• Twinflower95

Plussa sent? Tidiga symtom?

Hej!
    Jag är ny här, och nu när jag och min sambo har börjat försöka har jag så många funderingar. 
    Jag skulle fått min mens i lördags, men den har fortfarande inte dykt upp (idag måndag), och visst att min mens kan vara lite oregelbunden, men jag har ingen tillstymmelse till mens alls. 
    Jag gissar på att jag hade ÄL för ett par veckor sedan, då jag fick svag värk i nedre delen av magen osv. 
    Jag har tagit 2 testa tidigt-test som har varit negativa och ett vanligt på BIM som också var negativt. 
    Med risk för too much information; Igår och idag har jag haft väldigt rikliga flytningar (vilket jag sällan har precis innan mens) som är ganska krämiga i konsistensen och ljusa/vita. Jag har även haft lite spänningar/molande värk i nedre delen av magen. 
    Förra veckan var jag dessutom så OBESKRIVLIGT trött, tröttare än vad jag brukar vara. 
    Kan det vara så att jag är gravid men att jag inte har tillräckligt med hormon för att det ska ge utslag på test än?
    Eller är det bara att jag hoppas för mycket så att kroppen ballar ur?
    När borde jag ta ett nytt test (om mensen inte kommer)?
    Vad gör jag om mensen inte dyker upp och testen fortsätter visa negativt?

Hur sent plussade ni?
    Vad var era tidigaste symtom på graviditet?

Jag är helt ny på detta, så jag känner mig lite förvirrad. Skäms

Tack!

• Svar på tråden Plussa sent? Tidiga symtom?
  • xnfsm
    Twinflower95 skrev 2023-02-20 16:31:53 följande:
    Plussa sent? Tidiga symtom?

Hej!
    Jag är ny här, och nu när jag och min sambo har börjat försöka har jag så många funderingar. 
    Jag skulle fått min mens i lördags, men den har fortfarande inte dykt upp (idag måndag), och visst att min mens kan vara lite oregelbunden, men jag har ingen tillstymmelse till mens alls. 
    Jag gissar på att jag hade ÄL för ett par veckor sedan, då jag fick svag värk i nedre delen av magen osv. 
    Jag har tagit 2 testa tidigt-test som har varit negativa och ett vanligt på BIM som också var negativt. 
    Med risk för too much information; Igår och idag har jag haft väldigt rikliga flytningar (vilket jag sällan har precis innan mens) som är ganska krämiga i konsistensen och ljusa/vita. Jag har även haft lite spänningar/molande värk i nedre delen av magen. 
    Förra veckan var jag dessutom så OBESKRIVLIGT trött, tröttare än vad jag brukar vara. 
    Kan det vara så att jag är gravid men att jag inte har tillräckligt med hormon för att det ska ge utslag på test än?
    Eller är det bara att jag hoppas för mycket så att kroppen ballar ur?
    När borde jag ta ett nytt test (om mensen inte kommer)?
    Vad gör jag om mensen inte dyker upp och testen fortsätter visa negativt?

Hur sent plussade ni?
    Vad var era tidigaste symtom på graviditet?

Jag är helt ny på detta, så jag känner mig lite förvirrad. Skäms

Tack!

När testade du senast då? hur många dagar brukar din mens diffa på?

Tror jag plussade 1-2 dagar efter utebliven mens nån vända faktiskt. Denna gång plussade jag på mensdagen men väldigt svagt. 

• Twinflower95
    xnfsm skrev 2023-02-20 23:10:28 följande:

När testade du senast då? hur många dagar brukar din mens diffa på?

Tror jag plussade 1-2 dagar efter utebliven mens nån vända faktiskt. Denna gång plussade jag på mensdagen men väldigt svagt. 

Jag testade nu på morgonen, och det var negativt. :( 
    Min mens brukar oftast diffa 1-4 dagar nu mer. 
    Idag är det 4e dagen efter beräknad mens. 
    Så det är säkert bara att kroppen har fått frispel tyvärr...
    Önskar bara att jag kunde få min jäkla mens ELLER ett jäkla positivt test. Tycker att det känns jobbigt att bara gå o vänta.
  • xnfsm
    Twinflower95 skrev 2023-02-21 06:00:39 följande:
    Jag testade nu på morgonen, och det var negativt. :( 
    Min mens brukar oftast diffa 1-4 dagar nu mer. 
    Idag är det 4e dagen efter beräknad mens. 
    Så det är säkert bara att kroppen har fått frispel tyvärr...
    Önskar bara att jag kunde få min jäkla mens ELLER ett jäkla positivt test. Tycker att det känns jobbigt att bara gå o vänta.

Förstår precis den känslan. Väntan är värst. så kände jag också, att om mensen ändå ska komma kan det väl komma nu nu nu. Jag tog ägglossningstest när vi försökte, även fast min cykel är väldigt regelbunden, det visade sig att min ÄL var mycket senare på månaden än jag trodde så vi hade missat den några månader. 

lycka till, jag håller tummarna för en vinterbebis för er! 

• Twinflower95
    xnfsm skrev 2023-02-21 08:27:36 följande:

Förstår precis den känslan. Väntan är värst. så kände jag också, att om mensen ändå ska komma kan det väl komma nu nu nu. Jag tog ägglossningstest när vi försökte, även fast min cykel är väldigt regelbunden, det visade sig att min ÄL var mycket senare på månaden än jag trodde så vi hade missat den några månader. 

lycka till, jag håller tummarna för en vinterbebis för er! 

Ja, verkligen. Väntan är fruktansvärd! 
    Ah, kanske ska testa ÄLtest.. 
    Har dock hört att de inte är riktigt pålitliga?

Tack så mycket <3
  • xnfsm
    Twinflower95 skrev 2023-02-21 09:07:44 följande:
    Ja, verkligen. Väntan är fruktansvärd! 
    Ah, kanske ska testa ÄLtest.. 
    Har dock hört att de inte är riktigt pålitliga?

Tack så mycket <3

Håller med dig!

Nä dom kan vara lite knepiga att tyda. jag fick svaga streck hela tiden men när det väl var ÄL så var strecken hyfsat tydliga i jämförelse med dagarna innan så vi körde på och då blev det plus sen. det är typ 25-30 % sannolikhet att bli gravid när man har sex på ÄL så det är ju bra att pricka in den. 

har mensen kommit? 

• Twinflower95
    xnfsm skrev 2023-02-21 17:01:36 följande:

Håller med dig!

Nä dom kan vara lite knepiga att tyda. jag fick svaga streck hela tiden men när det väl var ÄL så var strecken hyfsat tydliga i jämförelse med dagarna innan så vi körde på och då blev det plus sen. det är typ 25-30 % sannolikhet att bli gravid när man har sex på ÄL så det är ju bra att pricka in den. 

har mensen kommit? 

Ah okej, men oj vad liten chans att bli gravid ändå. 

Nej ingen mens, och nu är jag inne på dag 3 med molande värk, och jag har haft värk _heeela_ dagen idag, med kortare uppehåll. 
    Den är dock inte lika stark som min vanliga mensvärk, utan mer som ett tryck/en spänning. 
    Och jag har idag haft flytningar som har varit ljust, ljust bruna (nästan vita). 

Såhär brukar jag aldrig ha det innan mens, jag brukar inte ha i närheten av denna typen av flytningar, och definitivt inte ha mensvärk i flera dagar innan. 
    Jag brukar oftast få min värk samma dag som mensen kommer, och då brukar den även vara ganska hög i smärta. 
    Men detta känns inte likadant... 
  • Anonym (Fyran)

Jag testade negativt två dagar efter bim, en vecka senare testa jag igen och då fick jag ett starkt plus

• Twinflower95
    Anonym (Fyran) skrev 2023-02-21 17:31:12 följande:

Jag testade negativt två dagar efter bim, en vecka senare testa jag igen och då fick jag ett starkt plus

Ah okej, så det kan finnas hopp ännu? 
    Det jag inte blir klok på är denna utdragna molande värken, som är inne på dag 3 nu och som försvinner kortare stunder, som heller inte känns som mensvärk. 
    Jag har aldrig mensvärk i flera dagar innan mens. Den brukar uppstå samma dag som mensen kommer...
    Men ännu ingen mens i sikte så...
  • Twinflower95

*uppdatering* 
    Mensen kom sent igår kväll, så där fick jag svar på allt. 
    Det känns skönt att slippa undra, men jag känner mig ganska låg idag, vilket känns lite dumt.

• xnfsm
    Twinflower95 skrev 2023-02-22 12:58:56 följande:

*uppdatering* 
    Mensen kom sent igår kväll, så där fick jag svar på allt. 
    Det känns skönt att slippa undra, men jag känner mig ganska låg idag, vilket känns lite dumt.

Helt ok att känna sig låg! Man hoppas ju in i det sista liksom. Nya tag nästa ÄL <3
  • Twinflower95
    xnfsm skrev 2023-02-22 13:41:29 följande:
    Helt ok att känna sig låg! Man hoppas ju in i det sista liksom. Nya tag nästa ÄL <3
    Tack <3 
    Det jag upplever känns jobbigast är att jag känner att detta är ett så stort "mål" eller vad man ska kalla det, och jag vill så gärna, vilket gör att jag nästan känner att sex blir en så mekanisk grej, om man kan säga så. 
    Är jag galen? Förvånad
  • xnfsm
    Twinflower95 skrev 2023-02-22 14:48:45 följande:
    Tack <3 
    Det jag upplever känns jobbigast är att jag känner att detta är ett så stort "mål" eller vad man ska kalla det, och jag vill så gärna, vilket gör att jag nästan känner att sex blir en så mekanisk grej, om man kan säga så. 
    Är jag galen? Förvånad
    Relaterar så mycket. Tror det är helt normalt faktiskt. Det blir ju lite så när man ska ligga på särskilda dagar. Därför jag också ville ÄL-testa för att slippa känna press flera dagar. Kan ju va typ en hel vecka om inte mer, när man inte har helt koll på cykeln liksom.
  • Twinflower95
    xnfsm skrev 2023-02-22 18:54:42 följande:
    Relaterar så mycket. Tror det är helt normalt faktiskt. Det blir ju lite så när man ska ligga på särskilda dagar. Därför jag också ville ÄL-testa för att slippa känna press flera dagar. Kan ju va typ en hel vecka om inte mer, när man inte har helt koll på cykeln liksom.
    Tack <3
    Känns skönt att inte vara ensam. 
Svar på tråden Plussa sent? Tidiga symtom?