• Anonym (You)

Nån som använt progesteronkräm och kan berätta hur jag ska göra?

Har köpt Matriarch 100 då jag haft problem med missfall på missfall. Är 40+ och vet att mitt progesteron ligger lågt. 

Undrar nu när jag ska börja smörja med den, hur mkt jag ska använda och lite andra tips? Nån som använt progesteronkräm här? 

• Svar på tråden Nån som använt progesteronkräm och kan berätta hur jag ska göra?
  • Jaybeee

Har inte använt progesteronkräm så kan tyvärr inte hjälpa dig med krämen. Men har däremot fått progesteron vagiatorer utskrivet av läkare, är också 40+. Fick det utskrivet utan att man mätt nivåerna. Läkaren sa att det inte skadade att prova. Då hade jag haft 5 missfall i rad varav ett MA som upptäcktes på KUB. Fick ytterligare ett mf trots progesteron. Men 7e gången så gick det vägen och jag använde progesteron vagiatorer till v12 och trappade gradvis ner det.

Har du gjort en missfallsutredning? I så fall kanske den läkaren kan skriva ut progesteron till dig? Det var jag som frågade läkaren om hon kunde skriva ut det. Hon själv trodde inte det skulle göra någon skillnad men eftersom dom inte hittat något annat fel så skrev hon ut det ändå. Det skadade inte att prova. Om du träffat en läkare som vägrar skriva ut kanske du kan kontakta en annan läkare eller gå till en privatklinik.

Oavsett så hoppas jag det går bra för dig tillslut!

Svar på tråden Nån som använt progesteronkräm och kan berätta hur jag ska göra?