• Anonym (Sköterska)

En av dem sötaste och gulligaste patienten jag har haft!

Jag såg honom på nyheterna för inte så länge sedan och redan då tyckte jag att han var hur gullig och snäll som helst.

Otroligt att han också dök upp på min arbetsplats som patient. Sov över i en dag och åkte hem dagen efter. Han gjorde en operation och han var världens gulligaste patient som jag någonsin har haft.

När han åkte hem, så stod hans säng som han sov på helt tomt. Det kändes så tråkigt, så sorgset.

Kan man prata om sådant här med sina kollegor eller någon på jobbet, om saknaden för en annan patient?

Vi gav honom rekommendationen att inte jobba i helgen. Men han var så inställd på att han numera känner sig pigg. Jag hade hoppats på att han skulle i alla fall stanna längre.

Han har åkt hem och jag saknar honom så vansinnigt mycket.

• Svar på tråden En av dem sötaste och gulligaste patienten jag har haft!
  • Anonym (Josef)
    Anonym (Sköterska) skrev 2023-02-18 09:12:46 följande:
    Jag kan ju inte agera!!!
    Vad heter du i förnamn?
  • Anonym (Josef)
    Anonym (??) skrev 2023-02-18 08:39:48 följande:

Fredagstråd (fast lördag morgon)?

Tja, jag kommer snart så vi ses snart
  • Goneril

En av de sötaste och gulligaste patienter som jag har haft. "De" och "dem" får du träna på.

• Anonym (Sköterska)

Hej!
    Varför ogillar folk inlägget? Det är ju inte sex som jag pratar om.

Eller har jag skrivit något otydligt? Hur tolkar folk saker och ting? Är det verkligen fel att tycka att patienten var söt och gullig?

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Vad gjorde han på nyheterna?

• Anonym (Nej)
    Anonym (Sköterska) skrev 2023-02-20 08:34:41 följande:

Hej!
    Varför ogillar folk inlägget? Det är ju inte sex som jag pratar om.

Eller har jag skrivit något otydligt? Hur tolkar folk saker och ting? Är det verkligen fel att tycka att patienten var söt och gullig?

Folk tror kanske att du blev kär i honom och vill ha kontakt med honom, vilket vore väldigt oprofessionellt (och lite knäppt).
  • Anonym
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2023-02-20 09:11:51 följande:

Vad gjorde han på nyheterna?

Det var ett inslag om psykisk ohälsa efter olämpligt och gränsöverskridande bemötande ifrån vårdpersonal.
  • Anonym (Sköterska)
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-20 09:43:32 följande:
    Folk tror kanske att du blev kär i honom och vill ha kontakt med honom, vilket vore väldigt oprofessionellt (och lite knäppt).
    Låter då rimligt med ogilla markeringarna, om folk nu trodde och tolkade så.

Tråkigt att folk misstolkar så pass tokigt.

Jag menade verkligen inget illa, mer än att jag ville skriva mina känslor. Jag har aldrig träffat en sådan här söt patient förut. När hans säng låg tomt, så kändes allt bara så tråkigt.

Jag menade inte att jag skulle komma hem till honom och börja dejta med honom.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Sköterska) skrev 2023-02-20 11:07:37 följande:
    Låter då rimligt med ogilla markeringarna, om folk nu trodde och tolkade så.

Tråkigt att folk misstolkar så pass tokigt.

Jag menade verkligen inget illa, mer än att jag ville skriva mina känslor. Jag har aldrig träffat en sådan här söt patient förut. När hans säng låg tomt, så kändes allt bara så tråkigt.

Jag menade inte att jag skulle komma hem till honom och börja dejta med honom.

Vad menar du med söt då? På vilket sätt var han "söt" i sitt sätt?
  • Anonym (k)

Bra sätt att fortsätta en tråd, låtsas som att man menade något annat än att låta som en kärlekskrank 12åring

• Anonym (Praktisk)
    Goneril skrev 2023-02-19 12:56:20 följande:

En av de sötaste och gulligaste patienter som jag har haft. "De" och "dem" får du träna på.

Vänligen skriv om meningen korrekt.
  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-20 11:13:21 följande:
    Vad menar du med söt då? På vilket sätt var han "söt" i sitt sätt?
    Blev du kåt på honom, och är det här "söta" bara en omskrivning för det?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (k) skrev 2023-02-20 11:15:40 följande:

Bra sätt att fortsätta en tråd, låtsas som att man menade något annat än att låta som en kärlekskrank 12åring

Eller så kan det vara så att de flesta som läste trådstarten tänker annorlunda. Jag förstod iaf vad ts menade.
Svar på tråden En av dem sötaste och gulligaste patienten jag har haft!