lärare gör säkert olika men jag hade nog inte chansat på att inte lämna in i tid.
Du frågar på ett orelaterad forum hur din föreläsare bedömer inlämningar?
Det vanliga är att sen inlämning endast kan få lägsta godkända betyg, tex G men inte VG. Naturligtvis kommer det fler chanser till att lämna in, är den inte klar till deadline pga tidsbrist hade jag inte lämnat in en dag för sent, utan kanske en vecka.
Det vanliga är att sen inlämning endast kan få lägsta godkända betyg, tex G men inte VG. Naturligtvis kommer det fler chanser till att lämna in, är den inte klar till deadline pga tidsbrist hade jag inte lämnat in en dag för sent, utan kanske en vecka.
Sen inlämning brukar innebära antingen att man får uppgiften rättad efter en längre tid än de som lämnat in i tid, eller att man får uppgiften rättad ändå, men kanske riskerar lägre betyg.
Tror lärare bedömer olika gällande sen inlämning. De flesta sena inlämningar brukar innebära att man inte kan få högsta betyg i vilket fall.
På mitt program (läser vid Stockholms universitet) innebär sen inlämning de som har intyg att de behöver mer tid, t.ex för att de har en funktionsnedsättning. Intyg måste ha skickats in innan för att få lämna in vid det senare tillfället. De kan få alla betyg på betygsskalan.