Anonym (SnartMamma) skrev 2023-02-09 17:52:29 följande:
Pappan sa när jag berättade att han inte trodde han var pappan och att han skulle kräva dna-test men vet ju inte om han kommer att kontakta och kräva det. Troligen. Läste mån stans att de visst kan pressa mig om de utreder vem pappan är och att de kommer att förhöra mig typ.
Om man tar ända från barnuppfostran, dvs 1979, blev det olagligt att bestraffa barn, det innebar, inse att du gjort fel, känn ånger, erkänn du gjort fel så stryker vi sett sträck över saken.
Den principen gäller än idag. Men idag har det blivit vanligare i skolan och bland kriminella att vägra erkänna handlingar. och ingen blir straffad för det.
Det samma gäller med dina utfrågningar vem pappan är, dom får inte pressa dig eller få dig att må dåligt bara för att du inte vet vem pappan är.
Detta har blivit vanligare idag, dom som råkar bli gravid vill inte gå igenom processen, ev har dom 2-3 män dom varit med, men kan inte säga vem som är pappa, man väljer istället att inte veta, man har då barnet för sig själv, man får underhåll och allt betalt ändå.
Tro att det finns en massa killar som kräver dna test om dom inte blivit tillfrågade för ett ONS är i princip obefintlig.