• user1234

    18 och kanske Gravid

    Hej! 
    För ca två månader sedan började jag dejta en 21 årig kille online.

    För någon vecka sedan träffades vi för andra gången, kom fram till att avståndet inte skulle göra det möjligt för oss att ha en relation, och låg med varandra direkt efteråt. Jag har sedan tidigare haft en lite sämre erfarenhet med en annan kille som lett till en lätt mansfobi, så jag behövde alltså mycket övertalande och konfirmationer av honom på vägen. (Vill tydliggöra att det inte var påtvingat, men att jag heller inte var helt 100% mentalt med på det vi gjorde då jag fick pusha mig själv att få det gjort ett antal gånger. Något som jag ändå velade för att bli av med rädslan som gnagat i mig i ett x antal år nu)

    Vi försökte med kondom, vilket som inte resulterade så som vi hoppades på. Den gled ständigt av och skrynklade till där fram. Hans förklaring på situationen var att formen inte passade. Så dumma som vi var kom vi med idén att testa utan och bara ta ett dagen efter piller efteråt. Varken någon utav oss visste hur dessa funkade och körde bara i stunden. 

    Efter lite mer eftersökande kom jag senare fram till att pillret endast funkar innan ägglossningen. Vilket som varit för sent för mig. Jag är nu orolig över att vårt vårdlösa beteende kan ha lett till mer än önskat. 

    Killen är inte glad över situationen och säger att det ´bara´är att göra abort om det blir något. Han verkat inte förstå både de mentala och fysiska riskerna som medföljer vid ett sådant stort ingrepp. Han blev upprörd när jag sa att jag behövde tänka igenom beslutet då han tycker att det är för tidigt att ha barn.
    Jag håller med om att det är för tidigt, men är samtidigt jätterädd för aborten. 
    Alla konsekvenser med stora blödningar som pågår i över en månad, svimmande, och infertilitet skrämmer mig. Jag älskar barn och vill i framtiden gärna ha egna. 

    Jag inser nu hur dumt det var att bara gå med på ett ligg i stunden - utan att ens ha tänkt på det i förväg!
    Jag känner mig så korkad och hatar att jag måste känna såhär i 2-3 veckor till innan jag kan se om det ens blivit något :(

  • Svar på tråden 18 och kanske Gravid
  • Mortiscia80

    Abort orsakar inte infertilitet, det är inte säkert man blöder en månad (vid tidig abort med piller ungefär lika länge som en vanlig mens) och det finns ingen anledning att tro att du skulle svimma. Vem har skrämt upp dig så här mycket??

    Du kan börja testa redan den dagen du förväntar dig att få mens, ca 14 dagar efter ägglossningen. Å andra sidan, om du verkligen har sådan stenkoll på din ägglossning så kan du ha haft tur nog att ägget redan förbrukats, det är bara livsdugligt ungefär ett dygn efter att det släppts. Jag skulle rekommendera abort i ditt läge. 

Svar på tråden 18 och kanske Gravid