• Tazzie

    Google maps

    Hej jag undrar om någon vet hur exakt Google maps visar en plats? 
    Min man var på en plats men Google visade en helt annan plats 2 km därifrån 
    Tacksam om någon kan svara på detta 

  • Svar på tråden Google maps
  • flygrl

    Tycker själv det brukar stämma väldigt bra när jag kollar var jag är så antingen är det problem med Google Maps eller hårdvaran/enheten. Hur skulle man kunna köra och få exakta angivelser när det är dags att svänga om det va typ 2 km felvisning?

  • Anonym (Dd)

    Det beror helt på hur exakt telefonen lyckats få en gps-position. Oftast brukar det vara ganska exakt, men jag har varit med om att min telefon trott att jag var på andra sidan flygplatsen när jag skulle boka en uber, (flera hundra meter bort). I det fallet beroende det på att jag inte hade fri sikt till satelliterna. Om du är inomhus, eller mellan höga byggnader så blir det inte lila exakt. 

  • Anonym (Hmm)

    För det första tycker jag att du bör söka hjälp för din svartsjuka och ditt kontrollerande beteende som lyser igenom. 

    Men google kan visa väldigt fel. Jag vet inte exakt hur det funkar men jag hade tappat bort min telefon och använde Googles tjänst för att hitta den. Såg att den var i ett annat hus så jag låste den och spelade upp ett ljud för att visa att jag vet att du har min telefon. Började plinga under en soffkudde hemma hos mig.

  • Anonym (Osäkert)

    Du kan nog inte helt lita på att platsen stämmer till 100 %. Jag har flera gånger varit med om att det visar fel. 

    Varför spelar det någon roll var din man var i förhållande till var han i verkligheten? Om det nu var så att det visade rätt och han ljuger...? 

  • Anonym (...)

    När man söker vägbeskrivningar så brukar det iaf för mig stämma väldigt bra men jag har fler gånger fått upp "hur var xxx" fast det är ett ställe jag inte varit på utan bara någorlunda i närheten.

    Det som är oroväckande är att du kollar din man på detta sätt....

Svar på tråden Google maps